بایدن، بازرس ویژه، پیامدها و جشن سال نو قمری را گزارش می دهد: خلاصه صبح

پرزیدنت جو بایدن اظهارات مشاور ویژه را که او را «مردی مسن با حافظه ضعیف» معرفی می کند، محکوم می کند. و یک دانش آموز با شلیک گلوله به سر از دیوار اتاق خوابش جان سالم به در می برد.

در اینجا چیزی است که امروز باید بدانید.

بایدن از ارزیابی آمادگی روانی بازرس ویژه انتقاد کرد

ساعاتی پس از بازپرس ویژه رابرت هور گزارشی منتشر کرد که در جو بایدندر پرونده اسناد طبقه بندی شده، رئیس جمهور یک سخنرانی غیرمنتظره در کاخ سفید برای رسیدگی به اتهامات مربوط به از دست دادن حافظه ایراد کرد.

“لعنتی چطور جرات کرد این حرف را مطرح کند؟” بایدن با اشاره به اظهارات هور مبنی بر اینکه یادش نیست پسرش بو چه زمانی درگذشت، گفت.

در این گزارش، هور به این نتیجه رسید که بایدن پس از معاونت ریاست‌جمهوری خود، «عمداً» مطالب محرمانه را حفظ کرد و اقدامات او برای مدیریت اسناد محرمانه «خطرات جدی برای امنیت ملی» ایجاد کرد. اما هور از پیگرد قانونی او خودداری کرد. بخشی از دلیل این امر این بود که رئیس جمهور می توانست خود را به عنوان یک “مرد مسن با حافظه ضعیف” به تصویر بکشد که با هیئت منصفه همدردی می کند.

این گزارش به چند لحظه در طول مصاحبه با رئیس جمهور اشاره می کند که به نظر می رسید او در به خاطر سپردن جزئیات مهم زندگی خود مشکل دارد. علاوه بر زمان مرگ پسرش و بحث در مورد افغانستان، در این گزارش آمده است: «او به یاد نمی آورد چه زمانی معاون رئیس جمهور بوده است.

این خبرنامه صبحگاهی است، یک خبرنامه برای شروع صبح شما. ثبت نام اینجا تا آن را در صندوق ورودی خود دریافت کنید.

بایدن 81 ساله ابتدا پاسخ داد اوایل بعدازظهر به گزارش هور، ابراز خرسندی کرد که هیچ اتهامی مطرح نشد. با این حال، مقامات کاخ سفید عصر پنجشنبه به این نتیجه رسیدند که بایدن باید به نکوهش‌کننده‌ترین اتهامات بازپرس ویژه رسیدگی کند و خشم خود را مستقیماً ابراز کند.

بایدن در سخنرانی خود با اشاره به بیو گفت: “نیازی ندارم کسی به من یادآوری کند که او چه زمانی درگذشت.” او بعداً در پاسخ به سؤال خبرنگاری پس از سخنرانی اعلام کرد: «حافظه‌ام خوب است». بایدن هنگام پاسخ به سوال خبرنگار دیگری در مورد جنگ اسرائیل و حماس، به اشتباه از عبدالفتاح السیسی رئیس جمهور مصر به عنوان رئیس جمهور مکزیک یاد کرد و این سومین باری است که او رهبران جهان را در این هفته قاطی می کند.

داستان کامل را اینجا بخوانید.

ترامپ در رقابت‌های نوادا به پیروزی می‌رسد

دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور سابق آمریکا، در راه نامزدی جمهوری‌خواهان در انتخابات ریاست‌جمهوری، چهارمین پیروزی خود را به دست آورد و شب گذشته مدعی شد که همه ۲۶ نماینده نوادا در گروه‌های حزبی جمهوری‌خواه این ایالت حضور داشتند. پس از اینکه اکثر مخالفانش از رقابت خارج شدند، ترامپ با رقابت بزرگی روبرو نشد. نیکی هیلی در اوایل این هفته در انتخابات مقدماتی حزب جمهوری خواه شرکت کرد اما با حداقل 30 امتیاز از «هیچ یک از این نامزدها» شکست خورد. پیش از رقابت دیروز، ترامپ گردهمایی هایی در لاس وگاس برگزار کرد، جایی که به رای دهندگان گفت که انتخابات مقدماتی «هیچ معنایی ندارد» و در عوض از آن ها خواست در گروه های حزبی رأی دهند. ترامپ همچنین در مجلس نمایندگان پیروز شد در جزایر ویرجین آمریکا.

