اگر دادستان ها تصمیم بگیرند ترامپ را متهم کنند، برای انجام این کار تا پایان انتخابات میاندوره ای نوامبر صبر می کنند: گزارش

دادستان کل مریک گارلند.اولیویه دولیری/ خبرگزاری فرانسه از طریق گتی ایماژ

  • AG Merrick Garland همچنین اخیراً محدودیت‌های جدیدی را برای “حفظ اعتماد عمومی” به وزارت دادگستری معرفی کرده است.

این مقام، جی برات، در جلسه‌ای که قاضی بروس راینهارت در مورد بازکردن سوگندنامه اف‌بی‌آی که مبنای حکم بازرسی مار-آ-لاگو بود، اظهار نظر کرد. راینهارت بعداً برای محافظت از هویت شاهدان، منابع و روش‌ها و اطلاعات حساس هیئت منصفه، حکم به افشای یک نسخه ویرایش شده از سوگندنامه داد.

اما در پرونده روز سه‌شنبه، وزارت دادگستری اعلام کرد که به شواهدی مبنی بر تلاش‌های “احتمالی” برای ممانعت از تحقیقاتش در مورد مدیریت ترامپ با سوابق دولتی دست یافته است.

گزارش بلومبرگ یک روز پس از آن منتشر شد که مریک گارلند، دادستان کل، محدودیت‌های جدیدی را برای فعالیت‌های سیاسی کارمندان به منظور حفظ اعتماد عمومی و اطمینان از اینکه سیاست – چه در واقع و چه در ظاهر – به یکپارچگی کار ما لطمه نمی‌زند یا تحت تأثیر قرار نمی‌دهد، منتشر شد.

با این حال، بعید است که دادستان‌ها قبل از انتخابات میان‌دوره‌ای، اتهاماتی علیه ترامپ مطرح کرده باشند، حتی اگر سیاست وزارتخانه آن را منع نکرده باشد. در اوایل ماه جاری، یک مقام ارشد ضد جاسوسی در وزارت دادگستری به یک قاضی فدرال گفت که تحقیقات در مورد مدیریت ترامپ با اسناد دولتی هنوز در مراحل اولیه است.

کارشناسان حقوقی گفتند که این جزئیات می‌تواند محاسبات دادستان‌ها را تغییر دهد، زیرا آنها اقدام بی‌سابقه‌ای برای کیفرخواست رئیس‌جمهور سابق ایالات متحده را بررسی می‌کنند.

این وحشتناک است که اف‌بی‌آی در طول حمله به مار-آلاگو، اسنادی را به‌طور تصادفی روی زمین پرتاب می‌کند (شاید وانمود می‌کند که من این کار را انجام داده‌ام!)، و سپس شروع به عکس‌برداری از آنها برای دیدن عموم می‌کند.» او در یک پست نوشت “فکر می کردند آنها می خواهند آنها را مخفی نگه دارند؟

در هفته‌های پس از آن، ترامپ وزارت دادگستری و اف‌بی‌آی را به نقض حقوق خود متهم کرد و هفته گذشته شکایتی را تنظیم کرد و از یک “استاد ویژه” منصوب شده توسط دادگاه درخواست کرد تا مواد توقیف شده را غربال کند و موارد ممتاز را فیلتر کند.

بلومبرگ گزارش داد، اگر وزارت دادگستری تصمیم بگیرد ترامپ را متهم کند، احتمالا تا پایان میان دوره ای منتظر خواهد ماند.

  • بر اساس سیاست دیرینه وزارتخانه، دادستان ها از انجام اقدامات تحقیقاتی آشکار ظرف 60 روز پس از انتخابات که می تواند بر نتیجه یک مسابقه یا نژادها تأثیر بگذارد، منع می شوند.

    وزارت دادگستری اواخر روز سه‌شنبه پاسخ خود را به این شکایت ارائه کرد و گفت که ترامپ حق داشتن استاد ویژه را ندارد زیرا سوابق موجود در جعبه‌ها «به او تعلق ندارد» و متعلق به دولت آمریکا است.

    رئیس جمهور سابق، به نوبه خود، بیشتر روز چهارشنبه را صرف بازیافت ادعاهای سوگیری سیاسی و سوء رفتار دادستانی در حساب Truth Social خود کرد.

    مقاله اصلی را در Business Insider بخوانید



  • منبع

    بلومبرگ به نقل از منابع آگاه گزارش داد، اگر دادستان های فدرال تصمیم بگیرند که دونالد ترامپ، رئیس جمهور سابق آمریکا را به جرمی متهم کنند، برای انجام این کار تا انتخابات میان دوره ای نوامبر منتظر خواهند ماند.

    این اقدام مطابق با سیاست دیرینه ای خواهد بود که دادستان ها را از انجام اقدامات آشکاری که می تواند بر نتیجه انتخابات تأثیر بگذارد منع می کند.

  • در روزهای پس از جستجوی مار-آلاگو، دادستان های فدرال سابق گفتند که این امکان وجود دارد که ترامپ به هیچ جرمی متهم نشود و اولویت اصلی دولت ممکن است بازیابی اسنادی باشد که به طور نامناسب در اقامتگاه فلوریدا ذخیره شده بودند، زیرا از حساسیت آنها

    مدیریت ترامپ با سوابق حساس دولتی پس از آن که FBI در 8 آگوست املاک وی در مار-آ-لاگو در فلوریدا را مورد بازرسی قرار داد و بیش از دوجین جعبه اسناد را که برخی از آنها بسیار محرمانه و کاملا محرمانه بودند، توقیف کرد، مورد توجه قرار گرفت.

    نماد Garland Merrick DOJ

    وزارت دادگستری در حال حاضر در حال بررسی این موضوع است که آیا ترامپ سه قانون فدرال، از جمله قانون جاسوسی را نقض کرده است، زیرا او به‌طور نادرست سوابق دولتی را پس از ترک سمت خود به مار-آلاگو منتقل کرده و بیش از یک سال پس از تحویل آن مقاومت کرده است. همچنین گفته می‌شود که دادستان‌ها به عنوان بخشی از تحقیقات جداگانه و در حال انجام درباره حمله ۶ ژانویه ۲۰۲۱ به کنگره و رویدادهای پیرامون آن، ترامپ را مورد بررسی قرار می‌دهند.