استاکتون راش، مدیرعامل OceanGate در سال 2019 به یکی از دوستانش گفت که قبل از اینکه یک زیرمجموعه ناامن را اداره کند، شرکت را تعطیل خواهد کرد.

پوگ در داستانی برای مجله نیویورک نوشت: “اما من فکر نمی کنم راش یک کلاهبردار بود. او واقعاً به طراحی خود اعتقاد داشت – به اندازه ای که بتواند زندگی خود را چندین برابر کند.”

مایک ریس، نویسنده و تهیه‌کننده «سیمپسون‌ها» که چندین بار در تایتان غواصی کرد، همچنین گفت که معتقد است OceanGate ایمنی را جدی می‌گرفت و واقعاً به شناور زیردریایی خود اعتقاد داشت.

در 18 ژوئن، کمتر از دو ساعت پس از شیرجه به سمت تایتانیک، زیردریایی تیتان ارتباط خود را با کشتی سطحی خود قطع کرد و ناپدید شد و یک ماموریت جستجو و نجات بزرگ را آغاز کرد. چهار روز بعد، گارد ساحلی اعلام کرد که قطعات زیرزمینی کشف شده است که نشان می‌دهد تایتان به طرز فاجعه‌باری منفجر شده است. هر پنج سرنشین هواپیما، از جمله راش، کشته شدند.

ریس گفت: “آنها آن را تا آنجایی که می توانستند ایمن ساختند. آنها به زندگی خود به آن اعتماد کردند، اما آنها می دانستند که می تواند اینگونه به پایان برسد.”

در پاسخ، راش به او گفت که ایمنی زیردریایی را بر شرکتش اولویت خواهد داد.

  • کارل استنلی، متخصص غوطه وری و دوست استاکتون راش، در مورد تایتان ابراز نگرانی کرد.

  • با این حال، ریس گفت که راش و هر مسافری در تایتان می‌دانستند که خطراتی وجود دارد، و با توجه به معافیت‌هایی که باید از قبل امضا می‌کرد اشاره کرد که می‌تواند چندین بار بمیرد.

    اصل مقاله را در Insider بخوانید



  • منبع

    استاکتون راش، مدیر عامل نمایشگاه OceanGate.شانون استپلتون/رویترز

    استاکتون راش، مدیرعامل OceanGate که هفته گذشته در اثر انفجار فاجعه‌بار غوطه‌ور تایتان وی در غواصی به سمت کشتی غرق شده تایتانیک جان خود را از دست داد، طبق ایمیل‌های دریافت شده توسط Insider، در سال 2019 به یکی از دوستانش گفت که شرکتش را قبل از راه‌اندازی یک کشتی ناامن تعطیل خواهد کرد.