آیا هنوز خانه سیاسی دارم؟

توسط الکساندرا اولمر و ناتان لین

جورجتاون، کارولینای جنوبی (رویترز) – به عنوان دونالد ترامپ به رسیدن به سومین نامزدی ریاست جمهوری نزدیک است، جمهوری خواهان ضد ترامپ با واقعیتی نگران کننده روبرو هستند: حزب آنها بعید است به آنچه قبل از موج MAGA بود بازگردد، و آنها اکنون خانه سیاسی آشکاری ندارند.

برای کن بازلر، که به طور مداوم به جمهوری‌خواهان رأی می‌داد تا اینکه ترامپ و جنبش او «آمریکا را دوباره بزرگ کن» حزب را متحول کردند، این سناریوی سیاسی نگران‌کننده است.

بازلر، یک بازنشسته 65 ساله، در حالی که در یک گردهمایی رقیب ترامپ شرکت می کرد، گفت: «حزب جمهوری خواه من که باقی مانده ام امیدوار است رونالد ریگان از قبر بیرون بپرد و همه ما را نجات دهد. نیکی هیلی در یک بعد از ظهر آفتابی اخیر در جورج تاون، کارولینای جنوبی.

او در مورد پیروزی احتمالی ترامپ بر هیلی برای نامزدی جمهوری خواهان، از جمله پیروزی مورد انتظار در انتخابات مقدماتی روز شنبه در کارولینای جنوبی، افزود: «این من را در بلاتکلیفی قرار می دهد. بازلر گفت که ممکن است در نهایت به No Labels رای دهد، با اشاره به حزب ثالثی که به دنبال ارائه گزینه دیگری در انتخابات ریاست جمهوری نوامبر است.

احساس بازلر از بی بند بودن به طور گسترده ای در مصاحبه با 15 طرفدار جمهوری خواه یا جمهوری خواه هیلی در کارولینای جنوبی در این هفته منعکس شد.

شش تن از این حامیان هیلی گفتند که اگر انتخاب بین ترامپ و جو بایدن، دموکرات در ماه نوامبر باشد، احتمالاً به گزینه شخص ثالث رأی خواهند داد. چهار نفر گفتند که با توجه به ارزش های محافظه کارانه ترامپ از او حمایت خواهند کرد. چهار نفر دیگر گفتند که از بایدن حمایت خواهند کرد، زیرا ترامپ را برای این سمت نالایق می‌دانستند. یکی گفت مطمئن نیست.

عکس فوری رای‌دهندگان نشان می‌دهد که چگونه ترامپ بخشی از حزب جمهوری‌خواه را به گونه‌ای بیگانه کرده است که می‌تواند در مسابقه احتمالی خود با بایدن به او آسیب برساند. حامیان هیلی دلایل متعددی را برای عدم تمایل به رای دادن به ترامپ ذکر کردند، از جمله دروغ های مکرر او در مورد پیروزی در انتخابات 2020 در برابر بایدن و شورش 6 ژانویه 2021 در ساختمان کنگره ایالات متحده.

به گفته دیوید پالئولوگوس، نظرسنجی دانشگاه سافولک/USA TODAY که این هفته منتشر شد، نشان داد که اکثریت هواداران هیلی – چه جمهوری‌خواهان و چه مستقل‌ها – نظرات نامطلوبی نسبت به ترامپ داشتند که نشان می‌دهد بخشی به بایدن، یک حزب ثالث رأی می‌دهند یا در خانه می‌مانند. مدیر مرکز تحقیقات سیاسی دانشگاه سافولک.

در سطح ملی، حدود 18 درصد از پاسخ دهندگان در نظرسنجی رویترز/ایپسوس که در ماه ژانویه منتشر شد، گفتند که اگر بایدن و ترامپ گزینه آنها باشند، رای نمی‌دهند.

دیوید سیر، داروساز بازنشسته، در گردهمایی هیلی در جورج تاون گفت: «از ترامپ به اندازه کافی سیر شدم. من قبلاً دو بار آن کول اید را نوشیده ام.

سیر 67 ساله گفت که احتمالا در ماه نوامبر به بایدن رای خواهد داد اما هشدار داد که این بدان معنا نیست که او دیگر جمهوریخواه نیست. او گفت: «من این را خیانت به حزب جمهوری‌خواه نمی‌دانم، وقتی آنها نمی‌توانند نامزد مناسبی را معرفی کنند.

