بایدن تصمیم می گیرد که New Air Force One آبی و سفید باقی بماند

انتخاب رنگ های بیرونی هواپیما به دنبال تصمیم قبلی دولت مبنی بر کنار گذاشتن طرح قرمز-سفید-آبی مورد علاقه دونالد ترامپ، سلف بلافصل بایدن است. بررسی نیروی هوایی نشان داده بود که رنگ‌های تیره‌تر باعث افزایش هزینه‌ها و تاخیر در تحویل جمبو جت‌های جدید می‌شود.

بوئینگ در حال تغییر دو هواپیما از 747-800 خود است که از علامت تماس Air Force One در هنگام حضور رئیس جمهور استفاده می کنند. آنها جایگزین ناوگان دو هواپیمای قدیمی بوئینگ 747-200 خواهند شد که رئیس جمهور در حال حاضر از آن استفاده می کند.

واشنگتن (AP) – رئیس جمهور جو بایدن به طرح رنگ آبی و سفید برای نمای خارجی هواپیمای جایگزین ایر فورس وان پایبند است که انتظار می رود اولین آن در چهار سال آینده تحویل شود.

در سال 2018، ترامپ دستور داد که جت های جدید طرح نمادین آبی و سفید دوران کندی را برای طرح رنگی سفید و سرمه ای از بین ببرند. نیمه بالایی هواپیما سفید و قسمت پایینی، از جمله شکم، آبی تیره بود. یک رگه قرمز تیره از کابین خلبان به سمت دم می‌رفت. رنگ آمیزی تقریباً مشابه نمای بیرونی هواپیمای شخصی ترامپ بود.

نیروی هوایی گفت که تحویل اولین هواپیمای جدید برای سال 2027 و به دنبال آن دومین هواپیما در سال 2028 پیش بینی شده است.

نیروی هوایی اواخر روز جمعه اعلام کرد که رنگ آبی روشن در مدل جدید 747s اصلاح شده که رئیس جمهور را حمل می کند کمی عمیق تر و مدرن تر از رنگ آبی تخم مرغی رابین در نسخه های هواپیمای مورد استفاده فعلی خواهد بود.

نسل فعلی هواپیماها برای اولین بار حامل جورج اچ دبلیو بوش بود که از سال 1989 تا 1993 خدمت کرد.



منبع

این هواپیمای جدید که به طور رسمی با نام VC-25B شناخته می شود، جایگزین ناوگان فعلی موسوم به VC-25A خواهد شد که به گفته نیروی هوایی با کمبودهای توانایی، افزایش هزینه های تعمیر و نگهداری و “فرسودگی قطعات” مواجه است. نیروی هوایی گفت که تغییرات در هواپیمای جانشین شامل ارتقای توان الکتریکی، یک مرکز پزشکی و یک سیستم دفاع شخصی خواهد بود.