آیا جمهوری خواهان برای حفظ موضع سقط جنین حاضر به شکست در انتخابات هستند؟

بر اساس گزارش Des Moines Register، هیلی گفت: “اجازه دهید ایالت ها این موضوع را حل کنند.” “اگر کنگره تصمیم به انجام آن گرفت – اما در آن بازی که آنها می گویند “چند هفته، چند” – نه. بیایید ابتدا بفهمیم در مورد چه چیزی توافق داریم.»

جمهوری خواهان در نزدیک به 10 ماه پس از این تصمیم مهم، فاقد سیاست یکپارچه در مورد سقط جنین بوده اند.

اکنون، با نزدیک شدن به انتخابات ریاست‌جمهوری 2024، گروهی از جمهوری‌خواهان به اعتدال در مورد سقط جنین می‌خواهند و هشدار می‌دهند که مواضع سازش‌ناپذیر پایگاه فرهنگی محافظه‌کار حزبشان در خطر بیگانه‌کردن رای‌دهندگان نوسانی حیاتی است.

نانسی میس، نماینده کنگره، جمهوری خواه از کارولینای جنوبی، در یک حضور اخیر در سی ان ان گفت: «این موضوعی است که جمهوری خواهان عمدتاً در سمت اشتباه قرار گرفته اند».

یکی از گزینه‌هایی که به‌عنوان یک «مصالحه» خوشایند از نظر سیاسی مطرح می‌شود، پیشنهاد لیندسی گراهام، سناتور کارولینای جنوبی است که ممنوعیت فدرال سقط جنین پس از 15 هفته بارداری را اجرا می‌کند.

در آن رقابت، رقیب کلی، قاضی جانت پروتاسیویچ، عملاً به رای دهندگان قول داده بود که اگر او پیروز شود، و تعادل ایدئولوژیک دادگاه را از محافظه کار به لیبرال تغییر دهد، اکثریت جدید ممنوعیت سقط جنین در ویسکانسین در سال 1849 را لغو خواهد کرد.

تیمماراجو گفت: «اگرچه برخی از اعضای جمهوری خواه تلاش می‌کنند در مورد حکم تگزاس ساکت بمانند، اما هنوز در حال تصویب و امضای ممنوعیت سقط جنین هستند».

برای دهه‌ها، جمهوری‌خواهان برای جمع‌آوری پایه محافظه‌کاران خود بر سقط جنین تکیه می‌کردند و خواستار لغو رو در مقابل وید بودند و قول می‌دادند در صورت فرصت، این عمل را غیرقانونی کنند. اما از زمان صدور حکم دادگاه عالی در مورد دابز علیه سلامت زنان جکسون، سقط جنین به عنوان یک موضوع مهم برای دموکرات‌ها ظاهر شده است و رای‌دهندگان خشمگین را به خاطر انبوه ممنوعیت‌ها و محدودیت‌های ایالتی که با این تصمیم ایجاد شده است، برانگیخته است.

خشم آنها نسبت به این حکم با سکوت نسبی جمهوری خواهان مواجه شده است.

جان شوپ، مدیر سیاستگذاری در پروژه محافظه‌کار اصول آمریکایی گفت: «دابز واقعاً جمهوری‌خواهان، به‌ویژه جمهوری‌خواهان منتخب را ترسانده بود.»

مربوط: ران دیسانتیس لایحه ای را امضا می کند که ممنوعیت شش هفته ای سقط جنین در فلوریدا را تصویب می کند

دموکرات‌ها در واکنش به تصمیمی که می‌گویند یک قاضی فدرال در تگزاس که دسترسی به متداول‌ترین روش سقط جنین در ایالات متحده را تهدید می‌کند، اقدامات متعددی انجام داده‌اند.

تیمماراجو که گروهش در این مسابقه فعال بود، گفت: “مردم خطرات را درک کردند و آماده بودند به قاضی پروتاسیویچ رای دهند.”

