از نامزدی تگزاسی ها برای ریاست جمهوری خسته شده اید؟ 2024 ممکن است به تعویق بیفتد

یافتن جدیدترین دوره ریاست جمهوری بدون تگزاس مستلزم بازگشت به سال 1952 است، چهار سال قبل از اینکه لیندون بی. جانسون اولین تلاش خود را در کاخ سفید انجام دهد.

آستین، تگزاس (AP) – هنوز زود است، اما رقابت های ریاست جمهوری سال آینده ممکن است چیزی باشد که جهان سیاسی در 50 سال گذشته ندیده است: بدون تگزاس.

مارک آپدگرو، مدیر عامل بنیاد لیندون بینز جانسون، گفت: «همه چیز در تگزاس بزرگتر است، از جمله خودخواهی سیاستمداران پیش از این بزرگتر ما.

اگرچه تنها سه رئیس‌جمهور تگزاس را وطن خود خوانده‌اند، اما این ایالت اثری بر واشنگتن گذاشته است.

حفره ای به اندازه تگزاس در این میدان روز جمعه در یک رویداد بسته کمک مالی جمهوری خواه در خارج از آستین، پایتخت ایالت، با حضور افرادی مانند مایک پنس، معاون رئیس جمهور سابق، که انتظار می رود کمپین انتخاباتی را راه اندازی کند، و فرماندار سابق کارولینای جنوبی به نمایش گذاشته خواهد شد. نیکی هیلی، که هفته گذشته پیشنهاد خود را اعلام کرد.

تگزاس همچنین به سنگر اولویت‌های محافظه‌کاران تبدیل شده است و یکی از سخت‌گیرانه‌ترین قوانین ضد سقط جنین را حتی قبل از لغو دادگاه عالی Roe v. Wade وضع کرد و به طور چشمگیری محدودیت‌های اسلحه را کاهش داد و در عین حال خواستار سرکوب فدرال در امتداد مرز ایالات متحده و مکزیک شد.

کروز می‌گوید که بر رقابت‌های انتخاباتی خود در سنا در سال آینده تمرکز کرده است، اما احتمال نامزدی مجدد برای ریاست‌جمهوری را رد نکرده است. او می توانست هر دو را انجام دهد. قانون به اصطلاح LBJ تگزاس اجازه می دهد تا به طور همزمان برای سنا و رئیس جمهور نامزد شود و بنتسن در حالی که معاونت ریاست جمهوری را در سال 1988 از دست داد، دوباره به کرسی خود انتخاب شد.

در واقع، اگر این چرخه بدون یک مقام تگزاس پیش برود، نشانه ای از کاهش نفوذ سیاسی این ایالت نخواهد بود. جمعیت رو به رشد تگزاس از سال 2010 نزدیک به 4 میلیون نفر اضافه کرده است، در حالی که جوان تر و متنوع تر شده است. اقتصاد قوی آن شرکت‌های فناوری و نیرو‌های شرکت‌های بزرگ را که از سراسر کشور هجوم آورده‌اند، جذب کرده است.

سی افزود: «با تمام احترامی که برای فلوریدا قائلم، که از منظر سیاسی یک ایالت فوق‌العاده قانع‌کننده و راست‌گرا است، تگزاس خورشید، ماه و ستارگان است.»

ویسرت از واشنگتن گزارش داد.



منبع

برخی از تگزاسی ها هنوز هم می توانستند بدود. فرماندار جمهوری خواه گرگ ابوت تا پس از روز یادبود تصمیم نمی گیرد. سناتور جمهوری خواه تد کروز، که در سال 2016 نامزد شد، می گوید فعلا بر انتخاب مجدد در سال آینده تمرکز کرده است. دستیاران می گویند ویل هرد، یک مامور سابق سیا و نماینده سابق جمهوری خواه کنگره از سن آنتونیو، به طور جدی در حال بررسی یک پیشنهاد است و ممکن است کارکنانی را استخدام کند.

رقابت احتمالی ریاست‌جمهوری بدون تگزاس به معنای انحراف از دوره‌های اخیر است که بیش از یک دوره در آن حضور داشتند. در انتخابات مقدماتی ریاست جمهوری جمهوریخواهان در سال 2012، پاول در مقابل پری قرار گرفت و در سال 2016 پری و کروز به نمایش درآمدند. بتو اورورک نماینده سابق و جولیان کاسترو شهردار سابق سن آنتونیو هر دو در انتخابات مقدماتی ریاست جمهوری دموکرات ها در سال 2020 شرکت کردند.

یکی از دستیاران کروز، دورنمای عدم حضور تگزاسی‌ها در رقابت‌های ریاست‌جمهوری از سال 1972 را «یک چیز بی‌اهمیت هوشمندانه» خواند. ___

جورج سی، یکی از حامیان اصلی حزب جمهوریخواه مستقر در دالاس که در سال 2012 رئیس مالی پری بود و در سال 2016 از مارکو روبیو حمایت کرد، گفت: «فکر می‌کنم هر سال یک تگزاس در رقابت‌های ریاست‌جمهوری ناامیدکننده است.

