امپراتور ژاپن به جمعیت حاضر در کاخ پس از وقفه COVID-19 خوشامد گفت

همچنین امپراتور بازنشسته آکیهیتو که در سال 2019 به نفع پسرش کناره گیری کرد و همسرش امپراطور امریتا میچیکو نیز ایستاده بودند.

توکیو (AP) – ناروهیتو امپراتور ژاپن و خانواده‌اش روز دوشنبه در بازگشت به جشنی که در دو سال گذشته به دلیل همه‌گیری جهانی متوقف شده بود، از بالکن کاخ امپراتوری برای انبوه خیرخواهان سال نو دست تکان دادند.

ناروهیتو در دانشگاه آکسفورد تحصیل کرده و موسیقی کلاسیک غربی می نوازد و خانواده او روابط نزدیکی با خانواده سلطنتی بریتانیا برقرار کرده است.

امپراتور قدرت سیاسی ندارد، اما برای ژاپن دارای اهمیت نمادین است و عموماً هنگامی که در رویدادهای فرهنگی شرکت می کند و سایر حضورهای عمومی را انجام می دهد، مورد استقبال مردم ژاپن قرار می گیرد.

___

یوری کاگیاما را در توییتر https://twitter.com/yurikageyama دنبال کنید





منبع

ناروهیتو خاطرنشان کرد که چند سال گذشته پر از سختی های ناشی از همه گیری بود.

در ماه سپتامبر، ناروهیتو اولین سفر خود را به خارج از کشور پس از همه‌گیری و پس از صعود به تخت داوودی انجام داد تا در مراسم تشییع جنازه ملکه بریتانیا الیزابت دوم شرکت کند.

ناروهیتو در ظاهر روز دوشنبه در کنار همسرش امپراتور ماساکو و دخترشان برای شادی مردم و صلح جهانی دعا کرد.

پرنسس آیکو که در ماه دسامبر 21 ساله شد، در اولین تبریک عمومی سال نو خود ظاهر شد. بزرگسالی قانونی در ژاپن 20 سال است و شرط شرکت در برخی رویدادها با حضور خانواده امپراتور است.

در دو سال گذشته، امپراتور از احوالپرسی عمومی صرف نظر می کرد و در عوض پیام های ویدئویی می فرستاد. تنها کسانی که درخواست داده بودند و از قبل انتخاب شده بودند، امسال به دلیل محدودیت های همه گیر برای جمعیت زیاد، اجازه حضور در محوطه کاخ امپراتوری را پیدا کردند.

او به جمعیت زیر گفت: «این روزها باید برای بسیاری از شما سخت بوده باشد.