انتقاد چاک شومر از جمهوری خواهان “همدست” در مورد حکم قرص سقط جنین

«آنها از صحبت کردن می ترسند. این ظالمانه است،» رهبر اکثریت سنا در طی یک تماس مطبوعاتی در روز شنبه به هاف پست گفت. “آنها به جناح افراطی MAGA از حزبشان اجازه می دهند که کل برنامه را اداره کند. آنها موظف به صحبت کردن هستند یا در سلب حقوق باروری از ده ها میلیون آمریکایی شریک هستند.»

سقط جنین دارویی برای نزدیک به 60 درصد از تمام مراقبت های سقط جنین و سقط جنین در ایالات متحده استفاده می شود بیش از 100 مطالعه نشان داده اند که قرص های سقط جنین بی خطر هستند.

و همین هفته در ویسکانسین، رای دهندگان به جمهوری خواهان به دلیل محدودیت های سقط جنین در رقابت شدید دادگاه عالی ایالتی که توازن آن را برای اولین بار در 20 سال گذشته به نفع لیبرال ها برهم زد، سرزنش شدیدی کردند.

مربوط…





منبع

چاک شومر، دموکرات ارشد سنا، از جمهوری‌خواهان خواست تا علیه حکم «قاضی MAGA جناح راست» در تگزاس مبنی بر تعلیق تأییدیه سازمان غذا و داروی آمریکا (FDA) در مورد قرص‌های سقط جنین صحبت کنند یا در غیر این صورت در حملات به سلامت زنان «همدست» باشند.

جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا در بیانیه ای در روز جمعه گفت: «این گام بزرگ بعدی به سوی ممنوعیت ملی سقط جنین است که مقامات منتخب جمهوری خواه قول داده اند در آمریکا قانون وضع کنند. کنگره ای را انتخاب کنید که قانونی را برای بازگرداندن Roe v. Wade تصویب کند.

در همان ساعت روز جمعه، یک قاضی فدرال در ایالت واشنگتن حکمی رقیب صادر کرد که FDA را از حذف میفپریستون از بازار در 17 ایالت و ناحیه کلمبیا، جایی که سقط جنین در حال حاضر قانونی است، منع کرد. احکام متناقض دو قاضی فدرال احتمالاً منجر به تصمیم دادگاه عالی ایالات متحده خواهد شد.

شومر گفت قاضی تگزاس، مورد علاقه گروه های حقوقی محافظه کار، “به طور کامل FDA را همانطور که ما می شناسیم از بین برد.” سپس پرسید: “اگر یک گروه رادیکال حاشیه ای شکایت کنند، داروهای سرطان، انسولین، چه اتفاقی می افتد؟”

تعداد کمی از قانونگذاران جمهوری خواه تاکنون به این حکم پرداخته اند. با این حال، سناتور سیندی هاید اسمیت (R-Miss.) گفت که او “سپاسگزاربه قاضی تگزاس به دلیل تعلیق تأییدیه FDA از 23 سال پیش که به گفته او «بی‌ملاحظه قانون را نقض کرده است». جمهوری خواه می سی سی پی یکی از 13 سناتور جمهوری خواه بود که در حمایت از پرونده تگزاس مبنی بر توقف تایید سقط دارویی، توافق نامه ای را امضا کردند.

دموکرات‌ها گفتند که این حکم، در صورت اجرایی شدن، زندگی میلیون‌ها زن را به خطر می‌اندازد و روند تایید سازمان غذا و داروی آمریکا برای داروهای دیگری را که محافظه‌کاران ممکن است قابل اعتراض بدانند، بیشتر تهدید می‌کند.

سناتور پتی موری (D-Wash.)، که در این تماس به شومر پیوست، گفت که حکم تگزاس “تصادفی اتفاق نیفتاده است.”

شواهد فراوانی وجود دارد که نشان می‌دهد ادامه پذیرش محدودیت‌های سقط جنین توسط جمهوری‌خواهان، حتی پس از لغو رو در مقابل وید، برای آن‌ها در صندوق‌های رای هزینه تمام شده است. در سال 2022، جمهوری خواهان اکثریت بسیار کمتر از حد انتظار را در مجلس نمایندگان به دست آوردند و نتوانستند اکثریت سنا را به دست آورند، پس از آن که رای دهندگان پر انرژی دموکرات که از حقوق سقط جنین خشمگین بودند، در صندوق های رای هجوم آوردند.

او گفت: «جمهوری‌خواهان با دقت تمام تأییدیه‌ها، هر شکایتی را طراحی کرده‌اند تا ما را به این نقطه برسانند. جمهوری خواهان می خواهند سقط جنین را در همه جا ممنوع کنند، از سیاتل گرفته تا نیویورک.

در یک حکم بی‌سابقه در اواخر روز جمعه، قاضی متیو کاکسماریک اعلام کرد که FDA بخش‌های خاصی از فرآیند تأیید دارو را در سال 2000 «دستکاری و تفسیر نادرست» کرد تا «به سقط جنین‌های شیمیایی انتخابی در مقیاس وسیع نشان دهد». وزارت دادگستری بلافاصله درخواست تجدید نظر را مستقیماً به دادگاه تجدیدنظر ایالات متحده برای حوزه پنجم، دادگاهی تحت سلطه محافظه کاران، تسلیم کرد.