برخی از تگزاس‌ها در کاخ سفید واقعاً فراموش‌شدنی بود.

شفافیت بیشتر در مورد تگزاسی‌های احتمالی در کمپین مقدماتی 2024 پس از تعلیق قانونگذار ایالتی در اواخر ماه مه به دست خواهد آمد. کارنی گفت ابوت سپس “به وضعیت مسابقه نگاه خواهد کرد و آیا چیزی دارد که با نژادی که برای رای دهندگان جذاب باشد متمایز کند.”

دیو کارنی، استراتژیست ارشد Abbott و استراتژیست ارشد فرماندار تگزاس، به شوخی گفت: «واضح است که برخی اصلاحیه‌های قانون اساسی وجود دارد که رای دهندگان در آن روز از آن حمایت کردند و می‌گوید: «اگر فرماندار تگزاس هستید، باید برای ریاست‌جمهوری شرکت کنید.» نامزدی ریک پری برای ریاست جمهوری 2012. و بسیاری از آنها چنین کرده اند. برای خوب یا بد.»

اگر هیچ یک از آنها به دنبال کاخ سفید نباشند، این اولین بار از سال 1972 خواهد بود که حداقل یک نامزد اصلی که در تگزاس به شهرت عمومی رسیده باشد یا در حالی که برای کاخ سفید نامزد می شود یا در این ایالت زندگی می کند، نداشته باشد.

مدت‌ها پس از ترک دفتر، یک پرواز خطوط هوایی برانیف با نام «LBJ Special» هر روز بعد از ظهر از واشنگتن دالس به آستین پرواز می‌کرد، یک پرواز بدون توقف غیرمعمول برای آن زمان. مزرعه پرزیدنت جورج دبلیو بوش در کرافورد، تگزاس، «کاخ سفید غربی» بود، اما تنها به این دلیل که مزرعه جانسون در استون وال، جایی که او تقریباً یک چهارم دوران ریاست جمهوری خود را در آن گذراند، قبلاً نام «کاخ سفید تگزاس» را به خود اختصاص داده بود.

هرد که در سال 2021 پس از سه دوره نمایندگی رقابتی ترین منطقه هاوس تگزاس از کنگره بازنشسته شد، اخیراً به نیوهمپشایر سفر کرد و در حال برنامه ریزی برای سفر به دیگر ایالت های اولیه اولیه است.

کارنی گفت: فرماندار خرابکار نخواهد بود. اما، اگر فکر می کند چیزی برای ارائه دارد، ممکن است نامزد شود. اگر او فکر می‌کند که افراد زیادی با همان ایده‌های مشابهی که دارد در حال اجرا هستند، احتمالاً نه.

از زمانی که دوران مدرن مبارزات انتخاباتی ریاست جمهوری در سال 1972 آغاز شد، تگزاسی ها بیش از هر ایالت دیگر در چرخه های مختلف شرکت داشته اند. به گفته اریک اوسترمایر، پژوهشگر دانشکده روابط عمومی هوبرت هامفری دانشگاه مینه سوتا، داوطلبان کالیفرنیا پیشنهادهای کلی بیشتری را در 19 ارائه کرده اند. اما تگزاسی‌ها و نیویورکی‌ها با 15 نامزدی در رتبه دوم قرار دارند.

بوش حتی غذاساز مورد علاقه خود، ادی دین، را از حومه دالاس به واشنگتن برد تا در مراسم افتتاحیه خود دنده های دودی و هالاپنوهای پر شده سرو کند. پدرش، پرزیدنت جورج اچ دبلیو بوش، یک نماینده کنگره از هیوستون بود و اخلاق خشن این ایالت را در برند سیاسی خود گنجانده بود، و سعی می کرد تربیت شمال شرقی خود را با یک قلع و قمع از خانه تطبیق دهد.

اوسترمایر می‌گوید که یک ایالت را جایی می‌داند که یک نامزد در زمان نامزدی به شهرت عمومی رسیده یا زندگی می‌کرده است. این بدان معناست که ماریان ویلیامسون متولد هیوستون، که در بورلی هیلز زندگی می کند و در حال آماده سازی یک نامزدی ریاست جمهوری 2024 از حزب دموکرات است، واجد شرایط کالیفرنیایی خواهد بود.

این شامل نامزدی سناتور دموکرات لوید بنتسن در سال 1976 و پیشنهادهای ران پل، نماینده جمهوری خواه در سال 2008 و سناتور جمهوری خواه فیل گرام در سال 1996 است. جان کانالی از سال 1963 تا 1969 فرماندار دموکرات تگزاس بود، اما در سال 198 به عنوان یک جمهوری خواه به کاخ سفید رفت. راس پرو، تاجر دالاس، هرگز منصب انتخابی نداشت، اما در سال‌های 1992 و 1996 کمپین‌های ریاست‌جمهوری بزرگی را برپا کرد.