اوکراین که از وجود سربازان ناامید است، طرحی نامطلوب برای گسترش پیش نویس را بررسی می کند

لیمن، اوکراین (AP) – هنگامی که ارتش روسیه دو سال پیش تهاجم گسترده‌ای را آغاز کرد، مردان اوکراینی مشتاقانه به مراکز استخدام در سراسر کشور شتافتند تا برای دفاع از کشور خود بمیرند.

امروزه، با کنترل روسیه بر تقریباً یک چهارم اوکراین و دو ارتش که عملاً در امتداد یک خط مقدم 1000 کیلومتری (620 مایلی) به بن بست رسیده اند، روحیه سربازگیری از بین رفته است: بسیاری از مردان اوکراینی با پنهان شدن در خانه از سربازی فرار می کنند. یا سعی در رشوه دادن به آنها برای خروج از نبرد.

در امتداد خط مقدم سرد و گل آلود، فرماندهان می گویند که ارتش آنها بسیار کوچک است و از تعداد زیادی سرباز خسته و مجروح تشکیل شده است. در حالی که جنگ وارد سومین سال خود می‌شود، فوری‌ترین و حساس‌ترین چالش سیاسی که بر اوکراین فشار وارد می‌کند این است که آیا می‌تواند به اندازه کافی سرباز جدید برای دفع دشمنی با جنگنده‌های بسیار بیشتر در اختیار جمع کند یا خیر.

جمعیت روسیه بیش از سه برابر اوکراین است و رئیس جمهور ولادیمیر پوتین اگر داوطلب کافی نباشد، تمایل دارد مردان را به جبهه وادار کند.

کمبود سرباز تنها مخمصه اوکراین نیست – او همچنین نیازمند کمک های نظامی غرب است که با طولانی شدن جنگ، دستیابی به آن سخت تر شده است. اما بسیج سربازان کافی مشکلی است که تنها اوکراین می تواند آن را حل کند.

دولت اوکراین برای تکمیل صفوف خود در تلاش است تا تعادلی بین اجبار و اقناع پیدا کند.

مجلس در حال بررسی لایحه‌ای است که تا حدودی با کاهش سن استخدام از 27 به 25 سال، تعداد بالقوه استخدام‌کنندگان را تا حدود 400000 نفر افزایش دهد. : آیا آنها می توانند شهروندان کافی را متقاعد کنند که جان خود را فدا کنند؟ و اگر نه، آیا حاضرند جایگزین را بپذیرند؟

یک سرباز اوکراینی که در نزدیکی شهر آودیوکا – جایی که سربازان هفته گذشته برای نجات جان‌ها عقب‌نشینی کردند – می‌جنگد، گفت که تعداد واحدهای او اخیراً 5 به 1 بیشتر شده بود که ده‌ها سرباز روسی به مواضع آن‌ها یورش بردند و همه را کشتند به جز خودش و دو نفر دیگر.

دیما که به دلایل امنیتی از ارائه نام خانوادگی خود امتناع کرد، گفت: «ما تقریباً کاملاً شکست خوردیم.

تقریباً در 800 کیلومتری (500 مایل) دورتر، مردی 42 ساله با مضطرب در خانه ای خارج از کیف پنهان شده است. آندری که اصرار داشت از نام کوچک خود فقط برای صحبت در مورد طفره رفتن از پیش نویس استفاده کند، گفت: “من به خاطر مرد بودنم احساس گناه می کنم… نمی توانم خودم را آزاد احساس کنم.”

تخمین زده می‌شود که ده‌ها هزار مرد اوکراینی واجد شرایط دیگر از سربازی در داخل یا خارج از کشور فرار می‌کنند.

چه کسی سنگرها را حفر خواهد کرد؟

از آنجایی که نیروهای جدید به اندازه کافی وجود ندارد، سربازان در خط مقدم در بین چرخش ها استراحت کافی ندارند. دو سال نبردهای طاقت فرسا، مردان را خسته و مستعد آسیب دیدگی کرده است. بر اساس مصاحبه با 22 سرباز اوکراینی، از جمله شش فرمانده، هنگامی که نیروهای جدید استخدام می شوند، بسیار کم، بسیار کم آموزش دیده و اغلب بسیار پیر هستند.

فرماندهان می گویند که سربازان کافی برای انجام حملات تهاجمی ندارند و در بحبوحه تشدید حملات روسیه به سختی می توانند مواضع خود را حفظ کنند.

