بایدن در اولین سفر به مرز از ال پاسو بازدید کرد، داروی جدید آلزایمر تایید شد: پادکست 5 چیز

دیوید کندر:

برای شنیدن پادکست روی پخش کننده بالا کلیک کنید و همراه با متن زیر دنبال کنید. این رونوشت به طور خودکار تولید شد و سپس برای وضوح در شکل فعلی آن ویرایش شد. ممکن است بین صدا و متن تفاوت هایی وجود داشته باشد.

نادا حسنین:

نادا حسنین:

نمایشگاه Consumer Electronics یا CES، هفته گذشته پس از چند سال کاهش به دلیل همه گیر شدن، در لاس وگاس به شکل معمول خود بازگشت و نمایشگاه فناوری چیزهای زیادی برای ارائه داشت. سردبیر، دیوید کندر، به تازگی از نمایش در وگاس بازگشته و اکنون به من می‌پیوندد. دیوید، متشکرم که به پاد آمدید.

و در سمت تلویزیون، ال‌جی یک تلویزیون کاملاً بی‌سیم داشت، بنابراین نیازی به استفاده از کابل‌های صوتی و کابل‌های HDMI ندارید. همه ورودی‌های ویدیو، به چیزی وارد می‌شوند که به آن جعبه اتصال می‌گویند، و می‌توانید آن را در هر جایی از اتاق قرار دهید، خیلی دور کار می‌کند و سپس سیگنال را به تلویزیون شما می‌فرستد. و واقعا شگفت انگیز بود. هر سال، احساس می‌کنم چیزهای زیادی از Jetsons را می‌بینم و این چیزی است که در مورد نمایش دوست دارم.

بنابراین، آیا این دارو برای همه بیماران مبتلا به آلزایمر است؟

خیلی طولانی.

دو تا از دسته بندی های بزرگ در CES اتومبیل ها و تلویزیون ها هستند که ناامید نشدند. و به طرز عجیبی، خطوط بین ماشین ها و تلویزیون ها کمی شروع به محو شدن می کنند. یکی از محصولات بزرگ و بزرگی که مردم در مورد آن صحبت می کردند، یک BMW بود که رنگ را تغییر می داد. این یک خودروی مفهومی است که با 200 پنل e-ink پوشانده شده بود، بنابراین می‌توانست تمام این رنگ‌های مختلف را انجام دهد و الگوها را بسازد و بسیار وحشی بود. اما همچنین در خودروها، سونی و هوندا برند جدیدی را به نام Afeela معرفی کردند. این یک خودروی الکتریکی با تکنولوژی بسیار بالا است و برای عرضه در سال 2025 برنامه ریزی شده است.

آره، ممنون که من رو داشتی

دیوید کندر:

تیلور ویلسون:

حامیان رئیس جمهور سابق برزیل، ژایر بولسونارو، دیروز به کنگره، دادگاه عالی و کاخ ریاست جمهوری در پایتخت برازیلیا یورش بردند.

این مقاله ابتدا در USA TODAY منتشر شد: اولین سفر بایدن به مرز، پادکست 6 ژانویه برزیل: 5 Things



منبع

خیلی ممنون از حضور من، پی جی.

بنابراین، مهم است که توجه داشته باشید که FDA این دارو را فقط برای بیماران آلزایمر با مرحله اولیه بیماری، مرحله خفیف بیماری تایید کرده است، زیرا این جمعیتی است که در آزمایش‌های بالینی مورد مطالعه قرار گرفته است.

تیلور ویلسون:

روز جمعه، تنظیم‌کننده‌های داروی فدرال یکی از اولین داروهای آلزایمر را تأیید کردند که به نظر می‌رسد با وجود بحث‌هایی که بین برخی کارشناسان در مورد ایمنی و اثربخشی دارو وجود دارد، باعث کند شدن بیماری سلب حافظه می‌شود. تهیه‌کننده پی جی الیوت برای کسب اطلاعات بیشتر با نادا حسنین، خبرنگار بهداشت USA TODAY صحبت کرد.

