انتصاب بازرس ویژه در پرونده بایدن چیز جدیدی در مورد مریک گارلند به ما می گوید

اما همه اینها موضوع سیاست و ظاهر است، نه حرف قانون، ظاهراً ستاره شمالی گارلند.

همانطور که اسناد پرزیدنت بایدن در این هفته منتشر شد – تعداد کمی از جمله اسناد طبقه بندی شده در دو مکان یافت شد – ارزیابی تقریباً متفق القول مفسران این بود که گارلند “چاره ای” نداشت جز اینکه یک مشاور ویژه در این مورد تعیین کند.

در واقع، ممکن است این خبر خوشایند کاخ سفید باشد، کاخ سفید می تواند با این استدلال که تحقیقات در حال افزایش است، محکم تر از خود دفاع کند و مکرراً در خیابان به وزارت دادگستری اشاره کند.

اما چیزی که فریاد نمی‌زند تحقیقات جنایی است. (یکی از جنبه های سیاسی مفید انتصاب هور، این احتمال است که او آن را تعیین کند و به مشکل رئیس جمهور پایان دهد.)

اشتباه نکنید کشف نه یک، بلکه دو مجموعه از مواد دولتی در دفتری که بایدن در واشنگتن و در اقامتگاهش در دلاور استفاده می کرد، مطمئناً جای نگرانی دارد. واضح است که این یک سردرد سیاسی است که اکنون به ابعاد میگرنی رسیده است. سوالاتی را نیز مطرح می کند. چند بار رؤسای جمهور و معاونان رئیس جمهور با اسناد طبقه بندی شده کار خود را ترک می کنند؟ چنین اسنادی چگونه حساب می شوند و چگونه باید آن روش ها را تشدید کرد؟

همانطور که در طول سال های ترامپ بارها و بارها آموخته ایم، محور اکثر جنایات، از جمله جنایات مبتنی بر اسناد، عمد است. ترامپ رئیس جمهور سابق آمریکا در حال حاضر در مدارک قرار دارد و به شایستگی، زیرا شواهد به شدت حاکی از آن است که او آگاهانه و عمداً اسناد دولتی را که باید به آرشیو ملی تحویل داده می شد، برده و سپس چندین بار مقاومت و دروغ به مقاماتی را که می خواستند رهبری می کرد. آنها را برگشت.

تصمیم گارلند برای انتصاب یک مشاور ویژه در پرونده اسناد بایدن نشان دهنده آگاهی موقعیتی یک واشنگتنی و اذعان به نگرانی های سیاسی ظریف است. ویژگی های بدی برای رئیس یک سازمان دولتی نیست، اما درخشش جدیدی در شخصیت مهم ترین دادستان کل پس از واترگیت.

@HarryLitman

و این وضعیت نیاز به تحقیق در مورد چگونگی و چرایی عدم تحویل اسناد به آرشیو زمانی که بایدن سمت معاونت رئیس جمهور را ترک کرد، می طلبد.

به نظر می‌رسد گارلند، علی‌رغم تصویری که از او به‌عنوان یک دادستان «فقط حقایق و قانون» دارد، ممکن است در تصمیم‌گیری‌های مهم، ملاحظات سیاسی و اهمیت اعتماد عمومی به یکنواختی وزارت دادگستری نقش داشته باشد.

در مجامع عمومی و محافل حقوقی، بحث‌های مداومی در مورد نقش سیاست و افکار عمومی در تصمیمات گارلند در رابطه با تحقیقات وزارت دادگستری درباره اقدامات ترامپ در 6 ژانویه و اسناد کاخ سفید که او مکرراً از تحویل دادن خودداری کرد وجود دارد. به آرشیو ملی

