بایدن می گوید توافق بدهی «بسیار نزدیک» است، حتی اگر دو طرف در مورد الزامات کاری از هم دور باشند

در حالی که خطوط این توافق برای کاهش هزینه ها برای سال 2024 و اعمال سقف 1 درصدی بر رشد هزینه ها برای سال 2025 شکل گرفته است، دو طرف همچنان در مفاد مختلف گیر کرده اند.

جمهوری خواهان مجلس نمایندگان این موضوع را به لبه پرتگاه رسانده بودند و جسارت سیاسی خطرناکی را در خروج از شهر برای تعطیلات روز یادبود نشان دادند. به طور آزمایشی انتظار نمی رود قانونگذاران تا روز سه شنبه سر کار بازگردند، اما اکنون بازگشت آنها نامشخص است.

در حالی که جمهوری خواهان در کاخ سفید با تیم بایدن در کاخ سفید صحبت می کردند، رئیس جمهور گفت: «مذاکره ای در جریان است. امیدوارم تا امشب بفهمیم که آیا می‌توانیم به توافقی دست پیدا کنیم.» اما زمانی که مک کارتی عصر جمعه ساختمان کنگره را ترک کرد، توافقی حاصل نشده بود.

مری کلر جالونیک، استفن گرووز، فرنوش امیری، سونگ مین کیم و کوین فریکینگ، نویسندگان آسوشیتدپرس و ریک جنتیلو، خبرنگار ویدئویی در این گزارش مشارکت داشتند.



منبع

بازنشستگان مضطرب و دیگران از قبل برنامه‌های اضطراری برای چک‌های از دست‌رفته انجام می‌دادند و پرداخت‌های بعدی تأمین اجتماعی در هفته آینده انجام می‌شد.

هر توافقی باید یک مصالحه سیاسی باشد، با حمایت دموکرات ها و جمهوری خواهان برای تصویب کنگره تقسیم شده. عدم برداشتن سقف وام، که اکنون 31 تریلیون دلار است، برای پرداخت صورتحساب های متحمل شده کشور، موجی از شوک به اقتصاد ایالات متحده و جهان وارد می کند.

به نظر می رسد موضع بایدن در مورد الزامات کاری اسنپ تا روز جمعه سخت تر شد، زمانی که سخنگوی بیتس گفت جمهوری خواهان مجلس نمایندگان آمریکا تهدید می کنند که یک رکود بی سابقه ایجاد می کنند «مگر اینکه نتوانند غذا را از دهان آمریکایی های گرسنه خارج کنند».

خوش‌بینی بایدن در حالی رخ داد که ضرب‌الاجل یک نکول بالقوه فاجعه‌بار به 5 ژوئن به تعویق افتاد و به نظر می‌رسید مذاکرات بین کاخ سفید و جمهوری‌خواهان بر سر افزایش سقف بدهی‌ها را به هفته ناامیدکننده دیگری بکشاند. هر دو طرف پیشنهاد کرده‌اند که یکی از موانع اصلی تلاش جمهوری‌خواهان برای افزایش الزامات کاری برای دریافت‌کنندگان کوپن‌های غذا و سایر برنامه‌های کمک‌های فدرال است، هدفی که دموکرات‌ها به شدت با آن مخالفت کرده‌اند.

مک کارتی به قانونگذاران قول داده است که از این قانون تبعیت می کند و هر لایحه ای را به مدت 72 ساعت قبل از رای گیری ارسال می کند. سنای تحت کنترل دموکرات ها متعهد شده است که به سرعت برای ارسال بسته به میز بایدن اقدام کند.

«تاریخ X» بعدی که در نامه‌ای از جانت یلن، وزیر خزانه‌داری بیان شد، خطر یک نکول ویرانگر را چهار روز فراتر از تخمین قبلی ایجاد کرد. با این حال، آمریکایی‌ها و جهان با ناراحتی نظاره‌گر حاشیه مذاکرات بودند که می‌تواند اقتصاد ایالات متحده را به هرج و مرج بکشاند و اعتماد جهانی را به رهبری کشور کاهش دهد.

هفته‌ها مذاکره بین جمهوری‌خواهان و کاخ سفید نتوانسته به توافقی دست یابد – تا حدی به این دلیل که دولت بایدن در برابر مذاکره با مک کارتی بر سر محدودیت بدهی مقاومت کرد و استدلال کرد که ایمان و اعتبار کامل کشور نباید به عنوان اهرمی برای استخراج سایر اولویت‌های حزبی مورد استفاده قرار گیرد. .