توقف بعدی برای انتخابات مقدماتی جمهوری خواهان، ایالت هیلی کارولینای جنوبی است.

دیوان عالی از سوال شورش طفره می رود

در جریان بحث های شفاهی دیروز در دادگاه عالی بر سر تلاش های رای دهندگان کلرادو برای بیرون راندن ترامپ از انتخابات مقدماتی جمهوری خواهان، قضات در مورد یک سوال کلیدی سؤال نکردند: آیا 6 ژانویه یک شورش بود؟

در عوض، دادگاه به نظر می رسد به نفع ترامپ حکم کند به دلایل دیگر

بر اساس این استدلال دو ساعته، به نظر می‌رسد که اکثریت قضات به این نتیجه می‌رسند که ایالت‌ها صلاحیت اجرای بخش 3 از اصلاحیه چهاردهم قانون اساسی ایالات متحده را ندارند، که افرادی را که قبلاً پست‌های دولتی داشتند و «درگیر شورش» بودند، منع می‌کند. داشتن دفتر فدرال در طفره رفتن از پرسش قیام، قضات در مورد آن سوال کردند چه کسی تصمیم می گیرد آیا یک شورش رخ داده است، با چندین دولت پیشنهادی نباید آن قدرت را داشته باشند.

تنها قاضی که مستقیماً سؤال قیام را مطرح کرد، قاضی لیبرال کتنجی براون جکسون بود.

بایدن حمله اسرائیل به غزه را “بر فراز بالا” خواند

بایدن گفت که تهاجم نظامی اسرائیل در غزه «بیش از حد» بوده است و به نظر می رسد شدیدترین انتقاد او از واکنش متحد آمریکا به حملات 7 اکتبر حماس باشد. وی افزود پس از اینکه بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر اسرائیل پیشنهاد متقابل این گروه شبه نظامی را رد کرد و قول داد برای “پیروزی کامل” تلاش کند، در حال تلاش برای توقف پایدار در نبرد با هیئت حماس در مصر برای گفتگوهای جدید گروگان گیری است.

ایالات متحده به گروه‌های کمک‌رسان و مقامات سازمان ملل پیوسته است و نگرانی‌های فزاینده‌ای را درباره تهاجم اسرائیل به رفح، جنوبی‌ترین شهر فلسطینی‌ها که بیش از یک میلیون غیرنظامی در آن در شرایط وخیم پناه گرفته‌اند، ابراز کرده‌اند. پس از هشدار ایالات متحده مبنی بر اینکه حمله زمینی به شهر بدون برنامه ریزی مناسب یک “فاجعه” خواهد بود، حملات هوایی مرگبار جدید یک شبه به این شهر مرزی شلوغ حمله کردند. به روز رسانی های زنده را اینجا دنبال کنید.

آنچه CDC در مورد مصرف مواد مخدر نوجوانان آموخت

بر اساس اولین مطالعه در نوع خود از مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری که منتشر شد، بسیاری از نوجوانان برای مقابله با اضطراب یا افسردگی، برای استراحت یا “نگرانی در مورد مشکلی یا فراموش کردن خاطرات بد” از مواد مخدر و الکل استفاده می کنند. این هفته. این تحقیق با هدف درک انگیزه جوانان برای استفاده از مواد انجام شد و به ارزیابی خود از نزدیک به 16000 نفر در سنین 13 تا 18 سال پرداخت. ” 44٪ از آنها به عنوان کمک خواب یا فراموش کردن یک مشکل یا خاطرات بد استفاده کردند. و 40٪ برای مقابله با افسردگی یا اضطراب استفاده می شود.

کارشناسان می گویند این یافته ها با تحقیقات قبلی مطابقت دارد اما از خطرات مرگبار بترسید نوجوانان به تنهایی از مواد مخدر استفاده می کنند، به ویژه با توجه به گسترش قرص های نسخه ای تقلبی حاوی داروهای غیرقانونی.

