بایدن به الروکر گفت: من قصد دارم کاندید شوم

با این حال، رئیس‌جمهور همچنین گفت که دو حزب می‌توانند پس از به دست گرفتن کنترل مجلس نمایندگان توسط جمهوری‌خواهان، زمینه‌های مشترکی پیدا کنند که شامل رسیدگی به نگرانی‌های امنیت ملی مرتبط با چین، ترویج تولیدات آمریکایی و تنظیم شرکت‌های فناوری قدرتمند است.

این مقاله در ابتدا در NBCNews.com منتشر شده است



منبع

او گفت: “من قصد دارم در انتخابات شرکت کنم، آل، اما ما هنوز آماده اعلام آن نیستیم.”

چند منبع آگاه به ان‌بی‌سی نیوز گفتند، اظهارات بایدن در حالی بیان می‌شود که مشاوران ارشد کاخ سفید در حال آماده شدن برای تصمیم‌گیری نهایی برای شروع کارزار انتخاباتی مجدد او هستند. چندین ملاحظات در فرآیند تصمیم گیری شامل این است که هیچ رقیب اصلی دموکرات ظاهر نشده است. اینکه دونالد ترامپ، رئیس جمهور سابق، که برای نامزدی حزب جمهوری خواه نامزد شده است، متهم شده است و کانون توجه سیاسی را به خود جلب کرده است. و اینکه یک درگیری بزرگ با جمهوری خواهان کنگره بر سر هزینه ها وجود دارد.

به گفته یکی از مقامات شبکه ملی اقدام که شرح مجری MSNBC را بازگو می کند، بایدن سال گذشته در حالی که در اتاق روزولت با شارپتون عکس می گرفت، گفت: «من دوباره این کار را انجام خواهم داد. “من دارم میروم.”

رئیس جمهور جو بایدن روز دوشنبه به ال راکر مجری برنامه «TODAY» گفت که قصد دارد برای دور دوم نامزد شود.

بایدن مسن ترین رئیس جمهور آمریکا در تاریخ است. در صورت پیروزی مجدد در انتخابات، در پایان دوره دوم ریاست جمهوری خود 86 ساله خواهد شد.

بایدن 80 ساله همواره برنامه های خود را برای نامزدی مجدد در انتخابات اعلام کرده است. به گزارش ان بی سی نیوز، رهبر حقوق مدنی به کارکنان شبکه اقدام ملی خود در واشنگتن گفت که سال گذشته در یک گفتگوی خصوصی در کاخ سفید، او به کشیش آل شارپتون گفت که به دنبال یک دوره دوم خواهد بود.

اظهارات بایدن در حالی بیان می شود که او پیش از آغاز رقابت های انتخاباتی مجدد خود، از جمله در مورد جرم و جنایت، سیاست مهاجرت و محیط زیست، با ترقی خواهان در مورد برخی از مسائل مهم شکست خورد. با این حال، دموکرات‌ها از سراسر حزب، از مترقی‌ها و میانه‌روها گرفته تا رهبران و اعضای طبقه‌بندی شده – گفته‌اند که قصد دارند تا سال 2024 به بایدن ادامه دهند.

علیرغم میزان محبوبیت ضعیف، دلالان قدرت دموکرات نشان داده اند که همه آنها برای انتخاب مجدد بایدن حتی قبل از اینکه او رسماً قصد خود را برای انتخاب آن اعلام کند، آماده اند.

بایدن در سخنرانی خود در برابر کنگره دوپاره در حالی که جمهوری خواهان او را از صحن مجلس نمایندگان سرکوب کردند، پاسخ داد و تاکید کرد که به جمهوری خواهان اجازه نخواهد داد که اقتصاد را بیش از سقف بدهی «گروگان بگیرند». بایدن همچنین “دروغ بزرگ” تقلب گسترده در انتخابات را که دونالد ترامپ، رئیس جمهور سابق آمریکا انجام داده است، به شدت محکوم کرد.

رقابت ریاست جمهوری سال 2024 بر سر سخنرانی بایدن در ماه فوریه، علیرغم اینکه هنوز رسماً کارزار انتخاباتی مجدد خود را اعلام نکرده بود، بزرگ شد. او دستاوردهای اقتصادی خود را تبلیغ کرد و جمهوری خواهان را در پیش نمایش پرونده ای که انتظار می رود برای انتخاب مجدد مطرح کند، سرزنش کرد.