اصلاحات مهاجرت یک دهه پس از فشار بزرگ Gang of 8 متوقف شد

دموکرات ها از رویکرد مدرنیزه شده برای مهاجرت استقبال کردند. جمهوری خواهان به دنبال حسن نیت در جامعه لاتین تبار بودند، پس از اینکه اوباما از حمایت قوی رای دهندگان اسپانیایی تبار در هنگام انتخاب مجدد در سال 2012 برخوردار شد.

مقامات به اعمال محدودیت های بهداشتی عنوان 42 در دوران همه گیر ادامه داده اند که به مهاجرانی که به دنبال پناهندگی از ایالات متحده هستند می توانند به سرعت اخراج شوند، اگرچه قرار است در 11 مه منقضی شود. کاخ سفید همچنین در حال بررسی قرار دادن خانواده های مهاجر در مراکز بازداشت در حالی است که آنها منتظر هستند. پرونده های پناهندگی آنها، کاری که دولت اوباما و ترامپ انجام دادند.

میامی (AP) – ده سال پیش در این ماه، سناتور چاک شومر اعلام کرد: “همه ما می دانیم که سیستم مهاجرت ما خراب است و زمان آن رسیده است که برای رفع آن دست به کار شویم.” سناتور جان مک کین از وینستون چرچیل نقل قول کرد. اما این لیندسی گراهام بود که جسورانه ترین پیش بینی را ارائه کرد.

این نبود. و هیچ سالی از زمانی که آن سناتورهای «باند هشت» از هر دو حزب در سالنی در واشنگتن گرد هم آمدند تا اظهارات امیدوارکننده ای ارائه کنند، نگذشته است. در واقع، چشم‌انداز سیاسی امروز به‌طور چشمگیری تغییر کرده است که حامیان مهاجر و معماران ارشد سیاست‌های کلیدی در طول سال‌ها بیم دارند که هرگونه امیدی به اصلاحات اساسی مهاجرت دورتر از همیشه به نظر برسد.

مایورکاس اخیراً گفت: «الگوی ما ایجاد راه‌های قانونی، امن و منظم برای دسترسی مردم به ایالات متحده برای درخواست پناهندگی و قطع سازمان‌های قاچاق است.»

با این حال، جان بونر، رئیس جمهوری خواه مجلس نمایندگان آمریکا در ژانویه 2014 حمایت از لایحه باند هشت در مجلس تحت کنترل جمهوریخواهان را ارزیابی کرد و گفت که بسیاری از قانونگذاران به دولت اوباما بی اعتماد هستند. در آن تابستان، صورتحساب تمام شده بود.

___

جمهوری‌خواهان «بحران مرزی» بایدن را مورد انتقاد قرار داده‌اند و از زمان روی کار آمدن ترامپ، در برخی از مناطق به شدت لاتین‌تبار در میان رای‌دهندگان به دستاوردهایی دست یافته‌اند. ران دیسانتیس، فرماندار فلوریدا، که به طور گسترده انتظار می رود گزینه اصلی ترامپ در انتخابات مقدماتی ریاست جمهوری جمهوری خواهان در سال آینده باشد، مهاجران را از تگزاس به مارتا واینیارد در ماساچوست برد، با این استدلال که دموکرات ها در سراسر کشور به سرکوب مهاجران در مرز ایالات متحده و مکزیک نادیده می گیرند. .

حامیان برجسته این پیشنهاد به اندازه اتحادیه کارگری قدرتمند AFL-CIO و اتاق بازرگانی طرفدار تجارت ایالات متحده متفاوت بودند. شتاب بیشتری نسبت به تغییرات بزرگ مهاجرتی که در سال‌های 2006 و 2007 در زمان پرزیدنت جورج دبلیو بوش رخ داد، وجود داشت.

دولت بایدن در اوایل ژانویه اعلام کرد که حداکثر 30000 نفر را در ماه از کوبا، هائیتی، نیکاراگوئه و ونزوئلا به مدت دو سال با مجوز برای کار در صورت درخواست آنلاین می پذیرد. وزیر امنیت داخلی الخاندرو مایورکاس استدلال می کند که قوانین جدید برای تضعیف کارتل هایی طراحی شده اند که به مهاجران کمک می کنند تا به طور غیرقانونی وارد ایالات متحده شوند.

