از زمانی که رئیس جمهور سابق کاخ سفید را ترک کرد، 5 بار میچ مک کانل علنا ​​از ترامپ انتقاد کرد

در 13 دسامبر 2022، هنگامی که در کنفرانس مطبوعاتی هفتگی خود از او پرسیدند که آیا قصد دارد در انتخابات مقدماتی آتی مجلس نمایندگان جمهوریخواه پس از یک نمایش ناامیدکننده در انتخابات میان دوره ای 2022 مشارکت بیشتری داشته باشد، مک کانل برخی از تقصیرها را به دلیل “کیفیت نامزدی ضعیف” به گردن ترامپ انداخت.

پس از اینکه ترامپ پیشنهاد داد که می‌خواهد قانون اساسی را فسخ کند

برخلاف برخی دیگر از جمهوری خواهان، مک کانل سعی می کند انتقاد خود از ترامپ را به حداقل برساند.

  • میچ مک کانل، رهبر اقلیت جمهوری خواه سنا و دونالد ترامپ، رئیس جمهور سابق.SAUL LOEB/AFP از طریق گتی ایماژ

    • او گفت: «اول، اجازه دهید فقط بگویم که هر کسی که به دنبال ریاست جمهوری است و فکر می‌کند که قانون اساسی می‌تواند به نحوی تعلیق شود یا از آن پیروی نشود، به نظر من، برای سوگند خوردن به عنوان رئیس‌جمهور ایالات متحده کار بسیار سختی خواهد داشت.

      با این وجود، گاهاً اقدامات یا اظهارات ترامپ مک کانل ملایم را وادار به واکنش می کند.

      وی افزود: “امیدوارم در چرخه بعدی، ما در همه جا کاندیداهای با کیفیت و نتیجه بهتری داشته باشیم.”

      در 29 نوامبر 2022، مک کانل کنفرانس مطبوعاتی هفتگی خود را با انتقاد تلویحی از ترامپ به خاطر صرف شام با نیک فوئنتس، ملی‌گرای سفیدپوست و کانیه وست، که اکنون با نام Ye می‌خواند، آغاز کرد.

      در اینجا پنج بار در دو سال گذشته است که این اتفاق افتاده است:

      اگرچه مک‌کانل در دوران ریاست‌جمهوری خود به شدت با ترامپ همکاری کرد، اما این رابطه تیره شد زیرا رئیس‌جمهور سابق همچنان مشروعیت انتخابات 2020 را به چالش می‌کشید و به دنبال لغو نتایج آن بود. پس از حمله 6 ژانویه به ساختمان کنگره ایالات متحده، مک کانل به دیگر رهبران جمهوری خواه پیوست و علناً ترامپ را مسئول این حادثه معرفی کرد.

      اولین باری که سنا پس از 6 ژانویه دوباره تشکیل جلسه داد

      پس از صرف شام ترامپ با یهودی ستیزان در مارآ لاگو

      مقاله اصلی را در Business Insider بخوانید





  • منبع

    مک کانل و ترامپ رابطه ضعیفی دارند و از دسامبر 2020 با هم صحبت نکرده اند.

  • مک کانل گفت: “اجازه دهید فقط بگویم که در حزب جمهوری خواه جایی برای یهودستیزی یا برتری سفیدپوستان وجود ندارد.” و هر کس که با افرادی که از این دیدگاه حمایت می کنند ملاقات کند، به نظر من، بسیار بعید است که هرگز به عنوان رئیس جمهور ایالات متحده انتخاب شود.

    به گفته خود مک کانلآخرین باری که این دو نفر با هم صحبت کردند در 15 دسامبر 2020 بود، یک روز پس از آن که هیئت الکترال جو بایدن را برنده انتخابات ریاست جمهوری 2020 اعلام کرد.

    او گفت: «اقدامات رئیس جمهور سابق ترامپ قبل از شورش، یک سرکشی شرم آور از وظیفه بود. شکی نیست که رئیس جمهور ترامپ از نظر عملی و اخلاقی مسئول تحریک وقایع آن روز است.

    میچ مک‌کانل، رهبر اقلیت سنا و دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور پیشین، رابطه خوبی با هم ندارند – یا اصلاً رابطه زیادی با هم ندارند.

    “توانایی ما برای کنترل یک نتیجه اولیه کاملاً محدود بود [2022] او در کنفرانس مطبوعاتی هفتگی خود در کاپیتول به خبرنگاران گفت، زیرا حمایت رئیس جمهور سابق در این انتخابات مقدماتی بسیار تعیین کننده بود.

    اما گاهی اوقات، او مجبور می شود به اظهارات و اقدامات ظالمانه ترامپ پاسخ دهد.

  • وقتی از او پرسیدند که آیا باید در انتخابات مقدماتی جمهوری‌خواه بیشتر مداخله می‌کرد

    در 19 ژانویه 2021، در حالی که مجلس سنا برای اولین بار پس از حملات 6 ژانویه تشکیل جلسه داد، مک کانل در سخنرانی خود ترامپ را به تحریک اوباش متهم کرد.

    او گفت: “این اوباش با دروغ تغذیه شدند. آنها توسط رئیس جمهور و دیگر افراد قدرتمند تحریک شدند.” و آنها سعی کردند از ترس و خشونت استفاده کنند تا جلوی یک روند خاص از شاخه اول دولت فدرال را بگیرند که آن را دوست نداشتند.

    دومین محاکمه استیضاح ترامپ

    در 13 فوریه 2021، مک کانل پس از رای دادن به تبرئه ترامپ به دلیل تحریک به شورش در دومین محاکمه استیضاحش، اظهارات قبلی خود را مبنی بر مقصر دانستن ترامپ برای شورش بیان کرد.

    اما برخلاف سایر جمهوری خواهان، مانند لیز چنی، نماینده وایومینگ، مک کانل تلاش کرده است تا انتقادات عمومی خود از رئیس جمهور سابق را به حداقل برساند، حتی در شرایطی که ترامپ بارها از او با عبارات تند انتقاد کرده و خواستار برکناری وی از سمت رهبر جمهوری خواهان سنا شده است.

    در 6 دسامبر 2022، پس از اینکه ترامپ بیانیه‌ای در سایت Truth Social منتشر کرد که در آن پیشنهاد کرد که «فسخ همه قوانین، مقررات و مواد، حتی آن‌هایی که در قانون اساسی وجود دارد» به دلیل ادعاهای نادرست وی مبنی بر سرقت‌شده انتخابات 2020 تضمین شده است، مک‌کانل دوباره شروع به کار کرد. کنفرانس مطبوعاتی هفتگی او با محکومیت ضمنی.

    میچ مک کانل، رهبر اقلیت جمهوری خواه سنا و دونالد ترامپ، رئیس جمهور سابق