اینفلوئنسر تگزاسی که در دبی به دلیل “فریاد زدن” بازداشت شده است، ممکن است قربانی یک کلاهبرداری مفصل شده باشد.


تیرا آلن.

تیرا آلن 29 ساله از آوریل در دبی گیر افتاده است.با حسن نیت از تینا باکستر.

  • یک زن تگزاسی پس از متهم شدن به نقض قانون مبهم که “رفتار توهین آمیز” را جرم انگاری می کند، نمی تواند امارات را ترک کند.

  • کارکنان یک شرکت خودروی کرایه ای پس از مشاجره، تیرا آلن 29 ساله را به مقامات گزارش دادند.

  • شرکت کرایه اتومبیل برای بازگرداندن گذرنامه و تلفن او مبالغ هنگفتی طلب می کرد – یک کلاهبرداری شناخته شده.

یک زن تگزاسی که اکنون پس از تشکیل پرونده قضایی توسط مردی به دلیل “فریاد زدن” علیه او ممنوع الخروج امارات متحده عربی است، ممکن است در واقع قربانی یک کلاهبرداری مفصل باشد.

تینا باکستر، مادر آلن، به اینسایدر گفت که تیرا آلن، 29 ساله، در 28 آوریل به عنوان مسافر در دبی سوار بر یک خودروی کرایه‌ای بود که راننده، دوست نیجریه‌ای، سوار یک “گلگیر کوچک” شد.

آلن به مادرش گفت که زمانی که پلیس محلی به محل حادثه رسید او را برای مدت کوتاهی دستبند زده بودند. در همین حال، ماشین در حالی که وسایل شخصی او – از جمله تلفن، کیف پول و پاسپورت – هنوز داخل آن بود، به شرکت خودروی کرایه‌ای منتقل شد. سپس او آزاد شد و پلیس به او گفت که برای خرید وسایلش به شرکت خودروسازی برود.

هنگامی که او به شرکت اجاره ای رفت – نامی که کنسولگری ایالات متحده در دوبی به خانواده توصیه کرد که نامش را منتشر نکنند – برای دریافت وسایل او، کارکنان آن در ازای آن هزاران دلار طلب کردند. مشاجره ای در پی آمد و آلن می گوید که کارکنان او را تشویق کردند که فریاد بزند.

سپس یکی از کارمندان شرکت کرایه اتومبیل، علیه آلن به دلیل نقض قانون کلی تعریف شده در امارات که مواردی مانند فحاشی، بی ادبی و حرکات توهین آمیز را جرم انگاری می کند، تشکیل داد.

باکستر به اینسایدر گفت: “او به خاطر تصادف دستگیر نشد. او به دلیل رفتن به شرکت اجاره خودرو و درخواست اقلامی که در ماشین باقی مانده بودند، دستگیر شد.” زمانی که متوجه شدند او یک شهروند ایالات متحده است، او هدف اصلی قرار گرفت.

رادا استرلینگ، یک مدافع حقوق بشر مستقر در بریتانیا که سازمانی به نام بازداشت شده در دبی را اداره می کند که به خارجی ها در امارات کمک حقوقی می کند، به Insider گفت که داستان آلن چیزی است که او قبلاً چندین بار دیده است.

استرلینگ به اینسایدر گفت: «در چند ماه گذشته سه آمریکایی داشتم که گفتند تقریباً در وضعیت مشابهی هستند. آنها در نهایت مبلغ 20000 دلاری را که به یک شرکت خودروی کرایه بدهی نداشتند پرداخت کردند تا پاسپورت خود را پس بگیرند تا بتوانند به خانه برگردند.

استرلینگ، که به آلن کمک می کند، گفت که او در حال حاضر فقط متهم شده است. در نتیجه او نمی تواند کشور را ترک کند. حتی اگر اجازه داشته باشد، پاسپورت خود را که استرلینگ معتقد است اکنون در بازداشت پلیس است، ندارد. در غیر این صورت، او بیشتر در Airbnb خود با استفاده از تلفن جایگزین برای صحبت با مادرش و استرلینگ نگهداری می شود.

استرلینگ گفت: «اگر پلیس تصمیم به تعقیب قضایی بگیرد، این کار به خودی خود می تواند چهار ماه، شش ماه یا حتی بیشتر طول بکشد، فقط تا زمانی که او تاریخ دادگاه بگیرد. در بدترین سناریو، اگر او تحت پیگرد قانونی قرار گیرد و محکوم شود، ممکن است به دو سال زندان محکوم شود.»

شرکت اجاره ای درگیر در این پرونده به درخواست های متعدد برای اظهار نظر پاسخ نداد.

آلن چندین بار به پلیس مراجعه کرده و به آژانس اجاره بازگشته است تا مشکل را حل کند، حتی پیشنهاد پرداخت مقداری از پول درخواستی شرکت اجاره را نیز داده است. استرلینگ گفت، وقتی او این کار را انجام داد، کارمندان فقط مبلغ را افزایش دادند. بر اساس اسکرین شات های بانکی که توسط Insider مشاهده شده است، اتهامات جعلی نیز بر روی کارت های اعتباری که آلن در ماشین گذاشته بود، اعمال شده است.

باکستر که او نیز در منطقه هیوستون زندگی می کند، به اینسایدر گفت: “مطمئناً حالم خوب نیست. خیلی سخت بود.” “من سعی می کنم برای او قوی بمانم.”

باکستر گفت که برای کمک به دخترش کار می‌کرد، اما آگاه بود که می‌تواند اوضاع را بدتر کند، زیرا او در مورد پرونده دخترش آگاهی دارد. او گفت که مراقب است چیزی نگوید که ممکن است دولت امارات یا مقامات دبی را ناراحت کند.

باکستر در مورد دخترش می‌گوید: «مردم فکر می‌کنند که او فقط یک هیولا جیغ می‌زند، در حالی که او یک بانوی جوان بسیار نرم است. او فقط پس از ترس و اخاذی به خاطر پول و گمراه شدن به لبه فشار داده شد تا پاسخ دهد.”

باکستر درباره شروع یک جمع آوری کمک مالی در GoFundMe بحث کرد، اما استرلینگ گفت که ممکن است نتیجه معکوس داشته باشد.

استرلینگ گفت: «به یک معنا، انجام این کار این موضوع رایج را تداوم می بخشد و کلاهبرداری اخاذی را که در امارات متحده عربی بسیار رایج است، تداوم می بخشد.

در عوض، خانواده برای کمک با قانونگذاران ایالت آلن در تگزاس از جمله نماینده شیلا جکسون لی و سناتور تد کروز تماس گرفته است.

استرلینگ به اینسایدر گفت: “ما امیدواریم که این به کمک سفیر و کمک دیپلماتیک در امارات تبدیل شود و او به زودی به خانه بازگردد.”

کنسولگری ایالات متحده در دبی به Insider گفت که در مورد پرونده های کنسولی اظهار نظر نمی کند. دفتر کروز در بیانیه ای اعلام کرد که درباره وضعیت آلن پرس و جو کرده است.

سخنگوی دفتر سناتور به اینسایدر گفت: «ما با خانواده تیرا یانگ آلن صحبت کرده‌ایم و در مورد این پرونده با وزارت امور خارجه تماس گرفته‌ایم. سناتور کروز به جمع آوری جزئیات و پرداختن به این پرونده ادامه خواهد داد تا زمانی که خانم آلن به خانه نزد خانواده اش بازگردانده شود.

اصل مقاله را در Insider بخوانید



منبع