ایالات متحده، افشاگر جمهوریخواه را به عامل چین، قاچاق اسلحه و نفت متهم می کند


وزارت دادگستری روز دوشنبه اتهاماتی را علیه یکی از مدیران یک اندیشکده مریلند افشا کرد و مدعی شد که او به عنوان یک دلال غیرقانونی تسلیحات و عامل ثبت نشده برای دولت پکن عمل کرده و در عین حال به دنبال کمک به چین برای دستیابی به نفت ایران بوده است. منn نقض تحریم های آمریکا

گال لوفت، شهروند دوگانه آمریکایی و اسرائیلی، متهم است که در سال 2016 بدون ثبت نام در ایالات متحده، یک مقام عالی رتبه سابق دولت آمریکا – و مشاور رئیس جمهور منتخب دونالد ترامپ – را به نمایندگی از مدیران مستقر در چین جذب کرده و به آنها پول پرداخت کرده است. به عنوان یک نماینده خارجی همانطور که قانون فدرال ایجاب می کند.

این فراری 57 ساله به یک چهره کلیدی در تحقیقات فساد تحت رهبری جمهوری خواهان در مورد رئیس جمهور جو بایدن تبدیل شده است و او، پسرش هانتر بایدن و سایر اعضای خانواده اش را به داشتن ترتیبات مالی نامناسب با شرکت انرژی CEFC تحت کنترل چین متهم می کند. کاخ سفید و نمایندگان خانواده بایدن ادعاهای فساد را به‌عنوان نادرست و بی‌اساس انکار کرده‌اند.

کیفرخواست هشت موردی که روز دوشنبه منتشر شد، لوفت را به جرایمی مرتبط با عدم ثبت نام عمدی تحت قانون ثبت عوامل خارجی یا FARA، قاچاق اسلحه، نقض تحریم های ایران و اظهارات نادرست به ماموران فدرال متهم می کند. وزارت دادگستری اواخر روز دوشنبه با اعلام کیفرخواست وی اعلام کرد که وی در 17 فوریه در قبرس بر اساس اتهامات ایالات متحده دستگیر شد اما متعاقباً پس از آزادی به قید وثیقه در حالی که مراحل استرداد در جریان بود فرار کرد و همچنان فراری است.

دامیان ویلیامز، دادستان ایالات متحده در ناحیه جنوبی نیویورک، گفت که لوفت “درگیر طرح های جنایی متعدد و جدی بود.”

او قوانین ثبت نام ماموران خارجی در ایالات متحده را زیر پا گذاشت تا به دنبال ترویج سیاست های چین با اقدام از طریق یکی از مقامات بلندپایه سابق دولت ایالات متحده باشد؛ او به عنوان یک واسطه در معاملات تسلیحات خطرناک و نفت ایران عمل کرد و در مورد خود دروغ های متعددی گفت. ویلیامز در بیانیه وزارت دادگستری گفت: جرایم به مجریان قانون. همانطور که اتهامات افشا شده امروز نشان می دهد، دفتر ما به کار جدی خود با شرکای مجری قانون خود ادامه خواهد داد تا کسانی را که به طور مخفیانه تلاش می کنند تا کمپین های نفوذ بدخیم خارجی در اینجا در ایالات متحده انجام دهند، شناسایی و پاسخگو باشد.

ادعاهایی مبنی بر اینکه افشاگر ضد بایدن است

لوفت یک تحلیلگر قدیمی امنیت انرژی که زمان خود را بین مریلند و اسرائیل تقسیم می کند، اعضای خانواده بایدن را به رشوه خواری و دریافت مبالغی از افراد مرتبط با اطلاعات نظامی یا شرکت های انرژی چین متهم کرده است.

لوفت که مؤسسه تحلیل امنیت جهانی او بر امنیت انرژی تمرکز دارد، در توییت هایی که در آن ادعا می کند پرونده وزارت دادگستری علیه او انگیزه های سیاسی دارد، تخلف را رد کرده است.

سناتور ران جانسون، یکی از چندین جمهوری‌خواه برجسته که لوفت را به عنوان شاهد افشاگر معرفی می‌کند، همچنین در توییتی در 9 ژوئیه پیشنهاد کرد که پرونده وزارت دادگستری علیه لوفت به علاقه ادعایی او به افشای فساد خانوادگی بایدن مرتبط است.

“آیا وزارت دادگستری در تلاش است تا دکتر گال لوفت را از افشای علنی فساد خانوادگی بایدن ساکت کند؟” از جانسون، R-Wisc.، جمهوری خواه ارشد کمیته فرعی دائمی تحقیقات سنا پرسید. مردم آمریکا مستحق حقیقت هستند و دکتر لوفت باید فرصت شهادت در مقابل کنگره را داشته باشد.

