ایالات متحده بسته امنیتی جدید 625 میلیون دلاری برای اوکراین را اعلام کرد

رهبران ایالات متحده و اوکراین در حالی صحبت کردند که مجلس علیای روسیه روز سه‌شنبه رسماً الحاق بخش‌هایی از خاک اوکراین را پس از همه‌پرسی‌هایی که اوکراین و متحدان غربی آن آن را تقلبی رد کردند، تصویب کرد.

موفقیت های اوکراین در میدان نبرد در خرسون قابل توجه است زیرا این یکی از چهار منطقه ای است که روسیه در حال الحاق آن است.



منبع

رئیس جمهور جو بایدن در تماسی با رئیس جمهور اوکراین، ولودیمیر زلنسکی، جزئیاتی را در مورد آخرین بسته شامل سیستم های موشکی توپخانه با تحرک بالا یا HIMARS، مهمات سیستم های توپخانه و خودروهای زرهی ارائه کرد. معاون رئیس جمهور کامالا هریس در تماس روز سه شنبه به رهبران پیوست.

ایالات متحده در هفته‌های اخیر همچنین از طریق یک برنامه جداگانه – ابتکار کمک امنیتی اوکراین – بودجه ارائه کرد، بنابراین 18 HIMARS دیگر را می‌توان از طریق قراردادهای بلندمدت خریداری کرد. منابع مالی USAI به عنوان بخشی از تلاش ایالات متحده و متحدان غربی برای اطمینان از آموزش و تجهیز نیروهای اوکراین برای دفاع از کشورشان در سال های آینده استفاده می شود. اما اجرای این قراردادها چندین سال طول خواهد کشید.

واشنگتن (AP) – ایالات متحده روز سه شنبه اعلام کرد که قصد دارد 625 میلیون دلار کمک نظامی اضافی به اوکراین ارائه کند، بسته ای که شامل سامانه های موشکی پیشرفته دیگری است که به نیروی نظامی این کشور در جنگ با روسیه کمک می کند.

کاخ سفید در بیانیه ای اعلام کرد: پرزیدنت بایدن همچنین بر آمادگی مستمر ایالات متحده برای تحمیل هزینه های سنگین بر هر فرد، نهاد یا کشوری که از الحاق ادعایی روسیه حمایت می کند، تاکید کرد.

این دور از کمک های نظامی اولین باری است که ایالات متحده HIMARS های اضافی را از اواخر جولای به اوکراین ارسال می کند. این سیستم ها – آخرین کمک ها شامل چهار HIMARS اضافی است و تعداد کل ارسال شده به اوکراین را به 20 می رساند – به ابزاری کلیدی در توانایی اوکراین برای ضربه زدن به پل هایی تبدیل شده اند که روسیه از آنها برای تامین نیروهای خود استفاده می کند و نیروهای اوکراینی را قادر می سازد تا به روسیه حمله کنند. -مناطق تحت کنترل

این اولین قسط از کمک های ایالات متحده است که در سال مالی جدید که از اول اکتبر آغاز شد، تحویل داده شده است.

اوکراین از تابستان به حملات متقابل خود در منطقه خرسون ادامه داده است و بی امان خطوط تدارکاتی روسیه را کوبیده و به مناطق تحت کنترل روسیه در غرب رودخانه دنیپر حمله کرده است. سربازان اوکراینی از HIMARS برای برخورد مکرر به پل اصلی روی دنیپر و سدی که به عنوان گذرگاه دوم عمل می کرد، استفاده کرده اند. این کشور همچنین به پل‌های پانتونی که روسیه برای تامین نیروهای خود استفاده می‌کرده، برخورد کرده است.