به گفته وادیم ایوچنکو، یک قانونگذار که بخشی از کمیته امنیت ملی، دفاع و اطلاعات مجلس است، تیپ های 3000 تا 5000 سرباز معمولاً تنها با 75 درصد نیروی کامل خود می جنگند. وی افزود که برخی از تیپ ها تا 25 درصد کم دارند.

دیما، سربازی که در نزدیکی آودیوکا می‌جنگید، در میان ده‌ها مردی بود که اخیراً در بیمارستان صحرایی نزدیک جبهه تحت درمان قرار گرفتند. پزشکان آنجا گفتند که کارشان شبیه یک چرخ و فلک است: سربازانی که پس از معالجه به جنگ فرستاده می‌شوند، اغلب هفته‌ها بعد با زخم‌های تازه دوباره ظاهر می‌شوند.

ایگور ایوانتسف، 31 ساله، در مدت چهار ماه دو بار مجروح شده است. وقتی مسلسلش را حمل می کند بدنش درد می کند، اما پزشکان او را مناسب برای خدمت می دانند. ایوانتسف گفت که از 17 مردی که او با آنها استخدام کرد، اکثر آنها مرده اند. بقیه مثل او زخمی هستند.

فرمانده ایوانتسف، که فقط نام کوچک خود، دمیترو را ذکر می کند، گفت که گروه خسته و فرسوده او در حال کار اضافی برای حفر سنگرهای عمیق تر و ساختن مکان های بهتر برای مقابله با توپخانه دائمی روسیه است. دیمیترو گفت: «ما هیچ مردمی نداریم، جایی که بتوانیم آن‌ها را بیاوریم.

او گفت که در آغاز جنگ، سربازان هر دو هفته یک بار برای یک هفته استراحت عوض می شدند. اما اکنون سربازان او یک ماه می جنگند، سپس چهار روز استراحت می کنند.

ایوانتسف گفت: ما از فولاد ساخته نشده ایم.

به گفته مقامات غربی، میانگین نظامیان اوکراینی حدود 40 سال دارند. فرماندهان می گویند که هر چه سن سربازان بیشتر باشد، بیشتر دچار بیماری های مزمن مانند زخم، فتق و فشار دادن اعصاب می شوند.

شرکت تهاجمی دیما اخیراً هفت نیروی جدید 55 تا 58 ساله دریافت کرده است.

“آنها در چه موقعیت هایی قرار است طوفانی کنند؟” با تمسخر پرسید اگر با یک کوله پشتی پر از وسایل و اسلحه 4 کیلومتر راه برود، وسط راه می افتد.

در همان نزدیکی، آلیونا یالونکا، یک پزشک، از یک سرباز 42 ساله مجروح مراقبت می کند که نامش در میدان جنگ کلمیک است. او به او یک تکه شکلات می دهد.

یالونکا گفت: «من پای این پسرها را تا پایان تلخ می‌بوسم، تا زمانی که آنها فقط بایستند، اسلحه به دست بگیرند و از دخترانم محافظت کنند.

کلمیک با چشمانی شیشه‌ای به او نگاه کرد که مسکن‌هایش شروع به تزریق کردند. او گفت: «اکنون، می‌توانم استراحت کنم.

طرحی برای ترسیم مردان بیشتر

در کیف، پارلمان با قانونی دست و پنجه نرم می کند که ارتش را قادر می سازد تا نیروهای بیشتری را به خدمت بگیرد تا کسانی که در حال حاضر در نبرد هستند بتوانند استراحت بیشتری داشته باشند یا حتی از وظایف خود خلاص شوند.

قانونگذاران گفتند که تخمین زده می شود 300,000 سرباز اوکراینی در حال حاضر در امتداد خط مقدم می جنگند، در حالی که دیگران در جاهای دیگر خدمت می کنند. پوتین گفته است که دو برابر تعداد نیروهای روسیه در اوکراین حضور دارند.

ارتش اوکراین به دنبال بسیج حداکثر 500000 مرد دیگر است، اما قانونگذاران با درک اینکه چنین اقدامی تا چه حد غیرمحبوب خواهد بود، با احتیاط عمل می کنند. بیش از هزار اصلاحیه به پیش نویس قانونی پیوست شده است که حتی رئیس جمهور ولدیمیر زلنسکی هنوز علناً آن را تأیید نکرده است.