تغییر چشمگیر رهبری نظامی اوکراین

ولودیمیر زلنسکی، رئیس جمهور اوکراین، ژنرال ارشد خود، فرمانده ارتش را جایگزین کرد. والری زالوژنی، پس از روزها گمانه زنی و ماه ها تنش گزارش شده. بر اساس یک پست تلگرامی از Zelenskyy، مشخص نیست که زالوژنی برکنار شده یا استعفا داده است – فقط این تغییر پس از بحث در مورد “تغییرات فوری” مورد نیاز در ارتش انجام شد. اکنون سرهنگ الکساندر سیرسکی، فرمانده نیروی زمینی اوکراین، ارتش کشور را از طریق یک ضد حمله متزلزل هدایت می کند. تصمیم زلنسکی می‌تواند سؤالاتی را از سوی متحدان غربی ایجاد کند و به واکنش‌های شدید در داخل دامن بزند. جایی که محبوبیت او در حال کاهش است.

بیشتر در مورد جنگ روسیه و اوکراین:

  • ولادیمیر پوتین در اولین مصاحبه خود با تاکر کارلسون پس از حمله نیروهایش به اوکراین در سال 2022 با تاکر کارلسون به گفتگو نشست. در اینجا یک خلاصه است.

  • زیرساخت های قدیمی و موجی از تصادفات روس ها را یخ زده اند، نشان دهنده خشم و ناامیدی در کشوری است که انتقاد عمومی به طور فزاینده ای خنثی شده است.

پلیس پرونده دو دوست کشته شده در گرجستان را بسته است

اعضای خانواده دو زن و دوستان نزدیکی که در مقابل دفتر خانه شان به ضرب گلوله کشته شدند، از تصمیم مقامات جورجیا برای پایان دادن به تحقیقات در مورد یک جفت تیراندازی مرموز که منجر به کشته شدن نفر سوم شد، خشمگین هستند. خواهرزاده یک زن گفت: «آنها نجابت کافی نداشتند تا به خانواده ها بفهمانند که پرونده بسته شده است. او همچنین ادعا کرد که این تحقیقات “مملو از مسائل و تناقضات و عدم توجه بود.” علاوه بر بیانیه ای کوتاه در فیس بوک، اداره پلیس کلمبوس چیز دیگری در مورد این پرونده نگفته است به صورت عمومی

مارس گذشته، رونیشا «نیکی» اندرسون و خوانتونجا ریچموند به ضرب گلوله کشته شدند. دو روز بعد، سولومون آدامز، مجرم جنسی محکوم شده که در همسایگی خانه زندگی می کرد، جسد در خانه اش پیدا شد.

سخنران امروز: سرقت برج رادیویی 200 فوتی…

برج مخابراتی (maumapho / Getty Images)برج مخابراتی (maumapho / Getty Images)

برج مخابراتی (maumapho / Getty Images)

… یک ایستگاه رادیویی جاسپر، آلاباما را مجبور به سکوت کرد و مدیر ایستگاه را در کمال ناباوری ترک کرد. مدیر کل WJLX برت المور اولین بار در این هفته از یک خدمه نظافت در مورد این جنایت مطلع شد. او گفت: واکنش اولیه او این بود که “منظورت چیست که برج از بین رفته است” که با چند کلمه رنگارنگ آمیخته شده بود. در حالی که مقامات تحقیق می کنند، WJLX به بازگشت سریع امیدوار است به امواج رادیویی

سیاست به طور خلاصه

نظرسنجی NBC News: افراد بیشتری دوره ریاست جمهوری ترامپ را رتبه بندی می کنند “بهتر از انتظار” در گذشته بر اساس نظرسنجی از رای دهندگان، ریاست جمهوری بایدن “بدتر از حد انتظار” است.

قیمت داروهای تجویزی: قانونگذاران دو حزبی انتقاد شدید از مدیران عامل جانسون و جانسون، مرک و بریستول مایرز اسکوئیب در جلسه استماع کمیته سنا دیروز در حالی که دولت بایدن تلاش می کند قیمت 10 داروی پرهزینه را برای دریافت کنندگان مدیکر کاهش دهد.