نماينده جيمز کامر، رئيس کميته نظارت و پاسخگويي مجلس نمايندگان، نيز به شدت از لوفت به عنوان شاهدي بالقوه پيشرفته با شواهد مجرمانه از فساد عليه بايدن ها نام مي برد. اما تاکنون، کامر جزئیاتی را فاش نکرده است.

در ماه مه، کامر مجبور شد تصدیق کند که کمیته مجلس ردیابی افشاگر خود را از دست داده است. و سه روز قبل از افشای اتهامات جنایی، کامر به رسانه محافظه کار نیوزمکس گفت که لوفت “یک شاهد بسیار معتبر در مورد فساد خانواده بایدن [who] در مارس 2019 در نشستی در بروکسل به شش مقام اف‌بی‌آی و وزارت دادگستری شواهد متهم‌کننده ارائه کرد.»

“طرحهای جنایی چندگانه و جدی”

بر اساس این کیفرخواست، لوفت با دیگران توطئه کرد تا در داخل ایالات متحده برای پیشبرد منافع چین بدون ثبت نام به عنوان عوامل خارجی اقدام کند.

به عنوان بخشی از این طرح، تا حدی با استفاده از نقش خود به عنوان مدیر مشترک اندیشکده غیرانتفاعی، لوفت «موافق شد که به طور مخفیانه از طرف مدیران مستقر در چین، یک مقام عالی رتبه دولتی ایالات متحده را استخدام کند و پرداخت کند. در کیفرخواست آمده است که این تلاش‌ها در سال 2016 زمانی که این مقام سابق مشاور ترامپ بود آغاز شد و پس از حضور ترامپ در کاخ سفید ادامه یافت تا علناً از سیاست‌های طرفدار چین حمایت کند، بدون اینکه به وزارت دادگستری درباره برنامه‌های پنهان طرفداری از چین بگوید.

مشاور ترامپ در پرونده فقط به عنوان فردی-1 معرفی شده است. لوفت سپس پیشنهاد کرد که در حال مانور دادن به مشاور ترامپ در موقعیت سیاسی خوبی برای کمک به چین است. ما هنوز نمی‌خواهیم تمام حبوبات را بریزیم، فقط به اندازه‌ای که «مردم» او را بشناسند [i.e., Individual-1] لوفت گفته است که در راهروی قدرت قرار دارد. او همچنین گفت که با توجه به نقش های مخفیانه چین در کمک به پیشبرد سیاست های طرفدار پکن در ایالات متحده، «فرصتی فوق العاده منحصر به فرد برای چین وجود دارد».

لوفت همچنین به عنوان یک دلال یا واسطه برای یافتن خریداران و فروشندگان تسلیحات خاص و سایر مواد، بدون مجوز برای انجام این کار طبق قوانین ایالات متحده، برخلاف قانون کنترل صادرات تسلیحات عمل کرد. به گفته وزارت دادگستری، این شامل کار برای میانجی‌گری برای قراردادی برای شرکت‌های چینی برای فروش سلاح‌های خاص به لیبی، از جمله پرتابگرهای ضد تانک، نارنجک‌انداز، و گلوله‌های خمپاره‌انداز بود که به گفته وزارت دادگستری، لوفت و همکارانش از آنها به زبان رمزی «اسباب‌بازی» یاد کردند. .

کیفرخواست همچنین ادعا می‌کند که لوفت برای فروش برخی تسلیحات به امارات متحده عربی، از جمله بمب‌های هوایی و راکت‌ها، و فروش تسلیحات خاص توسط یک شرکت چینی به کنیا، از جمله وسایل نقلیه هوایی بدون سرنشین یا «حمله‌کننده» به کنیا کار کرده است. هواپیماهای بدون سرنشین

لوفت در یک زمان، در طی یک مصاحبه داوطلبانه با مجریان قانون ایالات متحده که در آن از او سؤالاتی در مورد مشارکتش در قاچاق اسلحه پرسیده شد، “اظهارات نادرست متعددی از جمله اینکه به دنبال مشارکت در معاملات تسلیحاتی یا سود بردن از آنها نبوده است” بیان کرد.

مقامات وزارت دادگستری همچنین گفتند که لوفت با دیگران توطئه کرد و تلاش کرد معاملات نفت ایران را واسطه کند و به یکی از همکارانش دستور داد تا از آن به عنوان نفت “برزیل” یاد کند تا فعالیتی را که نقض تحریم های آمریکا علیه ایران است، پنهان کند. در کیفرخواست آمده است که لوفت نیز در این باره دروغ گفته و چندین اظهارات نادرست از جمله اینکه او سعی کرده از معاملات نفتی با ایران جلوگیری کند و در جلسات با شرکت انرژی چین و ایرانی ها حضور نداشته است، در این باره دروغ گفته است.

این مقاله در ابتدا در USA TODAY منتشر شد: ایالات متحده یک تحلیلگر انرژی فراری را به عامل چین و قاچاقچی اسلحه متهم کرد.



منبع