بایدن در جریان جمع آوری کمک های مالی از شی چین به عنوان یک دیکتاتور یاد می کند

آقای بایدن ادامه داد: «این چیزی است که برای دیکتاتورها مایه شرمساری بزرگ است، وقتی آنها نمی دانستند چه اتفاقی افتاده است.

رهبر اکسپدیشن تایتانیک درباره گم شدن جستجوی فرعی صحبت می کند

بلینکن در گفتگو با CBS News دوشنبه روابط نامیده می شود بین دو ابرقدرت “کار در حال پیشرفت”.

آقای بایدن، خطاب به بالون نظارتی چین که بود شلیک کرد توسط ارتش ایالات متحده در فوریه در سواحل کارولینای جنوبی، تلویحاً شی از این حادثه غافلگیر شد.

ایالات متحده و چین برای “تثبیت” روابط پرتنش تلاش می کنند



منبع

آقای بایدن گفت: «و دلیل اینکه شی جین پینگ از زمانی که من آن بالون را با دو خودروی جعبه‌ای پر از تجهیزات جاسوسی در آن شلیک کردم، بسیار ناراحت شد، این است که او نمی‌دانست که آنجاست.»

آقای بایدن روز سه شنبه از بلینکن تمجید کرد و گفت که او “کار خوبی انجام داد” و افزود که شی “می خواهد دوباره با ایالات متحده رابطه داشته باشد”.

این اظهارات پس از آن بیان شد که بلینکن سفر دو روزه خود به پکن را در بحبوحه تنش های دیپلماتیک فزاینده با چین به پایان رساند. سفر بلینکن اولین سفر یک وزیر خارجه به چین از سال 2018 بود. او قرار بود در ماه فوریه به چین سفر کند، اما به دلیل حادثه بالون این سفر را لغو کرد.

بر اساس گزارش ها، ذوب شدن یخچال های طبیعی هیمالیا خطرات جدی برای انسان به همراه دارد

رئیس‌جمهور بایدن از شی جین‌پینگ، رئیس‌جمهور چین به عنوان یک دیکتاتور یاد کرد، در حالی که شامگاه سه‌شنبه با حامیان خود در یک رویداد جمع‌آوری کمک مالی در شمال کالیفرنیا صحبت می‌کرد. این اظهار نظر پس از آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه، منتشر شد ملاقات حضوری با شی روز دوشنبه در جریان یک سفر دیپلماتیک نادر به چین.

این کاری است که ما باید به نفع هر دو کشورمان انجام دهیم، یعنی نه تنها برای ایجاد، برقراری و تقویت خطوط ارتباطی بین دولت‌مان – کاری که با شروع این سفر انجام داده‌ایم، و به اعتقاد من بازدیدها انجام شد. اگر بخواهیم به طور مسئولانه روابط را مدیریت کنیم و سعی کنیم از رقابتی که به آن انحراف داریم اجتناب کنیم، به دنبال تعدادی از همکارانم و سپس مقامات چینی که به ایالات متحده می آیند بسیار مهم است. تعارض.”