قبل از انتخاب ترامپ در سال 2016، جمهوری خواهان مدافع سرسخت بازار آزاد، مداخله خارجی و ایالت کوچکتر بودند. ترامپ وقتی به قدرت رسید این فیلمنامه را تغییر داد و قول داد از درگیری های خارجی کناره گیری کند و مهاجرت را در مرز آمریکا و مکزیک سرکوب کند. سخنرانی‌های او اغلب بر نارضایتی‌های شخصی‌اش متمرکز می‌شود، و ستاره سابق تلویزیون واقعیت اغلب برای شوخی‌کردن و تمسخر مخالفان از تله پرومپتر خارج می‌شود.

کرک راندازو، استاد علوم سیاسی در دانشگاه کارولینای جنوبی، گفت که حزب جمهوری خواه از سیاست ها و اصول فاصله گرفته تا شخصیت محور شود.

راندازو گفت: «و این شخصیت دونالد ترامپ است.

ترامپ با تاکید بر تسلط خود بر حزب، از عروسش لارا ترامپ به عنوان رئیس مشترک کمیته ملی جمهوری خواهان حمایت کرده است.

ایجاد حس ماگا

در حالی که منتظر حضور هیلی در جورج تاون بود، محافظه کار جی دویل، یک پیمانکار بازنشسته، به چیزی که تبدیل به یک سرگرمی ملی برای معتادان سیاسی شده بود، پرداخت: تجزیه و تحلیل اینکه چگونه حزب جمهوری خواه اینقدر شیفته ترامپ شد.

دویل 66 ساله گفت: «افرادی که به شدت از ترامپ حمایت می کنند، واقعاً حقایق را درک نمی کنند.

استفان پورتر، یک جوشکار سابق که در همان نزدیکی نشسته بود، مداخله کرد: “آنها احمق هستند!”

دویل با خجالت گفت که نمی خواهد این را بگوید. او گفت: “من معتقدم که این اصطلاح به راحتی فریب می خورد.”

اما پورتر، 59 ساله، اصرار داشت: “احمق.”

حامیان ترامپ، که اغلب از طبقه کارگر منحرف می‌شوند، گفته‌اند که از سوی نخبگان هر دو حزب مورد تمسخر قرار می‌گیرند و در ترامپ کسی را می‌بینند که خشم آنها، از جمله در مورد مهاجرت را شنیده است. منتقدان ترامپ می گویند که او خشم خود را در پایگاه خود برانگیخته است تا از مزایای سیاسی بهره مند شود و کالاهایی از کلاه قرمز MAGA تا کفش های کتانی جدید با روکش طلایی 399 دلاری با آرم پرچم آمریکا را بفروشد.

کمپین ترامپ و RNC به درخواست ها برای اظهار نظر پاسخ ندادند.

مطمئناً ترامپ با آمریکایی هایی که قبلاً علاقه چندانی به سیاست نداشتند نیز درگیر شده است. و وقایع هیلی باعث نارضایتی دموکرات‌ها از بایدن 81 ساله شده است و اغلب سن رئیس‌جمهور را به‌عنوان دوری می‌خوانند.

چند تن از رای دهندگان متمایل به جمهوری خواهان در رویدادهای هیلی گفتند که در نهایت به سراغ ترامپ خواهند رفت. مری دیویس، صاحب کسب و کار جواهرات، 48 ساله، دوست دارد زنی را در کاخ سفید ببیند، اما از ترامپ بدش نمی آید. دیویس گفت: من دوباره به ترامپ رای خواهم داد.

با این حال، برخی دیگر از شرکت کنندگان از تغییری که مهمانی آنها گرفته بود، وحشت زده شدند.

کیم شاتاک، یک عمده‌فروش بیمه ۶۵ ساله، گفت که از اینکه ترامپ جمهوری‌خواهان در کنگره را تحت فشار قرار داد تا لایحه مهاجرت دو حزبی را در ماه جاری میلادی اجرا کنند، خشمگین است و معتقد است این اقدام ترفندی از سوی ترامپ برای بهبود شانس خود در ماه نوامبر است.

پس از دوبار رای دادن به ترامپ، او و همسرش گفتند که قصد دارند از بایدن حمایت کنند.

(گزارش توسط الکساندرا اولمر و ناتان لین؛ گزارش اضافی توسط لیلیانا سالگادو؛ ویرایش توسط کالین جنکینز و دانیل والیس)

منبع