اطلاعات دانمارکی می گوید پوتین داروهای سرطان مصرف کرد که تصمیم گیری او را در مورد اوکراین منحرف کرد و نظریه های مورد مناقشه در مورد سلامت او را احیا کرد.

تئوری دیگر این است که پوتین از بیماری پارکینسون رنج می‌برد، که طرفداران آن به ویدئویی اشاره می‌کنند که نشان می‌دهد پوتین در دیدار با وزیر دفاع روسیه، سرگئی شویگو، روی میز چنگ می‌زند.

او به رسانه‌های دانمارکی گفت که مواد مخدر می‌تواند باعث “هذیان عظمت” شود و ممکن است تفکر او را منحرف کرده باشد.

  • یک مقام اطلاعاتی دانمارک گفت که پوتین در فوریه 2022 داروهای ضد سرطان تیروئید مصرف می کرد.

  • رایان گفت: “البته همه قرار است بمیرند، اما من فکر نمی‌کنم که این جنگ فقط ساخته پوتین باشد.” “

    ولادیمیر پوتین در ایران سخنرانی می کند

    برای مقاله اینسایدر در ماه می در مورد سلامت پوتین، سرتیپ بازنشسته ایالات متحده و وابسته سابق دفاعی روسیه، کوین رایان، به اینسایدر گفت که شروع جنگ اوکراین را فقط نمی توان به پوتین یا سلامتی او نسبت داد.

    او گفت “توهمات عظمت” یکی از عوارض جانبی شناخته شده نوع درمان هورمونی است که به اعتقاد او پوتین در آن زمان در حال انجام آن بود.

    این مقام به دلایل امنیتی تنها با نام کوچک خود، یوآکیم نامیده می شد. او به روزنامه گفت که پوتین در فوریه 2022 برای درمان سرطان تیروئید هورمون مصرف می‌کرد و احتمالاً بر ظرفیت ذهنی او تأثیر می‌گذاشت.

    جیمز کلاپر، مدیر سابق اطلاعات ملی، در مقاله‌ای در ماه می به اینسایدر گفت که نفخ شکم واقعاً سؤالاتی را در مورد اینکه آیا پوتین تحت درمان پزشکی قرار می‌گیرد که باعث تورم می‌شود، ایجاد کرده است. با این حال، کلاپر گفت که او تردید دارد که جامعه اطلاعاتی ایالات متحده مطمئناً بداند که آیا رهبر روسیه بیمار است یا خیر.

    این مقام دانمارکی همچنین با زبان محافظه‌کارانه با برلینگزسکی صحبت کرد و اظهار داشت که گزارش‌هایی مبنی بر ابتلای پوتین به سرطان تیروئید «قطعاً شرط خوبی است».

    بر اساس گزارش های رسانه های روسی، مصاحبه با مقامات سابق غربی و ادعاهای اوکراین، از زمان آغاز تهاجم، گمانه زنی ها مبنی بر بیمار بودن پوتین زیاد شده است.

    سخنرانی ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه در یک کنفرانس مطبوعاتی در تهران، ایران، در 19 جولای 2022.مشارکت کننده/گتی ایماژ

    • او گفت که آژانس او ​​باور ندارد که پوتین یک بیماری لاعلاج دارد.

      رئیس نیروهای مسلح بریتانیا در ماه ژوئیه گفت که تئوری ها در مورد بیماری شدید پوتین یا در معرض خطر قریب الوقوع از دست دادن قدرت احتمالاً ناشی از “آرزو اندیشی” دشمنان وی است.

      جان هاردی، متخصص اعصاب در موسسه تحقیقات زوال عقل بریتانیا، این ادعاها را در حالی که در ماه مارس با شبکه دویچه وله آلمان صحبت می کرد، رد کرد. او گفت: «از نظر من هیچ نشانه ای از پارکینسونیسم وجود ندارد.

      او به جزئیات در مورد درمان هورمونی خاص اشاره نکرد، اما افزود که این درمان همچنین به “چهره ماه شکل” پوتین در آغاز سال کمک می کند.

      شایعات مبنی بر بیمار بودن پوتین زیاد شده است، اما کارشناسان می گویند هنوز شواهد معتبری را مشاهده نکرده اند.

    این ادعا توسط روزنامه دانمارکی Berlingske بر اساس مصاحبه با رئیس تیم تحلیل روسیه برای آژانس اطلاعات دفاع ملی این کشور، Forsvarets Efterretningstjeneste (FE) گزارش شده است.

    جواکین گفت آژانس او ​​تئوری متفاوتی برای گرفتن میز دارد: اینکه پوتین پس از یک سری سقوط و تصادف از درد مزمن رنج می برد.

    مقاله اصلی را در Business Insider بخوانید



    منبع

    به گفته یک مقام ارشد اطلاعات نظامی دانمارک، ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه داروهای ضد سرطان تیروئید مصرف می‌کرد که ممکن است تصمیم‌گیری او را در زمانی که تصمیم به حمله به اوکراین گرفت، منحرف کرده باشد.

    جفری ادموندز، مدیر سابق روسیه در شورای امنیت ملی و یک تحلیلگر نظامی سابق سیا نیز برای مقاله می با اینسایدر صحبت کرد. او گفت که چیزی «واقعاً معتبر» ندیده است که نشان دهد پوتین به شدت ناخوش است.

    او به روزنامه گفت: «این چیزی نیست که بتوانم به طور قطعی بگویم، اما فکر می‌کنم این موضوع بر تصمیم‌های او در هنگام آغاز جنگ در اوکراین تأثیر گذاشته است».

    او جزئیاتی در مورد اینکه چگونه آژانسش به این نظریه رسیده است، ارائه نکرد.

    رسانه های تبلوید و مفسران مختلف نیز هنگام بحث درباره سلامت پوتین به چهره پف کرده پوتین اشاره کرده اند.

    او به Berlingske گفت: “این درد مزمنی است که او مدتی است از آن رنج می برد.” “به همین دلیل است که او تمایل دارد بنشیند و چیزها را محکم بگیرد. این برای کاهش درد است.”

    هیچکدام با شواهد روشن تایید نشده اند و بسیاری از کارشناسان در نتیجه گیری قوی تردید داشته اند.