ارتش چین به هواپیمای آمریکایی دستور داد تا از حریم هوایی خود دور شود و جت جنگنده را در فاصله 500 فوتی از بال خود به پرواز درآورد.

یک هواپیمای نیروی دریایی ایالات متحده که اخیراً بر فراز دریای چین جنوبی پرواز می کرد، یک اخطار رادیویی شوم از سوی چین دریافت کرد، قبل از اینکه این کشور جت را برای ردیابی هواپیمای آمریکایی در دست بگیرد.

کاپیتان ویل توراسون، فرمانده نیروی هوایی، “معمولاً پاسخی دریافت نمی کنیم، گاهی اوقات پاسخ های غیرکلامی دریافت می کنیم. اما به طور کلی، ما سعی می کنیم یک برخورد ایمن و حرفه ای را تشویق کنیم در حالی که هر دو در حریم هوایی بین المللی فعالیت می کنیم.” به خبرنگار ان‌بی‌سی نیوز که در آن زمان در هواپیما بود، هواپیمای جاسوسی نیروی دریایی آمریکا گفت.

یک خودروی آبی خاکی تهاجمی ایالات متحده (AAV) در جریان تمرین نظامی مشترک در دریای چین جنوبی از کنار ناوچه رامون آلکاراز نیروی دریایی فیلیپین گذشت.

چین به طور علنی از ایالات متحده به دلیل این حادثه انتقاد کرده و واکنش به بالون را “هیستریک” خواند و تصمیم به سرنگونی آن را نقض “پوچ” هنجارهای بین المللی دانست.



منبع

یک جت جنگنده J-11B نیروی هوایی ارتش آزادیبخش خلق (PLAAF)

اندکی پس از آن، یک جت جنگنده چینی خود را در حدود 500 فوتی بال چپ هواپیمای آمریکایی قرار داد و مسیر خود را برای بیش از یک ساعت ادامه داد و سپس جدا شد.

در برنامه FOX NEWS بخوانید

پرچم‌های قرمز: چین و کره شمالی قابلیت‌های نظامی انعطاف‌پذیر را به دلیل ترس از درگیری‌های جدید در آسیا افزایش می‌دهد.

جت جنگنده چین

برای دریافت برنامه FOX NEWS اینجا را کلیک کنید

نیروی دریایی دریای چین جنوبی

چین سیاست های اسلحه آمریکا را به دلیل خشونت جهانی مقصر می داند، می گوید صادرات آمریکا “مشکلات و بی ثباتی”

شی جین پینگ، رهبر چین در حال ایراد سخنرانی

صدایی از یک ایستگاه زمینی نیروی هوایی چین به نیروی دریایی ایالات متحده P-8 که خارج از حریم هوایی چین بر فراز دریای چین جنوبی پرواز می کرد، گفت: “دیگر نزدیک نشوید وگرنه مسئولیت کامل را خواهید پرداخت.” NBC News گزارش داد.

Cmdr: “از زمانی که من در نیروی دریایی هستم، در حال حاضر 18، 19 سال است، می توانم به شما بگویم که یک تغییر چشمگیر در آن محدوده، به ویژه دریای چین جنوبی وجود دارد.” مارک هاینز گفت که بخشی از آن به دلیل ساخت جزایر مصنوعی و باندهای فرودگاهی در دریای چین جنوبی در چین در سال های اخیر است.

شی جین پینگ، دبیر کل کمیته مرکزی حزب کمونیست حزب کمونیست چین، رئیس جمهور چین در صدمین سالگرد تأسیس حزب کمونیست چین سخنرانی می کند.

مقامات نظامی ایالات متحده می گویند که این برخوردها در دریای چین جنوبی بیشتر شده است زیرا چین تلاش می کند خود را به عنوان نیروی مسلط در این منطقه قرار دهد و مدعی کنترل بسیاری از جزایر عمدتاً خالی از سکنه در دریا است.

در یک دیدار «تقابلی» بین آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه آمریکا و وانگ یی، وزیر امور خارجه چین، حدود دو هفته بعد، بلینکن به همتای خود گفت که حادثه بالون «دیگر نباید تکرار شود».

تعامل بین دو ابرقدرت نظامی هفته‌ها پس از تشدید تنش‌ها بر سر یک بالون نظارتی چینی صورت می‌گیرد که چند روز پیش از آن که توسط ایالات متحده در سواحل کارولینای جنوبی سرنگون شود، بر فراز ایالات متحده پرواز کرد.