با افزایش حملات LGBTQ، بایدن ها در مراسم غرور کاخ سفید “شادی” می کنند

بایدن به‌عنوان رئیس‌جمهور ممنوعیت خدمت افراد تراجنسیتی در ارتش را لغو کرد، دستور جدیدی برای متوقف کردن تغییردرمانی صادر کرد و قانون احترام به ازدواج را امضا کرد که از نظر فدرال ازدواج‌های همجنس‌گرایان را به رسمیت می‌شناسد.

واشنگتن، 10 ژوئن (رویترز) – رئیس جمهور ایالات متحده، جو بایدن روز شنبه میزبان بزرگترین جشن غرور در تاریخ کاخ سفید بود و خواستار اقدامات جدیدی برای محافظت از حقوق و امنیت افراد LGBTQ+ در میان موج حملاتی شد که او آن را “هولناک” خواند. و قانون گذاری

این جشن از روز پنجشنبه به دلیل دود ناشی از آتش سوزی های جنگلی کانادا به تعویق افتاد.

پرچم های آمریکا و پرچم غرور قبل از جشن ماه غرور در چمن جنوبی، شنبه، 10 ژوئن 2023، در واشنگتن، از کاخ سفید آویزان شده است. (AP Photo/Manuel Balce Ceneta)

او گفت: «این لوایح و قوانین به اساسی‌ترین ارزش‌ها و آزادی‌های ما به‌عنوان آمریکایی‌ها حمله می‌کند.» او با تشویق و تشویق جمعیت که بسیاری از آن‌ها رنگ‌های رنگین‌کمان، شورت و سارافون به تن داشتند و برخی نیز با لباس‌های دراگ آمده بودند، گفت:

فلوریدا در خط مقدم محدودیت‌هایی که جامعه دگرباشان جنسی را تحت رهبری فرماندار ران دیسانتیس، می‌گوید این اقدامات از کودکان محافظت می‌کند، بوده است و اخیراً برای به چالش کشیدن بایدن وارد رقابت برای نامزدی ریاست‌جمهوری جمهوری‌خواهان در سال 2024 شده است.

رئیس جمهور جو بایدن و بانوی اول جیل بایدن در جشن ماه غرور در چمن جنوبی کاخ سفید، شنبه، 10 ژوئن 2023، در واشنگتن شرکت کردند. (AP Photo/Manuel Balce Ceneta)

بایدن گفت که مهمانان همچنین شامل بازماندگان تیراندازی مرگبار در کلوپ شبانه LGTBQ Club Q در کلرادو اسپرینگز در نوامبر گذشته و پالس، یک کلوپ شبانه همجنسگرایان در اورلاندو، فلوریدا، در سال 2016 بودند.

بایدن، یک دموکرات، از کنگره خواست «قانون برابری» را تصویب کند که قانون حقوق مدنی 1964 را اصلاح می‌کند تا گرایش جنسی و هویت جنسیتی را برای حفاظت در کنار نژاد، مذهب، جنسیت و منشاء ملی و ممنوعیت سلاح‌های تهاجمی لحاظ کند.

او گفت: “امروز ما با صدای بلند و واضح می گوییم – که متعلق به شما هستید، زیبا هستید، دوست دارید.” “اجازه دهید به شما یادآوری کند که لازم نیست به تنهایی با آن نبردها روبرو شوید. شما هرگز تنها نیستید.”

نوشته آندره آ شلال

رئیس جمهور جو بایدن و بانوی اول جیل بایدن در جشن ماه غرور در چمن جنوبی کاخ سفید، شنبه، 10 ژوئن 2023، در واشنگتن شرکت کردند.  (AP Photo/Manuel Balce Ceneta)

بایدن این هفته اقدامات جدیدی را برای محدود کردن ممنوعیت کتاب‌ها و جرایم ناشی از نفرت، کمک به جوانان تراجنسیتی برای دسترسی بهتر به مراقبت و افزایش هماهنگی فدرال برای «حفاظت بهتر از جشن‌های پراید، راهپیمایی‌ها، مراکز اجتماعی، ارائه‌دهندگان مراقبت‌های بهداشتی و کسب‌وکارهای کوچک» اعلام کرد.

با نزدیک شدن به پایان سخنانش، بسیاری شعار «چهار سال دیگر» سر دادند.

جیل بایدن، بانوی اول آمریکا، گفت که این جشن با هدف “یافتن شادی” و “تجلیل از زیبایی و انعطاف پذیری” جامعه LGBTQ در مواجهه با تهدیدات فزاینده علیه زندگی و حقوق آنها برگزار شده است.

بایدن گفت که حملات و انبوهی از لوایح در ایالت های تحت رهبری جمهوری خواهان که جوانان تراجنسیتی را هدف قرار می دهند، معلمان کودکان کوچکتر را از بحث درباره جنسیت یا جنسیت منع می کند و قوانین پیشنهادی یا تصویب شده برای محدود کردن اجرای درگ، محیطی تهدیدآمیز برای افراد LGTBQ ایجاد کرده است.

پرچم های آمریکا و پرچم غرور قبل از جشن ماه غرور در چمن جنوبی، شنبه، 10 ژوئن 2023، در واشنگتن، از کاخ سفید آویزان شده است.  (AP Photo/Manuel Balce Ceneta)

هزاران نفر از مهمانان در چمن جنوبی پیک‌نیک کردند، از جمله وزیر حمل و نقل، پیت بوتیگیگ، اولین فرد آشکارا LGBTQ که در کابینه حضور داشت، و دستیار وزیر بهداشت و خدمات انسانی دریاسالار ریچل لوین، اولین فرد آشکارا تراجنسیتی که توسط سنا تایید شد.

زمانی که خانواده ها در سراسر کشور با تصمیمات طاقت فرسایی برای نقل مکان به ایالت های دیگر مواجه می شوند تا از فرزندان خود در برابر قوانین خطرناک LGTBQ محافظت کنند، ما باید اقدام کنیم. او گفت که خانواده ها را به وحشت انداخته و پزشکان و پرستاران را جرم انگاری می کند.

بیش از 70 لایحه که توسط کمپین حقوق بشر بر ضد دگرباشان جنسی تلقی می شد در این جلسه قانونگذاری در مجالس دولتی تصویب شد که دو برابر رکورد قبلی در سال گذشته بود و بیش از 500 لایحه معرفی شد. (گزارش توسط آندریا شالال؛ گزارش اضافی توسط جف میسون، ویرایش توسط دیپا بابینگتون)



منبع

نظرسنجی‌های گالوپ نشان می‌دهد که حمایت آمریکا از ازدواج همجنس‌گرایان از اواخر دهه 1990 دو برابر شده و به بیش از 70 درصد رسیده است، و درصد افرادی که خود را LGBTQ معرفی می‌کنند در دهه گذشته دو برابر شده و به بیش از 7 درصد رسیده است.