پرونده - در این عکس پرونده 26 آوریل 2021، دادستان کل مریک گارلند در وزارت دادگستری در واشنگتن صحبت می کند.  پرزیدنت جو بایدن هشت رهبر جدید را برای مناصب وکالت در سراسر کشور، از جمله در دفتر نظارت بر تعقیب صدها متهم متهم به شورش در کنگره 6 ژانویه، معرفی می کند.  نامزدهای اعلام شده روز دوشنبه توسط کاخ سفید در حالی مطرح می شوند که وزارت دادگستری همچنان به جمع آوری تیم رهبری خود تحت نظر دادستان کل مریک گارلند، که هفته گذشته برای اعلام ابتکار عمل برای سرکوب جنایات خشونت آمیز و قاچاق اسلحه به شیکاگو سفر کرد، ادامه می دهد.  (ماندل نگان/پول از طریق AP)

اما این چیزی نیست که قانون می گوید. مقررات وزارت دادگستری خواستار تعیین یک مشاور ویژه است فقط «زمانی که دادستان کل تشخیص می‌دهد که تحقیقات جنایی از یک شخص یا موضوع ضروری است» و «تحقیق … باعث تضاد منافع برای بخش یا سایر شرایط فوق‌العاده می‌شود».

بدون شک قابل درک است که چرا گارلند هور را منصوب کرد. یک بازرس ویژه مسئول تحقیقات، چماق را می برد که اکثریت مجلس نمایندگان جمهوری خواه از قبل شروع به استفاده از آن برای ضرب و شتم گارلند، وزارت دادگستری و رئیس جمهور کرده اند. مهم نیست هور چه می یابد، گالری بادام زمینی به فریاد و فریاد ادامه خواهد داد، اما قرار ملاقات هور – وکیل سابق ایالات متحده، مقام ارشد وزارت دادگستری، منشی رئیس فقید دیوان عالی، ویلیام اچ. رنکوئیست، و شریک فعلی در گیبسون دان – باید به مردم اطمینان دهد که هر تصمیمی در این پرونده سیاسی نیست.

آتی. تصمیم ژنرال مریک گارلند برای انتصاب یک مشاور ویژه در پرونده اسناد بایدن نشان دهنده آگاهی موقعیتی یک واشنگتنی و اذعان به نگرانی های سیاسی ظریف است. (ماندل نگان/ آسوشیتدپرس)

این داستان در ابتدا در لس آنجلس تایمز ظاهر شد.





منبع

در واقع، حتی زمانی که گارلند نقش نظارتی در تحقیقات ترامپ در وزارت دادگستری را به جک اسمیت سپرد، با اشاره به قانون، «شرایط فوق‌العاده» که مستلزم انتصاب یک مشاور ویژه بود، استناد کرد.

بنابراین، تعیین کلیدی این است که تحقیقات جنایی ضروری است. بر اساس آنچه تا به امروز می دانیم – و این احتمال وجود دارد که تحقیقات اولیه وزارت دادگستری حقایق مربوط به اسناد بایدن را نشان دهد که هنوز گزارش نشده است – به سادگی هیچ مبنای قانونی برای نتیجه گیری اینکه تحقیقات جنایی موجه است وجود ندارد.

من فکر می کنم ما یک پاسخ داریم.

گارلند به طور کامل در قلمرو امپراتوری قانون ساکن نیست. او در واشنگتن زندگی می‌کند و کار می‌کند، جایی که، به قول معروف، در جریان سنگ اندازی ظالمانه نامزدی‌اش برای دادگاه عالی، «اگر دوست می‌خواهی، یک سگ بگیر».

شاید بتوان گفت تعجبی ندارد. اما تا به حال، گارلند شهرت خود را به عنوان یک دادستان کل غیرسیاسی از صمیم قلب حفظ کرده است و نسبت به عواقب اقدامات خود برای سایر شعب و مردم بی تفاوت بوده است.

در مقابل، هیچ چیزی که ما می دانیم کوچکترین نشان نمی دهد که بایدن عمداً خلاف قانون عمل کرده است. سوابق حاکی از آن است که رئیس جمهور حتی می‌دانست که اسناد از کاخ سفید خارج شده است.

انتصاب مریک گارلند به عنوان مشاور ویژه رابرت هور برای بررسی مشکل رو به رشد اسناد بایدن، چیز جدیدی در مورد دادستان کل به ما می گوید.