میس که خود را “طرفدار زندگی” می‌داند، گفت که حزب او از زمان سقوط رو، “به زنان دلسوزی نشان نداده است”. او خواستار انعطاف‌پذیری شد و جمهوری‌خواهان را تحت فشار قرار داد تا دسترسی به پیشگیری از بارداری را گسترش دهند و استثناهایی را برای سقط جنین در موارد تجاوز جنسی، زنای با محارم یا زمانی که جان مادر در خطر است یا جنین دیگر قابل دوام نیست.

در اوایل سال جاری، ترامپ، که منصوبان محافظه‌کارش در دادگاه عالی امکان سرنگونی رو را فراهم کردند، هنگامی که هشدار داد که سقط جنین یک مسئولیت سیاسی برای جمهوری‌خواهان است و افراط‌گرایی را به دلیل عملکرد ضعیف آنها در انتخابات میان‌دوره‌ای سال 2022، خشمگین کرد.

استراتژی شترمرغ

در نبراسکا، مجلس قانونگذار ایالتی در حال بحث در مورد ممنوعیت شش هفته ای است. اما حتی در ایالت محافظه‌کار قابل اعتماد، برخی از قانون‌گذاران جمهوری‌خواه جایگزینی را پیشنهاد می‌کنند که این فرصت را تا 12 هفته افزایش می‌دهد، نشانه‌ای از این که ممنوعیت در اوایل بارداری می‌تواند اعتراض عمومی را برانگیزد.

در تشدید نبرد حقوقی بر سر دسترسی به سقط جنین دارویی، قاضی دادگاه عالی ساموئل آلیتو روز جمعه به طور موقت حکم دادگاه استیناف فدرال را که محدودیت‌هایی را برای میفپریستون اعمال می‌کرد، متوقف کرد. مدت اقامت در روز چهارشنبه به پایان می رسد و دادگاه مراحل بعدی را بررسی می کند.

تنها تعداد معدودی از جمهوری خواهان کنگره اظهار نظر فوری درباره تصمیم قاضی متیو کاکسماریک در هفته گذشته برای لغو تاییدیه 23 ساله FDA درباره قرص سقط جنین میفپریستون ارائه کردند. تنها کسری از جمهوری خواهان در کاپیتول هیل با امضای خلاصه ای از دادگاه تجدیدنظر خواستار تایید این حکم شدند. و در میان نامزدهای ریاست جمهوری جمهوری خواهان در حوزه ملی حزب، تنها یکی – معاون سابق رئیس جمهور، مایک پنس – بی شرمانه این تصمیم را ستود.

واکنش‌های پس از داب به مجموعه‌ای از پیروزی‌ها برای حقوق سقط جنین، از جمله در ایالت‌های محافظه‌کارتر، دامن زد و به پیروزی‌های دموکرات‌ها در انتخابات میان‌دوره‌ای نوامبر سال گذشته کمک کرد. و در این ماه، درست چند روز قبل از حکم تگزاس در مورد میفپریستون، حقوق سقط جنین یک نیروی مسلط در پیروزی قاطع یک قاضی لیبرال در یک رقابت کلیدی برای کرسی دادگاه عالی ویسکانسین بود.

او گفت: «ما باید در مورد اینکه خطوط گسل در کجا قرار دارند صادق باشیم. «استثناها چیزی هستند که احساسات رأی دهندگان را تحریک می کنند. این همان چیزی است که دموکرات ها به ما حمله می کنند.»

در حالی که جمهوری‌خواهان به دنبال راهی به جلو هستند، دموکرات‌ها، با اطمینان افکار عمومی در کنارشان هستند، در حال آماده شدن برای تبدیل سقط جنین به موضوع اصلی چرخه‌های انتخابات آینده هستند.

چندین فرماندار دموکرات شروع به ذخیره دوز داروهای مورد استفاده در سقط های دارویی کرده اند. تقریباً همه دموکرات‌های کنگره با امضای نامه‌ای از دادگاه تجدیدنظر خواستند که تصمیم خود را متوقف کند، در حالی که برخی از دولت بایدن می‌خواستند که اگر اجازه داده شود، حکم را نادیده بگیرد. گروهی از دموکرات‌های مجلس نمایندگان آمریکا لایحه‌ای را ارائه کردند که به سازمان غذا و داروی آمریکا (FDA) در مورد داروهای مورد استفاده در سقط جنین دارویی تایید نهایی می‌دهد.

