بایدن و مک کارتی، رئیس مجلس نمایندگان، روز یکشنبه در مورد محدودیت بدهی صحبت کنند

یک منبع آگاه از مذاکرات گفت که جمهوری خواهان افزایش هزینه های دفاعی را پیشنهاد کرده اند و در عین حال هزینه های کلی را کاهش می دهند. این منبع همچنین گفت که جمهوری خواهان مجلس نمایندگان خواهان تمدید کاهش مالیات مصوب در دوره ریاست جمهوری دونالد ترامپ هستند که 3.5 تریلیون دلار به بدهی فدرال اضافه می کند.

بایدن پس از کوتاه کردن سفر خود به آسیا برای تمرکز بر مذاکرات محدودیت بدهی، روز یکشنبه به واشنگتن بازخواهد گشت.

این منبع گفت که دولت بایدن پیشنهاد داده است که هزینه های غیردفاعی را برای سال آینده ثابت نگه دارد، که در صورت تعدیل تورم، هزینه ها را کاهش می دهد.

دفتر مک کارتی بلافاصله به درخواست اظهار نظر پاسخ نداد.

جمهوری خواهان برای کاهش شدید هزینه ها در بسیاری از برنامه های داخلی در ازای افزایش محدودیت استقراضی خودخواسته دولت، که به طور منظم برای پوشش هزینه های هزینه ها و کاهش مالیات ها که قبلاً توسط قانونگذاران تصویب شده بود، مورد نیاز است، فشار می آورند.

زمانی که دونالد ترامپ، رئیس جمهور جمهوریخواه آمریکا در کاخ سفید بود، جمهوری خواهان کنگره سه بار به افزایش سقف بدهی، بدون پیش شرط کاهش بودجه، رای دادند.

کارین ژان پیر، سخنگوی کاخ سفید، در بیانیه‌ای خاطرنشان کرد که بایدن و مک کارتی، رئیس مجلس نمایندگان، توافق کرده‌اند که هرگونه توافق بودجه باید دو حزبی باشد و جمهوری‌خواهان را متهم کرد که پیشنهادهایی بسیار دور از حق را برای تصویب کنگره ارائه می‌کنند. .

مجلس نمایندگان تحت رهبری جمهوری خواهان ماه گذشته قانونی را تصویب کرد که بخش وسیعی از هزینه های دولت را در سال آینده 8 درصد کاهش می دهد. دموکرات ها می گویند که کاهش متوسط ​​حداقل 22 درصدی در برنامه هایی مانند آموزش و اجرای قانون، رقمی که جمهوری خواهان ارشد آن را مورد بحث قرار نداده اند، مجبور خواهد کرد.

مقامات در روز شنبه ملاقات نکردند و آنها هیچ پیشرفتی در جلسات قبلی خود در روز جمعه یا هیچ برنامه ای برای گفتگو مجدد اعلام نکردند. در عوض، هر دو طرف پیشنهادات طرف مقابل را بسیار افراطی می‌دانستند.

کمتر از دو هفته تا اول ژوئن باقی مانده است، زمانی که وزارت خزانه داری ایالات متحده هشدار داده است که دولت فدرال ممکن است قادر به پرداخت همه بدهی های خود نباشد. این امر منجر به نکول می شود که می تواند باعث هرج و مرج در بازارهای مالی و افزایش نرخ بهره شود.

هیروشیما، ژاپن (رویترز) – جو بایدن، رئیس‌جمهور آمریکا و کوین مک کارتی، جمهوری‌خواه ارشد کنگره، می‌توانند به محض مذاکره در مورد افزایش سقف بدهی 31.4 تریلیون دلاری فدرال، به‌محض روز یکشنبه صحبت کنند.

اواخر بعدازظهر شنبه، مک کارتی به خبرنگاران در ساختمان کنگره گفت که فکر نمی‌کند تا زمانی که بایدن از نشست گروه 7 به کشور بازگردد، مذاکرات به جلو برود. او دموکرات ها را به اتخاذ موضعی بسیار افراطی نسبت به چپ متهم کرد.

نوشته تروور هانیکات

جمهوری خواهان اکثریت اندکی از کرسی های مجلس نمایندگان را در اختیار دارند و دموکرات های همکار بایدن کنترل محدودی بر سنا دارند، بنابراین هیچ توافقی بدون حمایت دو حزب نمی تواند به تصویب برسد.

(گزارش توسط Trevor Hunnicutt؛ ویرایش توسط Simon Cameron-Moore و Christian Schmollinger)



منبع

به گفته یکی از مقامات کاخ سفید، بایدن که برای اجلاس گروه هفت (G7) به ژاپن سفر می کند، پس از آن که تیم مذاکره کننده وی به او در مورد وضعیت مذاکراتی که روز جمعه بدون هیچ نشانه ای از پیشرفت به پایان رسید، اطلاع رسانی کرد، به دنبال این تماس بود.

پاتریک مک‌هنری، نماینده آمریکا، مذاکره‌کننده جمهوری‌خواه، گفته بود که رهبران جمهوری‌خواه «به‌عنوان یک تیم جمع می‌شوند و وضعیت وضعیت را ارزیابی می‌کنند».

مقامات کاخ سفید گفتند که انتظار دارند تماس بین بایدن و مک کارتی صبح یکشنبه به وقت واشنگتن و پس از برنامه ریزی رئیس جمهور برای برگزاری یک کنفرانس مطبوعاتی پس از نشست های گروه 7 در ژاپن انجام شود.