بایدن از «پیامد بزرگ» درز افشای اطلاعات پنتاگون سخنی نمی گوید

هیچ کس با اطمینان نمی داند که آنها از کجا آمده اند، حتی رئیس پنتاگون.

بایدن خاطرنشان کرد که تحقیقات «کامل» با جامعه اطلاعاتی و وزارت دادگستری در حال انجام است. او در پاسخ گفت: “ما نزدیک می شویم. اما من پاسخی ندارم.”

Discord یک پلتفرم رسانه اجتماعی است که بین افرادی که بازی های آنلاین انجام می دهند محبوب است. سایت Discord میزبان چت‌های صوتی، ویدیویی و متنی بلادرنگ برای گروه‌ها است و خود را مکانی توصیف می‌کند که «جایی که می‌توانید به یک باشگاه مدرسه، یک گروه بازی یا یک جامعه هنری در سراسر جهان تعلق داشته باشید».

مقامات آمریکایی گفتند که برخی از اسناد ممکن است تغییر یافته یا به عنوان بخشی از یک کمپین اطلاعات نادرست استفاده شده باشد. جان کربی، سخنگوی شورای امنیت ملی روز دوشنبه خواستار احتیاط شد، “زیرا ما می دانیم که حداقل در برخی موارد این اطلاعات به درستی انجام نشده است.”

هیچ پاسخ روشنی در مورد تعداد اسناد فاش شده وجود ندارد. آسوشیتدپرس تقریباً 50 سند را مشاهده کرده است. برخی برآوردها تعداد کل را صدها نفر می دانند.

او گفت: “ما معتقدیم که شرکت های رسانه های اجتماعی در قبال کاربران خود و کشور مسئولیت دارند تا زیرساخت های بخش خصوصی را که ایجاد می کنند و سپس فعالیت می کنند، مدیریت کنند.”



منبع

دوبلین (AP) – رئیس جمهور جو بایدن روز پنجشنبه گفت در حالی که نگران افشای اسناد حساس دولتی است، “هیچ چیز همزمانی وجود ندارد که من بدانم پیامدهای بزرگی دارد.”

«آنها جایی در وب بودند، و دقیقاً کجا و چه کسی در آن نقطه دسترسی داشت، ما نمی دانیم. لوید آستین وزیر دفاع در یک کنفرانس مطبوعاتی سه شنبه گفت: ما به سادگی نمی دانیم. ما به بررسی و برگرداندن هر سنگی ادامه خواهیم داد تا زمانی که منشأ آن و وسعت آن را پیدا کنیم.»

بایدن که روز پنجشنبه برای دیدار با رهبران ایرلند در دوبلین به سر می برد، گفت: «نگران هستم که این اتفاق افتاده باشد، اما هیچ چیز همزمانی وجود ندارد که بدانم پیامدهای بزرگی دارد.

این اولین باری بود که بایدن به طور علنی درباره انتشار اسناد پنتاگون که در چندین سایت رسانه های اجتماعی منتشر شده بود، اظهار نظر کرد. به نظر می رسد آنها کمک های ایالات متحده و ناتو به اوکراین و ارزیابی های اطلاعاتی ایالات متحده در مورد متحدان ایالات متحده را که می تواند روابط با این کشورها را تیره کند، شرح می دهند. وزارت دادگستری تحقیقاتی را آغاز کرده است.

اگرچه ممکن است نشت در سایتی به نام Discord آغاز شده باشد.

روز پنجشنبه، کارین ژان پیر، سخنگوی کاخ سفید گفت که کاخ سفید از شرکت‌های رسانه‌های اجتماعی می‌خواهد «از تسهیل گردش مواد مضر برای امنیت عمومی و امنیت ملی خودداری کنند».