بازرسان در حال پیگیری هدایای گران قیمت به ترامپ در دوران ریاست جمهوری: گزارش

مشخص نبود که چرا لیست خاصی از هدایا دنبال می شود. سخنگوی کمیته نظارت مجلس، که تحقیقات را آغاز کرده و از آرشیو ملی درخواست کمک کرده است، تنها به پست می گوید که تحقیقات در حال انجام است.

به گزارش واشنگتن پست، بازرسان دولت و کنگره اکنون در حال تلاش برای ردیابی ده ها هدیه گران قیمتی هستند که رهبران خارجی در زمان حضور وی در کاخ سفید به دونالد ترامپ و اعضای خانواده اش داده بودند و قرار بود به آرشیو ملی تحویل داده شوند.

نه ترامپ و نه وکلای او و یا سایر نمایندگان در مورد داستان پست اظهار نظر نکرده اند.

ارزش هدایایی که ردیابی می شوند در مجموع حدود 50000 دلار است.

در حالی که آرشیو ملی بیشتر هدایایی را که رهبران خارجی به روسای جمهور ایالات متحده داده اند در خود جای داده است، برخی از آنها نیز توسط خدمات پارک وزارت کشور و اداره خدمات عمومی نگهداری می شود.

تحقیقات در مورد این هدایا پس از جستجوی FBI در ماه آگوست از خانه و استراحتگاه ترامپ در مار-آ-لاگو انجام شد، جایی که ماموران چندین جعبه اسناد، از جمله اطلاعات طبقه بندی شده و حتی فوق سری را که قرار بود به آنها تحویل داده شود، برداشتند. آرشیو ملی در پایان دوره ترامپ.

به گفته منابعی به پست، گوشواره های الماس، چوب های گلف گران قیمت و مدال طلای تشریفاتی 6400 دلاری که سلمان پادشاه عربستان سعودی در سال 2017 در ریاض به ترامپ اهدا کرد، تنها تعدادی از هدایایی است که بازرسان کنگره تلاش می کنند ردیابی کنند.

چندین مورد ضبط شده به عنوان “هدیه” برچسب خورده بودند، اگرچه جزئیات کمی ارائه شد.

نیویورک تایمز برای اولین بار یک سال پیش گزارش داد که ردیابی و گزارش‌دهی لازم از چنین هدایایی توسط دولت ترامپ، به‌ویژه در آخرین سال ریاست‌جمهوری او، به «لغزش‌های بد» سقوط کرد.

داستان کامل واشنگتن پست را اینجا ببینید.

قانون هدایا و تزیینات خارجی در سال 1966، رؤسای جمهور و سایر مقامات دولتی را از نگهداری هدایای خارجی به ارزش بیش از 415 دلار منع می کند، مگر اینکه هزینه آنها را پرداخت کنند.

این مقاله در ابتدا در HuffPost ظاهر شد و به روز شده است.

مربوط…



منبع

یکی از کارمندان سابق کاخ سفید ترامپ به پست گفت: «این رئیس‌جمهور به شدت درگیر مسائل بود. یادبودها و هدایا برای او چیز بزرگی است.