بایدن از کنگره می‌خواهد ممنوعیت سلاح‌های تهاجمی را تصویب کند، می‌گوید فوراً آن را امضا خواهد کرد.

این مقاله در ابتدا در USA TODAY منتشر شد: تیراندازی در مرکز خرید تگزاس: بایدن برای ممنوعیت سلاح‌های تهاجمی، کنترل اسلحه تلاش می‌کند



منبع

در گفتگوهای سیاسی بمانید برای خبرنامه OnPolitics ثبت نام کنید

رئیس جمهور جو بایدن دستورات اجرایی گسترده ای را درباره کنترل اسلحه از پارک مونتری، کالیفرنیا، جایی که 11 نفر در ژانویه به ضرب گلوله کشته شدند، اعلام کرد.

بایدن: قانونگذاران جمهوری خواه در قبال تیراندازی های دسته جمعی شانه بالا می اندازند

پس از تیراندازی در مدرسه نشویل، مک کارتی، رئیس مجلس نمایندگان آمریکا به خبرنگاران گفت که فکر نمی‌کند «یک قانون» بتواند با تیراندازی‌های دسته‌جمعی مقابله کند و گفت: «ما باید با بیماری‌های روانی مقابله کنیم».

دموکرات‌های کنگره از رهبری بایدن پیروی کرده و همچنین خواستار قوانین قوی‌تر کنترل اسلحه شده‌اند، اما به نظر می‌رسد اشتهای کمی در میان جمهوری‌خواهان کنگره برای هرگونه قانون اضافی وجود دارد. اکثر جمهوری خواهان کنگره این موضوع را به جای آن به سلامت روان می پردازند.

رئیس جمهور جو بایدن از کنگره خواست تا قانون کنترل اسلحه را تصویب کند و گفت که “آن را فورا امضا خواهد کرد”، زیرا کشور پس از تیراندازی دسته جمعی دیگری در روز شنبه در حال چرخش است.

اما در حالی که کشور همچنان شاهد تیراندازی های دسته جمعی است، بایدن از کنگره خواسته است تا اقدامات بیشتری از جمله ممنوعیت سلاح های تهاجمی انجام دهد. پس از تیراندازی گسترده در نشویل، تنسی که در ماه مارس سه کودک و سه بزرگسال کشته شدند، بایدن گفت که تمام اختیارات اجرایی خود را از دست داده است.

«بسیاری از خانواده ها روی میز شام خود صندلی خالی دارند. اعضای جمهوریخواه کنگره نمی توانند با بالا انداختن شانه های خود به مقابله با این بیماری همه گیر ادامه دهند. افکار و دعاهای توییت شده کافی نیست.»

پرسنل اورژانس در 6 مه 2023 در آلن، تگزاس صحنه تیراندازی در فروشگاه های پریمیوم آلن را کار می کنند.  بر اساس گزارش ها، یک تیرانداز به سمت مرکز خرید اوت لت تیراندازی کرد و 9 نفر را مجروح کرد که به بیمارستان های محلی منتقل شدند.  پلیس تلفات این حادثه را تایید کرده است اما تعداد کشته شدگان را مشخص نکرده است.  تیرانداز ناشناس توسط یک افسر پلیس آلن در پاسخ به تماس نامربوط خنثی شد.

حمله بعد از ظهر شنبه در یک مرکز خرید در تگزاس آخرین مورد از یک رشته تیراندازی گسترده در سراسر کشور بود. تگزاس همچنین محل تیراندازی دسته جمعی در آخر هفته گذشته بود که یک مرد مسلح پنج نفر را در کلیولند تگزاس کشت.

بایدن روز یکشنبه در بیانیه‌ای گفت: «چنین حمله‌ای خیلی تکان‌دهنده است که نمی‌توان آنقدر آشنا باشد.

بایدن در بیانیه خود به طور خاص به دنبال قانونگذاران جمهوری خواه رفت و آنها را به دلیل عدم اقدام در مورد تیراندازی های دسته جمعی متهم کرد.

طرفداران کنترل اسلحه در ژوئن گذشته پس از اینکه بایدن لایحه کنترل اسلحه دو حزبی را پس از تیراندازی در مدرسه ابتدایی که منجر به کشته شدن 21 نفر – 19 دانش آموز و دو معلم – در Uvalde، تگزاس شد، امضا کرد، جشن گرفتند.

«یک بار دیگر از کنگره می‌خواهم که لایحه‌ای مبنی بر ممنوعیت سلاح‌های تهاجمی و مجلات با ظرفیت بالا برای من بفرستد. اجرای بررسی پیشینه جهانی نیاز به ذخیره سازی ایمن پایان دادن به مصونیت برای تولیدکنندگان اسلحه فورا امضاش میکنم ما برای ایمن نگه داشتن خیابان هایمان به چیزی کمتر نیاز نداریم.»

در جریان تیراندازی گسترده در یک مرکز خرید در آلن، تگزاس، حداقل 9 نفر از جمله مظنون کشته شدند و هفت نفر دیگر زخمی شدند.