آیا او آنها را به دشمنان آمریکا فروخت؟

وزارت دادگستری اکنون در حال بررسی است که آیا ترامپ قوانین مربوط به رسیدگی به اسناد دولتی را نقض کرده است یا خیر. یک تحلیلگر حقوقی قبلاً گفته بود که اگر به دلیل نقض قانون جاسوسی مجرم شناخته شود، ممکن است به ۱۰ سال زندان محکوم شود، قانونی که به جنگ جهانی اول بازمی‌گردد و اساساً هر کسی را از اشتراک‌گذاری یا انتشار اطلاعاتی که به طور بالقوه می‌تواند به ایالات متحده آسیب یا زیان برساند منع می‌کند. .

او گفت: “هیچ استدلال قانونی، هیچ استدلال قانع کننده ای وجود ندارد، هیچ استدلال قانع کننده ای علیه دستگیری سریع دونالد ترامپ وجود ندارد.”

طبق قانون سوابق ریاست جمهوری، او باید پس از ترک سمت، سوابق را به آژانس تحویل می داد.

آیا او آنها را به دشمنان آمریکا فروخت؟ آیا از آنها برای باج گیری مردم استفاده کرد؟ کیرشنر پرسید.

یک کارشناس حقوقی که یک شرکت حقوقی متخصص در امنیت ملی را اداره می کند به The Hill گفت که ارائه اسناد توسط ترامپ می تواند یک احتمال باشد.

گلن کرشنر، دادستان فدرال سابق معتقد است که دونالد ترامپ باید “فورا” پس از تحقیقات مارآ لاگو توسط FBI برای بازیابی اسناد محرمانه کاخ سفید دستگیر شود.

کیرشنر که در یکی از قسمت‌های کانال یوتیوب خود صحبت می‌کرد، این سوال را مطرح کرد که آیا ترامپ ممکن است برخی از این اسناد طبقه‌بندی شده دولتی را فروخته یا داده باشد.

کیرشنر گفت: «معقول‌ترین استنباط این است که دونالد ترامپ این اسناد طبقه‌بندی شده را پس از گرفتن غیرقانونی آنها از کاخ سفید دور ریخت. او آنها را برای چه هدفی قرار داد؟ آیا آنها را به دشمنان آمریکا فروخت؟ آیا از آنها برای باج خواهی مردم استفاده کرد؟ آیا از آنها برای ایجاد یک معامله تجاری مطلوب در کشوری یا کشوری دیگر استفاده کرد؟ ما هنوز نمی دانیم.”

کل مک‌کلاناهان، مدیر اجرایی مشاوران امنیت ملی هشدار داد: «کم‌ترین سناریو این است که آن‌ها هیچ جا پیدا نمی‌شوند، زیرا قبلاً با شخص دیگری هستند.

دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور سابق آمریکا در جریان تجمعی در 5 اوت 2022 در Waukesha، ویسکانسین، با حامیان خود صحبت می‌کند.اسکات اولسون/گتی ایماژ

  • پرتره دونالد ترامپ

    طبق فهرست دقیقی که توسط وزارت دادگستری منتشر و مهر و موم نشده بود، بازرسان نزدیک به 100 پوشه خالی را پیدا کردند. مشخص نیست محتوای هر پوشه خالی کجاست.

    کیرشنر گفت ترامپ باید فورا دستگیر شود.

    ترامپ تاکنون تمامی ادعاها مبنی بر تخلف را رد کرده و گفته است که این اسناد را “از طبقه بندی” خارج کرده است. او همچنین گفت که “هر گاه مجبور می شود کار خود را به خانه بیاورد.”

    گلن کرشنر، دادستان سابق گفت که ترامپ باید “به سرعت” با توجه به جستجوی مار-آ لاگو دستگیر شود.

  • اف‌بی‌آی ده‌ها پوشه خالی با علامت‌گذاری محرمانه یا حاوی دستورالعمل‌هایی برای بازگرداندن محتویات به دستیار بازیابی کرد.

  • مقاله اصلی را در Business Insider بخوانید



منبع

بر اساس اسناد دادگاه منتشر شده، ماه گذشته، FBI در اقامتگاه مار-آ-لاگو رئیس جمهور سابق در فلوریدا تحقیق کرد و چندین جعبه حاوی اسناد طبقه بندی شده را که ترامپ پس از خروج از کاخ سفید با خود برده بود، پیدا کرد. Sonam Sheth از Insider گزارش داد که برخی از جعبه ها به طور مشخص به عنوان “فوق محرمانه” علامت گذاری شده بودند.