سیسیلیا مونوز، مشاور ارشد مهاجرت باراک اوباما و عضو ارشد تیم انتقالی جو بایدن، گفت: «سوالات بزرگی در مورد اینکه آیا هیچ چیزی در خانواده مهاجرت – اصلاً هر چیزی – رای لازم برای تصویب را دارد یا نه وجود دارد. وارد کاخ سفید شد.

اتحادیه شهروندان آمریکای لاتین متحد به قدری برای پیشرفت معنادار ناامید است که شروع به دفاع از توقف کامل تا شش ماهه پناهندگی ایالات متحده به عنوان راهی برای آرام کردن اوضاع در مرزها کرده است. دومینگو گارسیا، رئیس این سازمان، گفت که مهاجران می دانند که مورد رسیدگی قرار می گیرند و اجازه داده می شود سال ها در ایالات متحده برای پناهندگی در دادگاه بمانند، و مقامات باید برای کمک به شهرهای مرزی تحت فشار، “شیر آب را ببندند”.

بایدن در روز تحلیف خود یک بسته مهاجرتی گسترده را تایید کرد، اما در کنگره به جایی نرسید. دولت او از آن زمان برخی از سیاست‌های مهاجرتی ترامپ را ملایم‌تر کرده و برخی دیگر را سخت‌تر کرده است، حتی در شرایطی که حزب او شاهد افزایش حمایت جمهوری‌خواهان در میان رای دهندگان اسپانیایی تبار بوده است.

سال ها پس از ایجاد برنامه اوباما، رئیس جمهور دونالد ترامپ خواستار دیوارکشی تمام مرزهای 2000 مایلی جنوبی این کشور شد و دولت او کودکان مهاجر را از والدینشان جدا کرد و مهاجران را در مکزیک در انتظار پناهندگی قرار داد.

شومر و 17 دموکرات دیگر سنا اخیراً در نامه‌ای به بایدن نوشتند: «ما از شما می‌خواهیم از اشتباهات پیشینیان خود درس بگیرید و از هرگونه برنامه‌ای برای اجرای این سیاست شکست خورده دست بردارید.» ابزار.”

جمهوریخواه کارولینای جنوبی گفت: “من فکر می کنم سال 2013 سال اصلاحات مهاجرتی است.”

اما تعداد کمتری از گذرگاه‌ها، هزاران مهاجر را به وجود آورده است که امیدوارند به دنبال پناهندگی از ایالات متحده در سمت مرز مکزیک باشند. آتش سوزی ماه گذشته در یک مرکز دولتی مکزیک در بحبوحه اعتراض مهاجران از ترس اخراج آغاز شد. برخی از بازداشت‌شدگان گفتند که زمانی که توسط مقامات مکزیکی دستگیر شدند، سعی داشتند به صورت آنلاین درخواست دهند.

در میامی، نری لوپز در میان گروهی از فعالانی بود که اخیرا برای مخالفت با لایحه ایالتی که افرادی را که به طور غیرقانونی مهاجران را به کشور منتقل می کنند، مجازات می کند، بسیج شده است. او که اکنون 27 سال دارد، به عنوان یک کودک 4 ساله از مکزیک به ایالات متحده آورده شد و برنامه دوران اوباما از اخراج او محافظت می کند.

گیل کرلیکوسکه، که کمیسر گمرکات و حفاظت از مرزهای ایالات متحده در زمان اوباما بود، گفت: “خیلی چیزها به یکباره در حال جمع شدن هستند”، از جمله پایان احتمالاً عنوان 42، افزایش تعداد مهاجران آمریکای جنوبی که از جنگل های بارانی خائنانه عبور می کنند. شکاف داریان بین کلمبیا و پاناما و انتخابات ریاست جمهوری 2024 که فشار سیاسی را تشدید می کند.