آینده RNC: کمپین ترامپ آشکارا به کسی اشاره کرده است که در صورت کناره‌گیری رونا مک‌دانیل، رئیس مجمع ملی جمهوری‌خواهان، می‌خواهد رهبری کنوانسیون ملی جمهوری‌خواهان را بر عهده بگیرد: مایکل واتلی، کارولینیایی شمالی با روابط با حزب جمهوری‌خواه. که برخی محافظه کاران آن را نگران کننده می دانند.

کمک خارجی: مجلس سنا رای به ادامه داد با یک بسته 95 میلیارد دلاری که به اسرائیل، اوکراین و تایوان کمک می کند، پس از رد لایحه بزرگتر که شامل امنیت مرزی بود، اتاق.

تحقیقات ترامپ: تحقیقات فدرال پس از یک شاهد احتمالی علیه ترامپ در پرونده اسناد طبقه بندی شده مار-آ-لاگو آغاز شد در شبکه های اجتماعی تهدید شددفتر بازپرس ویژه جک اسمیت در پرونده جدیدی اعلام کرد.

انتخاب کارکنان: سال اژدها است

سانتیاگو مجیا / سانفرانسیسکو کرونیکل از طریق فایل APسانتیاگو مجیا / سانفرانسیسکو کرونیکل از طریق فایل AP

سانتیاگو مجیا / سانفرانسیسکو کرونیکل از طریق فایل AP

امسال، انتظار خوش شانسی زیادی داشته باشید – اما فقط در صورتی که از مهمترین ویژگی حیوان استفاده کنید: شفقت. سال جدید قمری – که شامل سال نو چینی می شود، Seollal در کره، Tet در ویتنام و موارد دیگر – فردا آغاز می شود. علامت اژدها شاید محبوب ترین موجود زودیاک باشد که با مجموعه ای از ویژگی های مثبت مانند اشراف، ثروت و خرد مرتبط است. یکی از کارشناسان گفت: «در درازمدت، اگر مردم بتوانند روی همدلی تمرکز کنند، می‌تواند سالی باشد که در آن تعارض عمده حل شود. – جسی پرویس، مدیر تحریریه NBC آسیایی آمریکا

اخبار. فرهنگ. داستان هایی که در جوامع خود در مورد آنها صحبت می کنیم. ثبت نام برای خبرنامه ما از NBC آسیایی آمریکا.

در صورتیکه آن را از دست دادید

  • یک دانشجوی کالج در سن دیگو از این وضعیت جان سالم به در برد با گلوله اشتباه به سر شلیک شده است که از دیوار اتاق خوابش گذشت. بر اساس گزارش پلیس، گلوله توسط یک نیروی تفنگداران دریایی شلیک شده است. که به ظن شلیک سهل انگاری سلاح گرم دستگیر شد.

  • صدها طومار پاپیروس که پس از فوران کوه وزوویوس در سال 79 پس از میلاد در خاکستر مدفون شده اند، اسرار خود را برای قرن ها پنهان نگه داشته اند. در حال حاضر، باستان شناسان برخی از متن باستانی را رمزگشایی کرد با کمک هوش مصنوعی

طومارهای Vesivuis با قدمت 2000 سال رمزگشایی شده است.  (چالش Vesuvius)طومارهای Vesivuis با قدمت 2000 سال رمزگشایی شده است.  (چالش Vesuvius)

طومارهای Vesivuis با قدمت 2000 سال رمزگشایی شده است. (چالش Vesuvius)

انتخاب کنید: خرید آنلاین، ساده شده

از هدست جدید ویژن پرو اپل گرفته تا روغن پخت جلبک و آخرین بطری آب Owala، در ماه فوریه شاهد عرضه‌های قابل توجهی بودیم. در اینجا چیزی است که باید خرید کنید این ماه.

در The Selection ثبت نام کنید خبرنامه برای بررسی انحصاری و خرید محتوای از NBC Select.

با تشکر از خواندن خلاصه صبح امروز. خبرنامه امروز توسط الیزابت رابینسون برای شما تنظیم شده است. اگر طرفدار هستید، لطفاً یک پیوند را برای خانواده و دوستان خود ارسال کنید. آنها می توانند ثبت نام کنند اینجا.

این مقاله در ابتدا در NBCNews.com منتشر شده است

منبع