نادا خیلی ممنون از وقتی که گذاشتی من واقعا قدردان آن هستم.

نادا حسنین:

پی جی الیوت:

پادکست ها: جنایت واقعی، مصاحبه های عمیق و پادکست های بیشتر USA TODAY درست در اینجا.

نادا حسنین:

تیلور ویلسون:

دیوید، در مورد جوایز انتخاب سردبیران CES که در سایت منتشر کرده‌اید، به ما بگویید. برخی از محصولات فناوری بزرگ برای قرار گرفتن در لیست کدام بودند؟

دیوید کندر، سردبیر Reviewed، از اینکه وقت گذاشتید بسیار متشکریم.

تیلور ویلسون:

دیوید کندر:

پی جی الیوت:

تیلور ویلسون:

نادا خیلی ممنون که روی 5 چیز پرش کردی.

سیاست جدید خشم طرفداران پناهندگی و مهاجرت را برانگیخته است. در همین حال، سیاست دوره ترامپ عنوان 42 که به دولت اجازه می دهد تا به سرعت پناهجویان را اخراج کند، در مقطعی از سال جاری به دادگاه عالی خواهد رفت، پس از آن که دادگاه ماه گذشته رای داد که دولت بایدن نمی تواند از اخراج مهاجران تحت این برنامه جلوگیری کند. .

افراد مبتلا به آلزایمر از چه زمانی می توانند مصرف دارو را شروع کنند؟

اما خشونت با تعداد کمی از کارگران در داخل ساختمان ها رخ داد. بولسونارو دیروز در توییتر نوشت که اعتراض مسالمت آمیز بخشی از دموکراسی است، اما خرابکاری و تهاجم به ساختمان های عمومی از این قاعده مستثنی است.

دیوید کندر:

با تشکر از گوش دادن به 5 چیز. می‌توانید هفت صبح در هفته ما را اینجا پیدا کنید، هر کجا که در حال حاضر گوش می‌دهید. من فردا با 5 مورد بیشتر از USA TODAY برمی گردم.

رئیس جمهور جو بایدن:

ما یک ساعت هوشمند از سیتیزن داشتیم. ما این یخچال فوق العاده زیبا را از سامسونگ داشتیم. ما یک سری لپ تاپ داشتیم. ما محصولاتی را از همه جا پیدا کردیم، با قیمت های مختلف.

برخی از نتایج مرحله آزمایش چه بود؟

می توانید اطلاعات بیشتری از نمایشگاه امسال در reviewed.com پیدا کنید.

یکی از زمینه های بزرگی که ما شاهد تغییرات زیادی در آن بوده ایم سمعک ها است. بنابراین، به تازگی سمعک به محصولاتی تبدیل شده است که بدون نسخه عرضه می شوند. قبل از آن، اگر مشکل شنوایی داشتید و به سمعک نیاز داشتید، باید به پزشک مراجعه می‌کردید، بنابراین باید به پزشک دسترسی داشته باشید یا بیمه داشته باشید. گرفتن نسخه بسیار گران بود. خود محصولات ممکن است چندین هزار دلار قیمت داشته باشند.

کالیفرنیا قرار است امروز تحت تاثیر آب و هوای سخت تری قرار گیرد، آخرین بار در میان هفته ها طوفان هایی که این ایالت را تحت تاثیر قرار داده است. فرماندار گاوین نیوسام دیروز گفت که از جو بایدن، رئیس جمهور جو بایدن می خواهد که وضعیت اضطراری فدرال را با بارش باران در برخی مناطق و سیل گسترده، بادهای شدید و رانش گل احتمالی اعلام کند. هشدارهای تخلیه برای مناطق شمال سانفرانسیسکو وجود دارد و بیش از نیمی از ساکنان ساکرامنتو در اوج باران های شدید دیروز در تاریکی بودند. مقامات می گویند شرایط اخیر عامل حداقل شش مرگ در این ایالت است.

