اگر قند خون و فشار خون شما کنترل نشده است، ممکن است این ماده معدنی کلیدی را از دست داده باشید

مردم خیساندن در نمک اپسوم را آرامش بخش می دانند. احتمالاً به این دلیل که نمک اپسوم سولفات منیزیم است و به درد عضلات و مفاصل کمک می کند.

شرایطی مانند بیماری سلیاک، سندرم کاسه تحریک پذیر و بیماری التهابی روده باعث اختلال در جذب می شود. و داروهایی مانند مهارکننده‌های پمپ پروتون که برای رفلاکس استفاده می‌شوند، دیورتیک‌ها، استاتین‌ها، انسولین و کورتیکواستروئیدها باعث اختلال در جذب می‌شوند. و اگر دلم برای کسی تنگ شده باشد، استرس می‌تواند با فعال کردن سیستم عصبی سمپاتیک باعث کاهش منیزیم شود.

شکل منیزیم مصرف شده به عنوان مکمل بسیار مهم است. نوع اشتباه را انتخاب کنید، فکر کنید شیر منیزیا، و اسهال به دنبال خواهد داشت. منیزیم گلیسینات و مالات منیزیم به خوبی با حداقل ناراحتی گوارشی جذب می شوند.

بهترین منابع غذایی برای منیزیم، دانه هایی مانند چیا و کدو تنبل، حبوبات مانند سویا، غلات کامل از جمله برنج قهوه ای، ماهی چرب، سبزیجات برگ دار تیره و شکلات تیره (حداقل 70 درصد کاکائو) هستند.

شی راربک

نگران نباشید، اما ممکن است مواد معدنی کمی داشته باشید که به ندرت به آن فکر می کنید.

شی راربک

یک مطالعه در سال 2018 در مجله Nutrients نشان داد که مکمل منیزیم باعث کاهش مقاومت به انسولین و بهبود کنترل قند خون در بیماران مبتلا به دیابت نوع 2 می شود.

Sheah Rarback MS، RDN یک تغذیه متخصص تغذیه در مطب خصوصی در میامی است.



Source link

علائم سطوح پایین منیزیم عبارتند از اسپاسم و گرفتگی عضلات، لرزش، یبوست، مشکلات خواب، مقاومت به انسولین، سطوح پایین ویتامین D، سردرد و خستگی. اگر در طولانی مدت از هر یک از این علائم رنج می برید، با پزشک خود صحبت کنید. اندازه گیری دقیق سطح منیزیم دشوار است زیرا نیمی از آن در استخوان ذخیره می شود. ممکن است فرد علائم منیزیم پایین را داشته باشد و تست نرمال باشد.

این کلسیم، آهن یا روی نیست. موضوع امروز منیزیم، چهارمین ماده معدنی فراوان در بدن است. منیزیم در 700-800 فرآیند متابولیک نقش دارد. برای سنتز پروتئین، عملکرد اعصاب و عضلات، کنترل قند خون، التهاب، کاهش استرس، خواب و تنظیم فشار خون حیاتی است.

مقاله ای در سال 2020 از مجله Heliyon بیان می کند که محتوای منیزیم در میوه ها و سبزیجات در 50 سال گذشته کاهش یافته است و حدود 80٪ در طول پردازش مواد غذایی از بین می رود. اما این همه ماجرا نیست.

مصرف دوزهای زیاد ویتامین D نیز می تواند کمبود منیزیم را تشدید کند. داده های نظرسنجی NHANES در سال 2016 نشان داد که 48 درصد از آمریکایی ها کمتر از مقدار توصیه شده منیزیم مصرف می کنند.