گرت گریوز، نماینده لوئیزیانا، یکی از مذاکره کنندگان کوین مک کارتی، رئیس مجلس نمایندگان آمریکا، در پاسخ به این سوال که آیا جمهوری خواهان ممکن است از این موضوع تسلیم شوند، صریح بود: “لعنتی نه، فرصتی نیست.”

___

یلن در یک هشدار صریح گفت که اقدام نکردن تا تاریخ جدید «مشکل شدیدی را برای خانواده‌های آمریکایی ایجاد می‌کند، به موقعیت رهبری جهانی ما آسیب می‌رساند و در مورد توانایی ما برای دفاع از منافع امنیت ملی ما سؤالاتی را ایجاد می‌کند».

پیشنهاد جمهوری خواهان با افزایش حداکثر سن برای استانداردهای موجود که مستلزم کار کردن یا شرکت در برنامه های آموزشی، بزرگسالان توانمندی است که با افراد تحت تکفل زندگی نمی کنند، 11 میلیارد دلار در مدت 10 سال صرفه جویی می کند. در حالی که قانون فعلی این استانداردها را برای دریافت کنندگان زیر 50 سال اعمال می کند، لایحه مجلس سن را برای افراد بزرگسال 55 سال و کمتر افزایش می دهد. پیشنهاد GOP همچنین تعداد معافیت هایی را که ایالت ها می توانند به برخی از گیرندگان مشروط به آن الزامات اعطا کنند، کاهش می دهد.

اما گفتگوها در مورد الزامات کاری پیشنهادی برای دریافت کنندگان Medicaid، کوپن غذا و سایر برنامه های کمکی به نظر می رسید بعد از ظهر جمعه متوقف شده باشد.

با این حال، بایدن هنگام رفتن برای تعطیلات آخر هفته روز یادبود در کمپ دیوید خوشحال بود و اظهار داشت: «خیلی نزدیک است و من خوشبین هستم».

اما بسیاری از جمهوری‌خواهان راست‌گرای همسو با ترامپ در کنگره مدت‌هاست که نسبت به پیش‌بینی‌های وزارت خزانه‌داری بدبین بوده‌اند و مک‌کارتی را تحت فشار قرار می‌دهند تا خود را ادامه دهد.

اکنون که وضعیت اضطراری همه گیر رسما لغو شده است، قانونگذاران مطمئناً 30 میلیارد دلار از بودجه مصرف نشده COVID-19 را پس خواهند گرفت.

حتی زمانی که به چارچوبی در مورد هزینه‌ها نزدیک‌تر می‌شدند، به نظر می‌رسید که هر یک از طرفین در مورد الزامات کاری غافلگیر شده بودند. اندرو بیتس، سخنگوی کاخ سفید، پیشنهادات حزب جمهوری خواه را “بی رحمانه و بی معنی” خواند و گفت بایدن و دموکرات ها در مقابل آنها خواهند ایستاد.

واشنگتن (AP) – الزامات کاری برای دریافت کنندگان کمک های غذایی فدرال به عنوان آخرین نقطه بن بست در مذاکرات بر سر بحران قرض الحسنه ظاهر شده است، حتی زمانی که رئیس جمهور جو بایدن روز جمعه گفت که توافق “بسیار نزدیک” است.

به نظر می رسد بایدن و مک کارتی جمهوری خواه در حال محدود کردن توافق دو ساله کاهش بودجه هستند که همچنین محدودیت بدهی را تا سال 2025 پس از انتخابات ریاست جمهوری بعدی افزایش می دهد.

یک ایده این است که اعداد اصلی بودجه را تنظیم کنید، اما در صورتی که کنگره نتواند در طول فرآیند تخصیص سالانه خود به اهداف جدید دست یابد، یک ماده “بازگشت فوری” برای اجرای کاهش ها اضافه کنید.

در حالی که مذاکرات در اواخر شب دیگری پیش می‌رفت، یکی از مذاکره‌کنندگان به نام پاتریک مک‌هنری، نماینده جمهوری‌خواه آمریکا، اظهارات بایدن را «نشانه‌ای امیدوارکننده» خواند. اما او همچنین هشدار داد که هنوز “نقاط مهمی” وجود دارد که مانع توافق نهایی می شود.

ما باید کمتر از سال گذشته هزینه کنیم. مک کارتی گفت: این نقطه شروع است.

بایدن گفته است که الزامات کاری Medicaid غیرشروع خواهد بود. اما در ابتدا به نظر می رسید که او آماده تغییرات احتمالی در کوپن های غذایی است، که اکنون به عنوان برنامه کمک تغذیه تکمیلی یا SNAP شناخته می شود.