ای. ژان کارول از قاضی می خواهد که ادعای متقابل افترای دونالد ترامپ را رد کند


نوشته جاناتان استمپل

نیویورک (رویترز) – نویسنده ای. جین کارول، که هیئت منصفه را متقاعد کرد که دونالد ترامپ به دلیل آزار جنسی و بدنام کردن او 5 میلیون دلار به او بدهکار است، از قاضی خواست تا شکایت متقابل رئیس جمهور سابق آمریکا مبنی بر بدنام کردن او را با تکرار ادعای خود رد کند. به او تجاوز کرد

وکلای کارول در پرونده ای در دادگاه روز سه شنبه در منهتن، دعوای متقابل ترامپ را آخرین تلاش او برای “چرخش” شکست وی در دادگاه نامیدند و مدعی شدند که او در مصاحبه پس از محاکمه به وی آسیب “قابل توجهی” وارد کرده است.

روبرتا کاپلان، وکیل کارول، ستون نویس سابق مجله ال، می نویسد: «اینجا در دادگاه فدرال، جایی که منطق و دلیل به جای طنز غالب است، واضح است که ادعای متقابل جدید ترامپ برای افترا باید با تعصب رد شود.

وکلای کارول 79 ساله همچنین ترامپ را متهم کردند که ادعای متقابل خود را خیلی دیر مطرح کرده است تا «دوباره این پرونده آماده محاکمه و بسیار به تعویق افتاده را متوقف کند».

ترامپ 77 ساله که دوباره به دنبال ریاست جمهوری است، در 27 ژوئن از کارول شکایت کرد و به مصاحبه سی ان ان پس از حکم 9 مه اعتراض کرد که در آن او در پاسخ به سوالی درباره تشخیص هیئت منصفه گفت: “اوه، او انجام داد، اوه بله او انجام داد.” مرتکب تجاوز جنسی نشوند

وکلای او گفتند که “کذب های مکرر و اظهارات افتراآمیز” کارول باعث “آسیب قابل توجهی به شهرت او شده است که به نوبه خود میزان خسارات زیادی را به همراه داشته است.”

دعوای متقابل بخشی از اولین پرونده از دو شکایت کارول است که او را به افترا متهم می کند – دومی به حکم 5 میلیون دلاری منجر شد – به دلیل انکار تجاوز به او در رختکن فروشگاه بزرگ منهتن در اواسط دهه 1990.

ترامپ به حکم ۵ میلیون دلاری اعتراض کرده است.

ترامپ در پاسخ به اتهام او در ژوئن 2019 مبنی بر تجاوز به او، مدعی شد که کارول را نمی‌شناسد، او “نوع” او نیست و برای افزایش فروش کتاب خاطراتش دروغ گفته است.

در پرونده روز سه شنبه، وکلای کارول گفتند که او با سوء نیت واقعی نگفته است “اوه، بله، او گفت”، که به این معنی است که او می دانسته است یا بی احتیاطی به دروغ بودن این بیانیه داشته است.

آنها همچنین گفتند که این بیانیه “به طور قابل ملاحظه ای درست” است، و بنابراین افتراآمیز نیست، و صرفاً آنچه را که در هنگام خواندن حکم در ذهن کارول بود، منعکس کردند.

کارول به دنبال غرامت 10 میلیون دلاری است. محاکمه 15 ژانویه 2024 در برابر قاضی ناحیه ایالات متحده، لوئیس کاپلان، که محاکمه قبلی را اداره می کرد، برنامه ریزی شده است. او با روبرتا کاپلان ارتباطی ندارد.

پرونده کارول علیه ترامپ، دادگاه منطقه ای ایالات متحده، ناحیه جنوبی نیویورک، شماره 20-07311 است.

(گزارش توسط جاناتان استمپل در نیویورک؛ ویرایش توسط هوارد گولر)



منبع