ایالات متحده استانداردهای آبگرمکن را برنامه ریزی می کند، می گوید که آنها 11 میلیارد دلار برای مصرف کنندگان صرفه جویی خواهند کرد


واشنگتن (رویترز) – وزارت انرژی ایالات متحده روز جمعه استانداردهای بهره وری انرژی در آبگرمکن ها را پیشنهاد کرد و گفت که سالانه 11.4 میلیارد دلار در قبوض انرژی و آب صرفه جویی می کند.

استانداردهای مربوط به راندمان آبگرمکن مسکونی که مورد نیاز کنگره است، در 13 سال گذشته به روز نشده است. DOE گفت که گرمایش آب تقریباً 13 درصد از مصرف سالانه انرژی مسکونی و هزینه های آب و برق مصرفی را بر عهده دارد.

این پیشنهاد به رایج ترین آبگرمکن های برقی برای دستیابی به بهره وری با فناوری پمپ حرارتی و آبگرمکن های گاز سوز برای دستیابی به بهره وری از طریق فناوری متراکم نیاز دارد.

به گفته DOE، این استانداردها که در صورت نهایی شدن در سال 2029 اجرایی می شوند، انتظار می رود نزدیک به 200 میلیارد دلار صرفه جویی و بیش از 500 میلیون تن از انتشار دی اکسید کربن را طی 30 سال کاهش دهند که تقریباً برابر با مجموع انتشار سالانه 63 میلیون خانه یا تقریباً 50 درصد خانه ها در ایالات متحده است.

جنیفر گرانهولم، وزیر انرژی، گفت که این پیشنهاد “بر اساس اقدامات بی سابقه ای است که قبلا توسط این دولت برای کاهش هزینه های انرژی برای خانواده های کارگر انجام شده است.”

گروهی از جمله سازنده آبگرمکن Rheem، گروه محیط زیست شورای دفاع از منابع طبیعی و سازمان های بهره وری و حمایت از مصرف کنندگان بیانیه مشترکی صادر کردند که از استانداردهای جدید استقبال کردند.

با این حال، سازنده آبگرمکن بدون مخزن Rinnai، گفت که استانداردهای پیشنهادی برای محصولاتش “از نظر فناوری غیرممکن” هستند و انتخاب مصرف کنندگان را کاهش می دهند.

دولت جو بایدن، رئیس جمهور دموکرات، استانداردهای کارایی پیشنهادی یا نهایی را برای 18 دسته محصول تا کنون در سال جاری صادر کرده است.

دونالد ترامپ، رئیس جمهور سابق، جمهوری خواه، از استانداردهای کارایی سرهای دوش شکایت کرد و گفت که آنها در آبکشی موهای او اختلال ایجاد می کنند. وزارت انرژی او استانداردهای انرژی را در چنین وسایلی کاهش داد. دولت بایدن در سال 2021 قانون سر دوش را تغییر داد.

(گزارش توسط تیموتی گاردنر در واشنگتن و نیکولا گروم در لس آنجلس ویرایش توسط آلیسون ویلیامز و متیو لوئیس)



منبع