دیسانتیس سعی کرده است خود را به عنوان متحد قابل اعتماد جنبش ضد سقط جنین معرفی کند، امیدوار است حمایت او از ممنوعیت شش هفته ای برای محافظه کاران اجتماعی که در ایالت های آیووا و کارولینای جنوبی که زودتر رای گیری کرده اند به دنبال جایگزینی برای ترامپ باشند، جذاب باشد.

<span>عکس: Chip Somodevilla/Getty Images</span>” src=”https://s.yimg.com/ny/api/res/1.2/nJUNmyvlSQ8kEc7gW2fdGQ–/YXBwaWQ9aGlnaGxhbmRlcjt3PTcwNTtoPTQ2MA–/https://media.zenfs.com/en/the_guardian_765/1bf3593a875aaf74e36eafbbe9bb3208″ data-src=”https://s.yimg.com/ny/api/res/1.2/nJUNmyvlSQ8kEc7gW2fdGQ–/YXBwaWQ9aGlnaGxhbmRlcjt3PTcwNTtoPTQ2MA–/https://media.zenfs.com/en/the_guardian_765/1bf3593a875aaf74e36eafbbe9bb3208″/><button class=

پنی یانگ نانس، مدیر اجرایی و رئیس گروه مسیحی انجیلی، زنان نگران برای آمریکا، گفت: «جمهوری‌خواهان از ترس خم شده‌اند، زیرا مشاوران و مشاوران کمپین به آنها می‌گویند در مورد سقط جنین صحبت نکنند. در رقابت در دادگاه عالی ویسکانسین، او گفت که شکست محافظه‌کار نمونه‌ای از اتفاقی است که جمهوری‌خواهان به شدت خرج می‌کنند و نمی‌توانند «جسورانه» از موضع خود در مورد موضوعی دفاع کنند که سیاست تعیین‌کننده محافظه‌کاری آمریکا بوده است.

طرفداران حقوق باروری می گویند تهدید مداوم برای سقط جنین دارویی در سراسر کشور روشن می کند که جمهوری خواهان در واقع هرگز باور نمی کردند که سقط جنین موضوعی است که به بهترین وجه توسط ایالت ها رسیدگی شود، همانطور که آلیتو در تصمیم سال 2022 خود در مورد لغو حق فدرال سقط جنین نوشت.

مربوط: حکم قرص سقط جنین: آیا دادگاه عالی ایالات متحده به پرونده سقط جنین دیگری رسیدگی خواهد کرد؟

جنیفر دالون، مدیر پروژه آزادی تولیدمثل ACLU، این هفته به خبرنگاران گفت: “آنها به دنبال ممنوعیت سراسری هستند – اما به همین جا متوقف نمی شوند.” ما در حال حاضر شاهد حملاتی بر ضد بارداری هستیم.

او افزود: «آنها این واقعیت را ایجاد کردند. “آنها نمی توانند از آن فرار کنند.”





منبع

عکس: Chip Somodevilla/Getty Images

از ژوئن، مجالس تحت رهبری جمهوری خواهان محدودیت های جدیدی را اعمال کرده اند. بیش از 12 ایالت سقط جنین را ممنوع می کنند و چندین قانونگذار ایالتی تحت رهبری جمهوری خواهان در این جلسه محدودیت های جدیدی را در نظر گرفته اند.

بسیاری از مخالفان برجسته سقط جنین، ضررهای اخیر را ناشی از استقبال جمهوری خواهان از به اصطلاح «استراتژی شترمرغ» – اجتناب از موضوع یا تلاش برای تغییر موضوع – و نه مخالفت آنها با سقط جنین می دانند.

«استراتژی پیروز این است که حقیقت را در مورد موضع افراطی چپ در مورد موضوعی که خارج از آن است، بگوییم [sync] نانس در ایمیلی گفت: با نظرات مردم آمریکا.

واکنش‌های کاملاً متفاوت نشان می‌دهد که چقدر سیاست سقط جنین از ژوئن گذشته، زمانی که محافظه‌کاران به هدف غیرقابل تصور خود یعنی سرنگونی Roe v Wade دست یافتند، چقدر تغییر کرده است.

