بایدن قانون عظیم آب و هوا و مراقبت های بهداشتی را امضا می کند

پیشنهاد اولیه 10 ساله بایدن به مبلغ 3.5 تریلیون دلار همچنین شامل مهدکودک رایگان، مرخصی خانوادگی و پزشکی با حقوق، افزایش مزایای مدیکر و کاهش محدودیت های مهاجرتی بود. این امر پس از آن سقوط کرد که سناتور میانه‌روی جو مانچین، DW.Va.، گفت که این کار بسیار پرهزینه است و از اهرمی که هر دموکراتی در سنا تقسیم شده دارد، استفاده می‌کند.

کاخ سفید روز دوشنبه اعلام کرد که قرار است بایدن و اعضای کابینه‌اش را در «ساختن یک تور آمریکای بهتر» برای ترویج پیروزی‌های اخیر اعزام کند، اگرچه دولت هنوز سفر مشخصی از سوی رئیس‌جمهور اعلام نکرده است.

با این حال، بایدن و دموکرات‌ها از این قانون به‌عنوان یک سرمایه‌گذاری در یک نسل برای رسیدگی به اثرات بلندمدت تغییرات آب‌وهوایی و همچنین خشکسالی در غرب کشور استقبال می‌کنند.

این امضا باعث افزایش بهره‌وری قانون‌گذاری برای بایدن و کنگره می‌شود که طی سه ماه قوانینی را در مورد مزایای جانبازان، صنعت نیمه‌رسانا و چک‌های اسلحه برای خریداران جوان تصویب کردند. رئیس‌جمهور و قانونگذاران همچنین به حمله روسیه به اوکراین پاسخ داده و از عضویت سوئد و فنلاند در ناتو حمایت کرده‌اند.

این اقدام نسخه کوچک‌تری از طرح جاه‌طلبانه‌تر برای افزایش برنامه‌های محیطی و اجتماعی است که بایدن و حزبش اوایل سال گذشته از آن رونمایی کردند.

جمهوری‌خواهان می‌گویند که مالیات‌های تجاری جدید این قانون قیمت‌ها را افزایش می‌دهد و وضعیت کشور را با بالاترین نرخ تورم از سال 1981 بدتر می‌کند. اگرچه دموکرات‌ها این اقدام را قانون کاهش تورم نامیده‌اند، تحلیل‌گران غیرحزبی می‌گویند که این اقدام تاثیر محسوسی بر قیمت‌ها خواهد داشت.

این اقدام از طریق مالیات‌های جدید بر شرکت‌های بزرگ و افزایش اجرای IRS از افراد و نهادهای ثروتمند، با بودجه اضافی برای کاهش کسری بودجه فدرال پرداخت می‌شود.

این قانون شامل مهم‌ترین سرمایه‌گذاری فدرال در تاریخ برای مبارزه با تغییرات آب و هوایی است – حدود 375 میلیارد دلار در طول دهه – و هزینه‌های داروهای تجویزی را سالانه 2000 دلار برای دریافت‌کنندگان مدیکر محدود می‌کند. همچنین به حدود 13 میلیون آمریکایی کمک می کند تا با تمدید یارانه های ارائه شده در طول همه گیری ویروس کرونا، بیمه مراقبت های بهداشتی را پرداخت کنند.

آلن فرام، نویسنده آسوشیتدپرس در واشنگتن در این گزارش مشارکت داشت.



منبع

جزیره کیاوا، SC (AP) – رئیس جمهور جو بایدن لایحه مهم تغییرات آب و هوایی و مراقبت های بهداشتی دموکرات ها را در روز سه شنبه امضا خواهد کرد و آنچه را که او “قطعه نهایی” دستور کار داخلی از بین رفته خود خواند، ارائه خواهد کرد، زیرا او قصد دارد تا حزب خود را تقویت کند. حضور در کنار رای دهندگان کمتر از سه ماه قبل از انتخابات میان دوره ای.

رئیس‌جمهور در هفته‌های آتی میزبان جلسه کابینه با تمرکز بر اجرای قانون کاهش تورم خواهد بود، به سراسر کشور سفر خواهد کرد تا نشان دهد که این لایحه چگونه به مردم آمریکا کمک می‌کند، و میزبان رویدادی برای جشن تصویب این لایحه در کاخ سفید در 6 سپتامبر، در بیانیه ای اعلام کرد.

بایدن قرار است این لایحه را طی مراسمی کوچک در اتاق ناهار خوری ایالتی کاخ سفید امضا کند که بین بازگشت او از تعطیلات شش روزه ساحلی در کارولینای جنوبی و عزیمت به خانه اش در ویلمینگتون، دلاور فاصله دارد. او قصد دارد پس از بازگشت قانونگذاران به واشنگتن، “جشن” بزرگتری برای این قانون در 6 سپتامبر برگزار کند.

___

این لایحه هزینه‌ها، اعتبارات مالیاتی و وام‌ها را برای تقویت فناوری‌هایی مانند پنل‌های خورشیدی، تلاش‌های مصرف‌کننده برای بهبود بهره‌وری انرژی در خانه، تجهیزات کاهش انتشار برای نیروگاه‌های زغال‌سنگ و گاز، و کنترل آلودگی هوا برای مزارع، بنادر و کم مصرف هدایت می‌کند. جوامع درآمدی

64 میلیارد دلار دیگر به 13 میلیون نفر در پرداخت حق بیمه طی سه سال آینده برای بیمه درمانی خصوصی خریداری شده تحت قانون مراقبت مقرون به صرفه کمک می کند. Medicare قدرت مذاکره در مورد هزینه‌های دارویی خود را به دست می‌آورد، در ابتدا در سال 2026 فقط برای 10 دارو. از سال 2025 هزینه های نسخه خارج از جیب ذینفعان مدیکر به 2000 دلار در سال محدود می شود و از سال آینده بیش از 35 دلار ماهانه برای انسولین، داروی گران قیمت دیابت پرداخت نمی شود.

مجلس روز جمعه این اقدام را با رای 220 در مقابل 207 رای حزبی تصویب کرد. این مصوبه چند روز قبل در مجلس سنا تصویب شد و کامالا هریس، معاون رئیس جمهور، تساوی 50-50 را در آن مجلس شکست.

با عقب ماندن میزان محبوبیت بایدن، دموکرات ها امیدوارند که رشته موفقیت ها شانس آنها را برای حفظ کنترل در واشنگتن در میان دوره ای نوامبر افزایش دهد. رئیس‌جمهور 79 ساله قصد دارد تا جایگاه خود را در میان رای‌دهندگان بازگرداند، زیرا در فکر انتخاب مجدد است.