ایران نسبت به پاسخ قاطع به هرگونه حمله هشدار داد

دبی (رویترز) – همزمان با بررسی واکنش واشنگتن به کشتار نظامیان آمریکایی توسط شبه نظامیان وابسته به تهران، حسین سلامی، فرمانده سپاه پاسداران ایران روز چهارشنبه گفت که ایران به هر تهدیدی از سوی ایالات متحده پاسخ خواهد داد.

سلامی گفت: تهدیدهایی از سوی مقامات آمریکایی می شنویم، به آنها می گوییم که قبلاً ما را آزمایش کرده اند و اکنون یکدیگر را می شناسیم، هیچ تهدیدی بی پاسخ نمی ماند.

در ژانویه 2020، در پی حمله پهپادی آمریکا در بغداد که منجر به کشته شدن قاسم سلیمانی، فرمانده زبده نیروی قدس سپاه پاسداران ایران شد، سپاه پاسداران پایگاه آمریکایی عین الاسد در عراق را هدف قرار داد.

امیر سعید ایروانی، نماینده ایران در سازمان ملل متحد نیز روز چهارشنبه هشدار داد که تهران به هرگونه حمله به خاک، منافع خود یا اتباع ایرانی خارج از مرزهای خود پاسخ قاطع خواهد داد.

اظهارات مقامات ایرانی یک روز پس از آن بیان می‌شود که جو بایدن، رئیس‌جمهور ایالات متحده، بدون اشاره به جزئیات، تصمیم گرفته است که چگونه به حمله پهپادی گروه‌های عراقی وابسته به ایران که منجر به کشته شدن نیروهای آمریکایی در اردن شد، واکنش نشان دهد.

چند تن از سپاه پاسداران ایران در پی حملات اسرائیل در سوریه کشته شدند که پنج تن از آنها در 20 ژانویه و دو تن دیگر در 25 دسامبر جان باختند.

روز دوشنبه، حمله دیگری از سوی اسرائیل به آنچه که تسنیم به عنوان «مرکز مستشاری نظامی ایران» در سوریه توصیف کرد، اصابت کرد و دو نفر کشته شدند، اما نماینده ایران در سوریه جزئیات هدف را تکذیب کرد و گفت که تلفات آن ایرانی نبوده است.

در 15 ژانویه، ایران به آنچه که می‌گوید «ستاد جاسوسی» اسرائیل در منطقه نیمه خودمختار کردستان عراق حمله کرد.

(گزارش اتاق خبر دبی؛ ویرایش توسط تام هوگ و اندرو کاثورن)

منبع