بر اساس این پیش نویس قانون، هر فردی که به اعلان های فراخوان پاسخ ندهد به طور بالقوه ممکن است حساب های بانکی خود را مسدود کرده و امکان سفر به خارج از کشور را محدود کند – مقرراتی که بازرس حقوق بشر اوکراین آن را خلاف قانون اساسی خوانده است.

قانونگذاران منتقد این قانون، از جمله ایوچنکو، می گویند که ارتش به اندازه کافی توضیح نداده است که چگونه افزایش سربازی اجباری به طور معناداری نتیجه جنگ را تغییر می دهد. این دو کشور ماه هاست که به دنبال یک ضد حمله نافرجام توسط اوکراینی ها در تابستان، تقریباً در بن بست بوده اند. اما اخیراً روس ها ابتکار عمل را در دست گرفته اند.

آیا این قانون برای نیروهای مسلح برای تغییر وضعیت در میدان جنگ کافی است؟ ایوچنکو پرسید.

اوکسانا زابولوتنا، تحلیلگر مرکز اقدامات متحد، یک دولت، گفت در حالی که این قانون مجموعه ای متشکل از حداقل 400000 نیروی جدید را پیش بینی می کند، رقم واقعی تر ممکن است نصف آن باشد که پس از احتساب سربازان طفره رفته و کسانی که ادعای قانونی برای به تعویق انداختن سربازی دارند. نگهبان در کیف

DRAFT DODGERS

سخت ترین قانون فروش، مردانی مانند یک خالق وب سایت 35 ساله هستند که برای بحث درباره تصمیم خود برای مخفی شدن در خانه در حومه کیف به جای پیوستن به تلاش های جنگ، بر ناشناس ماندن اصرار داشتند.

او گفت که از جنگیدن خودداری می کند، زیرا نمی خواهد مردم را بکشد. برنامه او جمع آوری پول کافی برای فرار از اوکراین است که در حال حاضر مردان کمتر از 60 سال را از سفر به خارج منع می کند.

قانونی که در پارلمان در حال بررسی است، از نظر تئوری، با الزام همه شهروندان واجد شرایط به تماس با دولت از طریق یک سیستم ردیابی الکترونیکی، فضای کمتری را برای مردانی مانند او باقی می گذارد تا پنهان شوند. این سیستم همچنین می‌تواند به تعادل نابرابری کمک کند که در آن گشت‌های استخدامی به طور نامتناسبی مناطق فقیر و روستایی را هدف قرار می‌دهند تا سربازان فراری را وادار به نام نویسی کنند.

ایوچنکو، قانونگذار گفت: «همه می‌دانند که مساوی نیست.

ایوچنکو گفت، در حالی که برخی برای خروج از پیش نویس به طور کامل رشوه می دهند، برخی دیگر معاملات را قطع می کنند تا در فاصله ای امن از جنگ قرار گیرند. زلنسکی سال گذشته پس از تحقیقات در مورد فساد، همه مدیران منطقه ای استخدام را برکنار کرد.

خالق وب‌سایت که در خارج از کیف پنهان شده است، گفت که احساس می‌کند دولت در حال بسته شدن است، گویی مقامات قصد دارند او را به هر طریقی دستگیر کنند.

او گفت: “این احساسی است که همه می خواهند تو را در چرخ گوشت بیندازند.”

استخدام های جدید

در یک مرکز استخدام در کیف، مردان توسط پزشکان معاینه می‌شوند تا آمادگی آنها را برای خدمت تعیین کنند.

رستم مینیف، کارگر 36 ساله راه آهن، تصور می کرد که از انجام وظیفه معاف می شود، زیرا شغل او برای تلاش های جنگی ضروری است. وقتی محل کارش به او دستور داد که معاینه شود، شوکه شد. او در حالی که منتظر عکسبرداری اشعه ایکس بود گفت: «البته من خیلی می ترسم.

دکتر اولگا یوچنکو، که مسئول معاینات پزشکی برای افراد جدید استخدام شده است، گفت که برخی از آنها سعی می کنند با رشوه از آنها خارج شوند.

او گفت: «تصمیم گیری دشوار است. اگر یک مرد جوان (بیاید) و کاملاً سالم باشد، همیشه می دانید که چگونه پایان می یابد.

____

بلان از کیف گزارش داد. ولدیمیر یورچوک و دیمیترو ژیحیناس در کیف در این گزارش مشارکت داشتند.

منبع