بایدن می‌گوید زلنسکی «ضمانت قطعی» داد که جنگنده‌های F-16 به خاک روسیه حمله نخواهند کرد زیرا تغییر سیاست‌های شدید شکل می‌گیرد.

در ماه فوریه، سناتور جک رید، دموکرات ارشد کمیته نیروهای مسلح سنا، تهیه جنگنده های اف-16 به اوکراین را غیرممکن توصیف کرد.

جو بایدن، رئیس جمهور ایالات متحده، در حالی که رهبران G7 در رویدادی در مورد زیرساخت ها و سرمایه گذاری جهانی در اجلاس سران G7 در 20 می 2023 در هیروشیما، ژاپن شرکت می کنند، گوش می دهد.

یک کارشناس دفاعی اخیرا به اینسایدر گفته است که اوکراین اف-16 را برای اهداف خود ضروری می داند.

دو فروند جنگنده F-16 نیروی هوایی ایالات متحده
  • رئیس جمهور آمریکا همچنین از کمک نظامی 375 میلیون دلاری دیگر به اوکراین خبر داد.

  • این آخرین تحولی است که نشان دهنده تغییر شدید جو بایدن، رئیس جمهور ایالات متحده و مقامات ایالات متحده است که مدت هاست مجوز F-16 در اوکراین را رد کرده اند.

    بایدن روز یکشنبه در کنفرانس خبری اجلاس سران گروه هفت گفت: «ولادیمیر پوتین عزم ما را نخواهد شکست».

اینسایدر پیش از این گزارش داده بود، اما روز جمعه، ایالات متحده به متحدان غربی اجازه داد تا جت های F-16 را برای دفاع از خود، کمک به آموزش خلبانان و احتمالا ارسال جت های جنگنده از انبارهای آمریکایی در اختیار اوکراین قرار دهند.

زلنسکی روز یکشنبه در اجلاس سران گفت: “من اینجا در هیروشیما هستم تا جهان بتواند ندای اوکراین برای اتحاد را بشنوند. روسیه همه چیز متمدنانه را زیر پا گذاشته است.”

مقاله اصلی را در Business Insider بخوانید



منبع

اوایل این هفته، ریشی سوناک، نخست وزیر بریتانیا اعلام کرد که بریتانیا و هلند یک “ائتلاف بین المللی” برای کمک به این کشور در تهیه جت های جنگنده ایجاد خواهند کرد.

به گزارش اینسایدر، زلنسکی در این کنفرانس، اولین حضور حضوری پس از تهاجم روسیه، در یک درخواست برای کمک بیشتر برای این کشور حضور یافت.

دو فروند جنگنده F-16 نیروی هوایی ایالات متحدهعکس نیروی هوایی ایالات متحده توسط Tech. گروهبان متیو لوتز

به گزارش واشنگتن پست، بایدن در پایان اجلاس سالانه G7 در ژاپن روز یکشنبه به خبرنگاران گفت: «من از زلنسکی اطمینان کامل دارم که آنها از آن برای رفتن به قلمرو جغرافیایی روسیه استفاده نخواهند کرد.»

رئیس جمهور آمریکا همچنین از کمک 375 میلیون دلاری نظامی دیگر به اوکراین برای کمک به نبرد طولانی مدت و خونین این کشور با رژیم پوتین خبر داد.

پرزیدنت بایدن گفت که او “ضمانت قطعی” دریافت کرده است که اوکراین از F-16 برای ورود به روسیه استفاده نخواهد کرد.

  • بایدن در یک کنفرانس مطبوعاتی در هیروشیما گفت که “ولادیمیر پوتین عزم ما را نخواهد شکست” و “تعهد مشترک و تزلزل ناپذیر کشورهای G7 برای ایستادن در کنار مردم شجاع اوکراین در حالی که از خود در برابر جنگ تجاوزکارانه و جنگ وحشیانه روسیه دفاع می کنند” تکرار کرد. جنایات در حال ارتکاب».