مربوط: پس از اینکه قاضی میفپریستون را هدف قرار داد، عرضه کنندگان قرص سقط جنین در ایالات متحده افزایش علاقه مندی را مشاهده کردند

روز پنجشنبه، قانونگذار فلوریدا به ممنوعیت سقط جنین پس از 6 هفته رای داد – قبل از اینکه بسیاری از زنان متوجه بارداری خود شوند – که یک پیروزی سیاسی بزرگ برای فرماندار جمهوریخواه ایالت، ران دیسانتیس، به ارمغان آورد. ساعاتی بعد، دیسانتیس، که به طور گسترده انتظار می رود در انتخابات ریاست جمهوری 2024 نامزد شود، بی سر و صدا این ممنوعیت را با هیاهوی کمی امضا کرد و نشان داد که این موضوع چقدر برای جمهوری خواهان پیچیده شده است.

سناتور تیم اسکات، یک جمهوری خواه از کارولینای جنوبی که این هفته کمیته ای اکتشافی برای نامزدی ریاست جمهوری سال 2024 تشکیل داد، در پاسخ به این سوال که آیا از پیشنهاد گراهام حمایت می کند، گفت: “100% طرفدار زندگی است”. نپذیرفتن برای پاسخ مستقیم به سوال او روشن شد بعداً او از ممنوعیت فدرال در هفته 20 بارداری حمایت کرد.

اما این قانون جمهوری خواهان را دچار اختلاف کرد و در نهایت تنها زمانی که او آن را در سال گذشته پیش از انتخابات میان دوره ای معرفی کرد، تعداد انگشت شماری از حامیان مالی را جذب کرد. چندین جمهوری خواه، از جمله رهبر اقلیت سنا، میچ مک کانل، استدلال کردند که محدودیت هایی برای سقط جنین باید توسط ایالت ها تعیین شود.

نیکی هیلی، سفیر سابق دونالد ترامپ در سازمان ملل که برای نامزدی نامزدی می شود، از جمهوری خواهان خواست تا به دنبال اجماع بر سر این موضوع باشند و تاکید کرد که او “طرفدار زندگی” است اما “کسی را که طرفدار انتخاب است قضاوت نمی کند”.

به عنوان نقطه شروع، شوپ معتقد است که محافظه کاران اجتماعی باید مایل به سازش در مورد ممنوعیت فدرال باشند، احتمالاً قانونی را بپذیرند که از هدف دیرینه آنها برای پایان دادن به همه سقط جنین ها فاصله دارد. او از جمهوری‌خواهان خواست تا مواضعی را اتخاذ کنند که عموماً در میان طیف وسیعی از رأی‌دهندگان محبوب است، از جمله کمک هزینه برای بارداری‌هایی که ناشی از تجاوز جنسی یا زنای با محارم است، یا زمانی که سلامت یا زندگی مادر در خطر است.

نظرسنجی ها به طور مداوم نشان می دهد که اکثریت واضح آمریکایی ها معتقدند سقط جنین باید در همه یا بیشتر موارد قانونی باقی بماند، اگرچه اختلافات حزبی در طول سال ها عمیق تر شده است. یک نظرسنجی جدید که توسط مرکز تحقیقاتی پیو در این هفته منتشر شد نشان داد که با اختلاف بیش از 2 به 1، آمریکایی ها معتقدند سقط جنین دارویی، که در مرکز نبرد حقوقی فعلی قرار دارد، باید در ایالت آنها قانونی باشد.

“اجازه دهید ایالت ها این موضوع را حل کنند”

مینی تیمماراجو، رئیس Naral Pro-Choice American، این هفته به خبرنگاران گفت: «تعجبی ندارد که نامزدهای حزب جمهوری‌خواه از اینکه خود را به تصمیمی که به شدت با خواسته‌های رأی‌دهندگان هماهنگ نیست، گره بزنند، می‌ترسند». “آنها نمی توانند مشتاق باشند که هفته گذشته تحریف دو رقمی نامزد قضایی افراطی، دن کلی، در ویسکانسین را تکرار کنند.”