بسیاری از جمهوری خواهان اکنون فراخوان برای عدم تساهل در مرز را راهی برای جان بخشیدن به حامیان پایه خود می دانند. دموکرات‌ها دهه گذشته را در نوسان بین محدودیت‌های مرزی سخت‌تر و تلاش‌ها برای نرم‌تر کردن و انسانی‌سازی سیاست‌های مهاجرتی سپری کرده‌اند – و شکاف‌های عمیقی را در مورد بهترین روش برای رسیدگی به مشکلات گسترده‌تر آشکار می‌کنند.

به نظر می رسد در حال حاضر کار می کند. پس از اینکه مقامات فدرال بیش از 2.5 میلیون بار مهاجران را در مرز جنوبی در سال 2022 بازداشت کردند – از جمله بیش از 250,000 نفر در دسامبر که بالاترین میزان ماهانه ثبت شده است – تعداد برخورد با مهاجران در دو ماه اول سال جاری کاهش یافت.

ویسرت از واشنگتن گزارش داد.



منبع

در همین حال، ماه های گرمتر اغلب شاهد افزایش عمده در تعداد مهاجران در مرزهای ایالات متحده است. و فعالان می گویند که بایدن با ادامه اجرای عنوان 42 و در نظر گرفتن بازگشایی مراکز بازداشت خانوادگی سیگنال های متفاوتی ارسال کرده است – احتمالی که حتی دموکرات های ارشد هم اکنون از آن انتقاد می کنند.

سپس اوباما برنامه ای برای محافظت از مهاجرانی که در کودکی به طور غیرقانونی به ایالات متحده آورده شده بودند، ایجاد کرد. دیوان عالی قبلاً آن را تأیید کرده بود، اما اکثریت نسبتاً اخیر 6-3 محافظه کار دادگاه می تواند تهدیدهای بلندمدتی باشد.

آخرین بسته گسترده در زمان ریاست جمهوری رونالد ریگان در سال 1986 ارائه شد و رئیس جمهور جورج اچ دبلیو بوش تلاش محدودتری را چهار سال بعد امضا کرد. این بدان معناست که ماموران فدرال که امروزه با ابزارهایی مانند هواپیماهای بدون سرنشین و هوش مصنوعی از مرزها محافظت می کنند، قوانینی را اجرا می کنند که در زمان نوآوری تلفن های همراه و اینترنت نوشته شده بود. آشکار کردن مشکل در مرگبارترین شرایط، آتش سوزی ماه گذشته در یک بازداشتگاه در سمت مرز مکزیک بود که منجر به کشته شدن 39 مهاجر شد.

کنگره در سال 2013 با گروه هشت نفری که شامل شومر، دموکرات نیویورکی که اکنون رهبر اکثریت سنا است، و سناتور مارکو روبیو، آر-فلا، به موفقیت در زمینه مهاجرت نزدیک شد. پیشنهاد آنها مجلس سنا را در ژوئن در ژوئن پاک کرد و به دنبال راهی برای شهروندی میلیون‌ها نفر در کشور به‌طور غیرقانونی بود و ویزای کار را گسترش داد و در عین حال امنیت مرزی را تشدید کرد و کارفرمایان را موظف کرد که وضعیت قانونی کارگران را تأیید کنند.

گارسیا که گروهش قدیمی‌ترین سازمان حقوق مدنی لاتین تبار کشور است، گفت: «ما به یک بازنشانی کامل نیاز داریم. من فکر می‌کنم که افرادی که در سمت چپ افراطی هستند به همان اندازه اشتباه می‌کنند که معتقدند باید مرزها را ببندند و به کسی اجازه ورود ندهند.»

«مردم احساس شکست می کنند. من احساس شکست می کنم.»

لوپز گفت که مدافعان روی دولت بایدن برای مقابله با سیاست های مهاجرتی تندرو جمهوری خواهان حساب باز کرده اند.

کرلیکوسکه گفت: «دو سال و نیم پس از دولت، واقعاً هیچ اعلامی درباره سیاست مهاجرتی ما وجود ندارد. «تصویب قوانین تقریباً غیرممکن است. اما سیاست چه بوده است؟»