بایدن در بحبوحه بن بست کمک های اوکراین در کنگره با صدراعظم آلمان دیدار کرد

واشنگتن – رئیس جمهور جو بایدن میزبان صدراعظم آلمان بود اولاف شولز در روز جمعه در کاخ سفید برای یک نشست دوجانبه که در زمان حساسی برگزار می‌شود، در حالی که کمک‌های ایالات متحده در کنگره در حالی که اوکراین در حال نبرد با روسیه است و اسرائیل به تهاجم نظامی خود علیه حماس در نوار غزه ادامه می‌دهد، در کنگره کم شده است.

بایدن در دفتر بیضی قبل از آغاز دیدار خصوصی آنها گفت که ایالات متحده و آلمان باید در مورد مسائل جهانی به ویژه در کمک به اوکراین با یکدیگر همکاری کنند. بایدن گفت که آنها همچنین درباره کار ناتو پیش از اجلاس سران تابستان امسال و تحولات خاورمیانه، از جمله مذاکرات بر سر تضمین آزادی گروگان‌هایی که هنوز در غزه نگهداری می‌شوند، گفتگو خواهند کرد.

بایدن همچنین گفت که اگر کنگره نتواند بودجه کمک به اوکراین را تصویب کند، “جنایت آمیز” و “ظالمانه” خواهد بود.

شولز در صحبت کوتاهی به “مصاحبه مضحک” که ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه با تاکر کارلسون مجری سابق فاکس نیوز انجام داد اشاره کرد. صدراعظم آلمان بار دیگر بر اهمیت حمایت از اوکراین تاکید کرد و ابراز امیدواری کرد که کنگره کمک های بیشتری را تصویب کند.

در بیانیه ای پس از این نشست، کاخ سفید گفت که رهبران “حمایت قاطع خود از اوکراین را تایید کردند” و در مورد جنگ اسرائیل و حماس و نشست آتی ناتو گفتگو کردند.

در این بیانیه آمده است: «رهبران درباره تلاش‌ها برای جلوگیری از تشدید تنش‌های منطقه‌ای در خاورمیانه بحث کردند و بر تعهد خود به حق اسرائیل برای دفاع از خود مطابق با قوانین بین‌المللی تاکید کردند. آنها همچنین بر ضرورت حفاظت از غیرنظامیان در غزه و افزایش ارسال کمک های بشردوستانه نجات بخش تاکید کردند.

شولز قبل از ملاقات آنها در مقاله ای که پنجشنبه در وال استریت ژورنال منتشر شد نوشت: «پیروزی روسیه در اوکراین نه تنها پایان اوکراین به عنوان یک کشور آزاد، دموکراتیک و مستقل خواهد بود، بلکه چهره را به طرز چشمگیری تغییر خواهد داد. اروپا.”

او نوشت: «این ضربه شدیدی به نظم جهانی لیبرال وارد می‌کند. پیام ما روشن است: ما باید تمام تلاش خود را برای جلوگیری از پیروزی روسیه انجام دهیم. اگر این کار را نکنیم، ممکن است به زودی در جهانی بی ثبات تر، تهدیدآمیزتر و غیرقابل پیش بینی تر از آنچه در دوران جنگ سرد بود بیدار شویم.

کاخ سفید گفت که در جلسه روز جمعه، شولز بر اهمیت حمایت مستمر ایالات متحده از اوکراین تأکید کرد.

بایدن ماه هاست که از کنگره خواسته است تا کمک های جدیدی را به اوکراین و همچنین به اسرائیل و تایوان بدهد.

روز پنجشنبه، سنا به پیشبرد قانونی رای داد که به این سه کشور کمک مالی می کند، اما مشخص نیست که آیا از حمایت کافی برای عبور از سنا یا تصویب نهایی در مجلس برخوردار خواهد بود یا خیر.

این مقاله در ابتدا در NBCNews.com منتشر شده است

منبع