ارتش اوکراین از دستاوردهای جدید علیه نیروهای روسی در نزدیکی باخموت خبر داد

یک سخنگوی ارتش اوکراین روز شنبه گفت که نیروهای ضدحمله اوکراینی در روز گذشته تا ارتفاع 1400 متری در تعدادی از بخش‌های خط مقدم در نزدیکی شهر باخموت در شرق این کشور پیشروی کرده‌اند.

رویترز قادر به تأیید مستقل این ادعا یا وضعیت در میدان جنگ نبود.

وی گفت که نیروهای اوکراینی تلفات سنگینی به نیروهای روسیه وارد کرده و تجهیزات نظامی را در این منطقه منهدم کرده اند.

روسیه که استحکامات گسترده‌ای در شرق و جنوب اوکراین تحت اشغال اوکراین ساخته است، این هفته گفت که فشار بزرگ کیف در شکستن خطوط روسیه شکست خورده است.

این پیشروی آخرین مورد از یک سری دستاوردهای مشابه گزارش شده در این هفته توسط کیف در نزدیکی باخموت است که روسیه اعلام کرد ماه گذشته پس از خونین ترین و طولانی ترین نبرد از زمان آغاز تهاجم تمام عیار خود در فوریه 2022، آن را به طور کامل تصرف کرده است.

مسکو و کیف هر دو روز جمعه درگیری شدید در اوکراین را گزارش کردند و وبلاگ نویسان اولین مشاهدات زره پوش آلمانی و آمریکایی را توصیف کردند و نشان دادند که ضدحمله مورد انتظار اوکراین در حال انجام است.

(گزارش توسط تام بالمفورث؛ ویرایش توسط هیو لاوسون)



منبع

وزارت دفاع بریتانیا اعلام کرد که نیروهای اوکراینی در برخی مناطق به خط اول دفاعی روسیه نفوذ کرده‌اند، اما پیشروی کیف در برخی مناطق کندتر بوده است.

سخنگوی فرماندهی ارتش شرق در پاسخ به سوالی درباره این موضوع گفت: «ما تلاش می‌کنیم به دشمن حمله کنیم، در حال ضدحمله هستیم. ما تا 1400 متر در بخش‌های مختلف جبهه پیشروی کرده‌ایم». جنگ در نزدیکی باخموت

مقامات در اوکراین که هفته هاست آماده راه اندازی یک ضد حمله گسترده بوده اند، آغاز فشارهای مورد انتظار آن را رد می کنند و می گویند زمانی که این کار انجام شود، آشکار خواهد شد.

سرهی چرواتی، این مقام، در اظهارات تلویزیونی گفت که نیروهای روسی خودشان در تلاش برای ضدحمله بودند اما موفق نبودند.