نادا حسنین:

بنابراین، lecanemab تحت یک مسیر تسریع شده توسط FDA تایید شد و مطالعات نشان داده یا پیشنهاد کرده اند که می تواند پلاک مرتبط با بیماری آلزایمر را کاهش دهد. این تایید تنها یک هفته پس از آن صورت گرفت که مشخص شد یک داروی دیگر آلزایمر دارای برچسب بیش از حد گسترده است و تحقیقات کنگره نشان داد که آن شرکت دارویی و FDA در هنگام مطالعه این دارو برخلاف پروتکل عمل کردند. و بنابراین، کارشناسان نفس خود را حبس کرده بودند که این دارو به وجود آمد، برای این تایید پیش بینی شده.

نادا حسنین:

[Audio from the scene]

در قسمت امروز پادکست 5 چیز: بایدن در اولین سفر خود به مرز از ال پاسو بازدید کرد

این صحنه که یادآور حملات 6 ژانویه ایالات متحده است، یک هفته پس از تحلیف رقیب چپ او، رئیس جمهور لوئیز ایناسیو لولا داسیلوا، رخ داد. لولا در زمان رخنه در برزیل نبود. بولسونارو از قبل از مراسم تحلیف لولا در فلوریدا بوده است. او مانند رئیس جمهور سابق دونالد ترامپ، ماه های پس از شکست خود را صرف ادعای تقلب در انتخابات کرد. حامیان او دیروز موانع امنیتی را شکستند، دیوارها را بزرگ کردند و به ساختمان های دولتی حمله کردند. برخی خواستار کودتای نظامی برای بازگرداندن بولسونارو به قدرت شدند. ویدئوهای موجود در رسانه‌های اجتماعی حملات به افسران پلیس و تظاهرکنندگان را نشان می‌دهد که برای دور نگه داشتن پلیس سنگر می‌سازند. سه ساعت طول کشید تا نیروهای امنیتی کنترل را دوباره به دست گرفتند.

سفر بایدن پس از آن صورت گرفت که وی سیاست جدیدی را برای مقابله با موج پناهجویان در مرز اعلام کرد. این سیاست خواستار اخراج حداکثر 30000 مهاجر در ماه از چهار کشور ونزوئلا، نیکاراگوئه، هائیتی و کوبا است. ایالات متحده روابط دیپلماتیک دشواری با چندین کشور دارد و مکزیک نیز پذیرفته است که مهاجران را بپذیرد.

دیوید کندر:

دیوید، من واقعاً در مورد این یکی هیجان‌زده هستم، نقد شده امسال اولین جوایز دسترسی را در CES ارائه می‌کند. بنابراین، در مورد برخی از فناوری های دسترسی پیشگامانه جدید که Reviewed به رسمیت می شناسد، به من بگویید.

کارآزمایی‌های بالینی نشان دادند که این دارو حدود 27 درصد کاهش شناختی را کاهش می‌دهد، اما کارشناسان نگران عوارض جانبی از جمله تورم مغز و خونریزی هستند.

همه اینها در چند ماه گذشته تغییر کرده است، و ناگهان برندهای لوازم الکترونیکی مصرفی مانند بوز و دیگران دارید که وارد آن فضا شده‌اند و راه‌هایی برای انجام این کار با کمی برتری بیشتر در فناوری پیدا می‌کنند، زیرا آنها شرکت‌های فناوری هستند، اما همچنین در تلاش است تا بفهمد که چگونه می توان آن قیمت را پایین آورد. و ما محصولی به نام Lexie را دوست داشتیم، که با Bose همکاری کرد تا بفهمد چگونه آن آزمایش تشخیصی را انجام دهد، به طوری که سمعک در واقع برای شما بدون نیاز به مراجعه به پزشک کار کند. همه اینها باعث می شود سمعک ها برای میلیون ها نفری که مشکلات کم شنوایی دارند بسیار ارزان تر و در دسترس تر باشند.

