اخبار سلامت

همه اهداکنندگان بالقوه خون – صرف نظر از جنسیت، جنسیت یا گرایش جنسی – اکنون با یک پرسشنامه جدید که خطرات آنها را برای HIV ارزیابی می کند، غربالگری خواهند شد. (گتی ایماژ)

کارشناسان می‌گویند توانایی رد کردن سریع‌تر حملات قلبی می‌تواند فشار را بر بخش‌های اورژانس کاهش دهد و با جدا کردن بیمارانی که دردشان ناشی از حمله قلبی است، از بیمارانی که علائم آن‌ها ناشی از چیزی کمتر جدی است، پذیرش را کاهش دهد.



منبع

این الگوریتم با استفاده از داده‌های 10038 بیمار در اسکاتلند که مشکوک به حمله قلبی بودند، ایجاد شد. با استفاده از اطلاعات بیمار مانند سن، جنس، سابقه پزشکی و سطح تروپونین، امتیاز احتمالی 0 تا 100 برای پیش‌بینی اینکه آیا فرد دچار حمله قلبی شده است یا خیر، ایجاد کرد.

به جای ممنوعیت کلی، همه اهداکنندگان بالقوه اکنون با یک پرسشنامه جدید که خطرات آنها را برای HIV ارزیابی می کند، غربالگری خواهند شد. آسوشیتدپرس گفت: اهداکنندگان بالقوه ای که در سه ماه گذشته رابطه مقعدی با شرکای جدید خود را گزارش کنند، تا تاریخ بعدی از دادن جنسی منع خواهند شد.

راهنمایی برای اولین بار برای نوجوانان و رسانه های اجتماعی صادر شد

جوانان به تلفن های همراه خود نگاه می کنند.

پرینشتاین گفت که حدود نیمی از نوجوانان حداقل یک نشانه از استفاده مشکل‌ساز از شبکه‌های اجتماعی را گزارش می‌کنند، با علائم هشداردهنده‌ای مانند «ناتوانی در توقف حتی زمانی که می‌خواهند، دروغ گفتن برای ادامه استفاده از رسانه‌های اجتماعی و ناتوانی در انجام کارهای روزمره، کارهای مدرسه. فاکس نیوز گفت.

هوش مصنوعی می‌تواند به تشخیص سریع‌تر و دقیق‌تر حمله قلبی منجر شود

نقاشی سیستم قلب انسان.

شاید این تنها عامل نباشد، زیرا زیست شناسی هرگز به سادگی یک مولکول یا یک مسیر نیست. اما کاهش کلی التهاب به احتمال زیاد نقشی در پیری سلامت خفاش ها دارد.

قوانین جدید اهدای خون به مردان همجنس گرا اجازه می دهد تا در ایالات متحده اهدا کنند

خونگیری از بازوی بیمار.

این آخرین مورد از چندین محدودیت اهدای خون برای مردان همجنسگرا و دوجنسگرا است که در چند سال گذشته لغو شده است. در سال 2015، FDA ممنوعیت مادام العمر اهدای خون را لغو کرد و آن را با یک سال پرهیز قبل از اهدای خون جایگزین کرد. در سال 2020، این شرط یک ساله به سه ماه کاهش یافت.

لین فا وانگ، که این مطالعه را رهبری کرد، به تلگراف گفت که خفاش ASC2 می تواند کلید طول عمر و کاهش مرگ و میر ناشی از ویروس ها در انسان ها نیز باشد.

مشاوره بهداشتی در مورد استفاده از رسانه های اجتماعی در نوجوانی شامل تعدادی توصیه می شود، مانند تعیین «محدودیت ها و مرزهای رسانه های اجتماعی»، آموزش دادن به نوجوانان در زمینه «سواد رسانه های اجتماعی» و کاهش خطر مواجهه نوجوانان با «رفتار غیرقانونی یا ناسازگار روانی» در شبکه های اجتماعی که می تواند منجر به خودآزاری شود. برای کودکان 10 تا 14 ساله، مشاوره APA توصیه می‌کند که بزرگسالان رسانه‌های اجتماعی فرزندان خود را بررسی کنند و بحث و آموزش مداوم در مورد محتوا ارائه دهند.

پروتئینی که در خفاش ها یافت می شود، می تواند

میچ پرینشتاین، مدیر ارشد علمی APA، در یک پرسش و پاسخ در وب‌سایت این سازمان گفت: «به فرزندتان کمک کنید تا بفهمد مردم در مورد به اشتراک‌گذاری تنها آنچه می‌خواهند شما به صورت آنلاین ببینید، انتخاب می‌کنند، و یک نمای منسجم از زندگی و ظاهر آن‌ها ارائه دهید.

این یک هفته شلوغ در اخبار سلامت بود – از خداحافظی با بهداشت عمومی COVID و اورژانس های بهداشت جهانی mpox تا آغاز دوره جدیدی از قرص های ضد بارداری بدون نسخه.

پیشرفت در هوش مصنوعی می تواند فشار بر بخش های اورژانس را کاهش دهد. (گتی ایماژ)