بسیار خوب، پس برخی از جالب ترین چیزهایی که امسال دیدید چه بود؟

تیلور ویلسون:

پی جی الیوت:

من می‌خواهم شروع کنم و از شما بخواهم که فقط در مورد این دارو صحبت کنید که به تازگی از FDA برای درمان آلزایمر تأیید شده است و نشان داده شده است که چه می‌کند؟

اما این تایید دو روز پس از آن صورت گرفت که محققان در نامه‌ای که در مجله پزشکی نیوانگلند منتشر شد، مرگی را که احتمالاً با این دارو مرتبط است، شرح دادند. و آن بیمار پس از دریافت دارو، تحت درمان اورژانسی برای سکته قرار گرفت و در واقع دچار خونریزی های متعدد مغزی شد و فوت کرد.

رئیس جمهور جو بایدن دیروز برای اولین بار از زمان تصدی ریاست جمهوری از مرز ایالات متحده و مکزیک بازدید کرد. او به ال پاسو، تگزاس رفت و در امتداد دیوار مرزی با خوارز، مکزیک قدم زد. در این سفر، بایدن با مقامات محلی، رهبران جامعه و افراد دیگری که هر روز با یک بحران انسانی که شامل خوابیدن مهاجران در خیابان‌ها می‌شود، ملاقات کرد. تعداد مهاجرانی که از مرز عبور می کنند در دو سال اول ریاست جمهوری بایدن به طرز چشمگیری افزایش یافته است و ال پاسو بزرگترین کریدور برای عبور غیرقانونی است. شهردار این شهر ماه گذشته وضعیت فوق العاده اعلام کرد.

صبح بخیر. من تیلور ویلسون هستم و این 5 چیز است که باید بدانید دوشنبه، 9 ژانویه 2023. امروز، نگاهی به بازدید بایدن از مرز، به علاوه حامیان بولسونارو به ساختمان‌های دولتی در برزیل یورش می‌برند، و ما به سال جاری نگاه می‌کنیم. نمایش لوازم الکترونیکی مصرفی.

پی جی الیوت:

اگر می‌خواهید کوبا، نیکاراگوئه یا هائیتی را ترک کنید، این کار را نکنید. فقط در مرز ظاهر نشوید. در همان جایی که هستید بمانید و از آنجا به صورت قانونی درخواست دهید.

بنابراین Eisai، حامی دارو، گفته است که آنها تلاش خواهند کرد تا ظرف چند ماه آن را در دسترس قرار دهند، اما موضوع این است که یک سیاست وجود دارد که آژانس نظارت بر مدیکر تعیین کرده است که داروهای تایید شده تحت مسیر تسریع شده واقعاً تحت پوشش نیستند. بنابراین، تا زمانی که Eisai برای تایید سنتی ثبت نام کند و FDA آن را از طریق آن تایید نکند، واقعاً محدود به بیمارانی خواهد بود که در Medicare نیستند.

رئیس جمهور جو بایدن روز یکشنبه از مرز آمریکا و مکزیک بازدید کرد. بعلاوه، حامیان رئیس جمهور سابق برزیل، ژایر بولسونارو، به کنگره، دادگاه عالی و کاخ ریاست جمهوری برزیل یورش بردند، دیوید کندر سردبیر بررسی شده CES، کالیفرنیا را برای آب و هوای شدیدتر آماده می کند، و نادا حسنین، گزارشگر بهداشت USA TODAY، به گزارش جدیدی نگاه می کند. داروی آلزایمر که به نظر می رسد بیماری را کند می کند.

تیلور ویلسون:

تیلور ویلسون:

پی جی الیوت:

از اینکه من را دارید متشکرم

کلیساها و سایر سازمان ها به پناهجویان در مرز کمک می کنند، بسیاری از آنها در بلاتکلیفی هستند و نمی توانند به داخل ایالات متحده ادامه دهند. آنها از بایدن درخواست کرده اند که به آنها فرصتی برای ماندن بدهد. بایدن در مرحله بعدی به مکزیک می رود تا با رهبران آمریکای شمالی درباره مهاجرت و سایر مسائل دیدار کند.

پی جی الیوت: