آنچه در انتخابات مقدماتی مریلند باید تماشا کرد

سنای آمریکا

ده جمهوری خواه به دنبال نامزدی حزب جمهوریخواه هستند، از جمله کریس چفی که در سال 2014 در برابر استنی هویر، نماینده آمریکا ناموفق بود.

فرماندار

___

کاکس همچنین قطعنامه ای برای استیضاح هوگان ارائه کرد و او را به نقض حقوق ساکنان با صدور دستوراتی که در طول همه گیری “محدود کننده و طولانی” بودند متهم کرد. قانونگذاران این تلاش را رد کردند.

سناتور ایالات متحده، کریس ون هولن، با چالش اصلی مواجه است، زیرا او به دنبال یک دوره دوم ریاست جمهوری پس از سکته مغزی است. در مجلس ایالات متحده، مریلند پس از تصمیم رئیس فعلی برای یافتن دفتر دیگری، یک صندلی باز دارد.

آناپولیس، Md. (AP) – رقابت جمهوری خواهان برای فرمانداری مریلند در انتخابات مقدماتی روز سه شنبه، نامزد مورد حمایت فرماندار مستعفی لری هوگان را در برابر رقیب مورد تایید دونالد ترامپ قرار می دهد.

سناتور کریس ون هولن، دموکرات، به دنبال دور دوم ریاست جمهوری خود است. او برای اولین بار در سال 2016 در انتخابات مجلس پیروز شد و جایگزین سناتور بازنشسته باربارا میکولسکی شد که در آن زمان طولانی ترین زن در تاریخ کنگره بود.

چه چیزی را تماشا کنیم:

انتخابات مقدماتی دموکرات ها برای فرمانداری در حال شکل گیری یک رقابت سه جانبه در میان تام پرز وزیر سابق کار ایالات متحده است که پیش از این به عنوان رئیس کمیته ملی دموکرات ها خدمت می کرد. نویسنده وس مور، که با اپرا وینفری یک جمع آوری کمک مالی مجازی برگزار کرد. و ناظر ایالتی پیتر فرانشوت، که در چهار دوره خود به عنوان جمع کننده مالیات ایالتی حاشیه های زیادی برای پیروزی داشت.

برای حزب جمهوری‌خواه، کلی شولز به‌عنوان جانشین دست‌گزیده هوگان برای ادامه میراث او نامزد می‌شود. شولز به عنوان منشی کار در دولت هوگان و بعداً به عنوان رئیس بخش بازرگانی ایالت خدمت کرد. او یک قانونگذار سابق ایالتی از شهرستان فردریک است.

شولز، تنها زن در این زمینه، در صورت پیروزی در ماه نوامبر، اولین فرماندار زن مریلند خواهد بود. او ادعا می کند که او تنها جمهوری خواه در انتخابات مقدماتی است که می تواند به موفقیت سیاسی غیرمعمول هوگان در یک ایالت به شدت دموکرات دست یابد.

رای دهندگان با پتانسیل تاریخ نگاری در نوامبر رای می دهند: مور یا جان کینگ وزیر آموزش سابق ایالات متحده می تواند اولین فرماندار سیاه پوست ایالت شود و پرز می تواند اولین مدیر اجرایی لاتین تبار در ایالت شود.

ون هولن در ماه مه دچار یک سکته مغزی جزئی شد اما گفت که پزشکان به او گفته اند که هیچ اثر یا آسیب طولانی مدتی نخواهد داشت. او گفت که هنگام سخنرانی دچار سبکی سر و گردن درد حاد شده و پس از بازگشت به خانه به دنبال مراقبت های پزشکی بود.

این ایالت دارای هشت ناحیه کنگره است اما تنها یک کرسی باز در این دوره دارد.

ون هولن در انتخابات مقدماتی حزب دموکرات تنها یک رقیب دارد: میشل اسمیت، تحلیلگر سیاست قانون آزادی اطلاعات در آژانس توسعه بین المللی ایالات متحده. ون هولن پیش از این هفت دوره در مجلس نمایندگان آمریکا خدمت کرده بود.

خانه ایالات متحده

ون هولن، که انتظار می رود در مقدماتی خود پیروز شود، در ماه نوامبر یکی از محبوب ترین گزینه ها خواهد بود. مریلند در 35 سال گذشته سناتور جمهوری خواه ایالات متحده نداشته است.

این یک رویارویی زودهنگام در زمین چمن هوگان است، زیرا او در مورد پیشنهاد کاخ سفید در سال 2024، احتمالاً علیه رئیس جمهور سابق، می سنجید.

او در مقابل دن کاکس، قانونگذار ایالتی که مورد تایید ترامپ قرار گرفته، رقابت می کند. در اوایل بیماری همه گیر، کاکس به دلیل دستورات و مقررات هوگان در خانه ماندن شکایت کرد و گفت که آنها خلاف قانون اساسی هستند. این شکایت بعداً توسط یک قاضی رد شد و او گفت که هوگان به عنوان فرماندار وظیفه دارد از سلامت عمومی محافظت کند.

در سمت دموکرات، میدان شلوغ نامزد شامل رئیس سابق حزب ملی دموکرات، نویسنده پرفروش، ناظر فعلی ایالت و وزیر آموزش سابق ایالات متحده است.

دموکرات‌ها مشتاق هستند که فرمانداری را پس بگیرند. هوگان یک فرماندار نادر دو دوره جمهوری خواه در ایالتی است که تعداد دموکرات ها 2-1 از جمهوری خواهان بیشتر است.

او به سازماندهی اتوبوس‌های معترض برای رفتن به واشنگتن برای راهپیمایی «سرقت دزدی» را که قبل از شورش در کنگره 6 ژانویه بود، سازماندهی کرد. کاکس گفته است که پس از آن به کاپیتول راهپیمایی نکرد و خشونت را محکوم کرد.

AP را برای پوشش کامل دوره های میان دوره ای در https://apnews.com/hub/2022-midterm-elections و در توییتر دنبال کنید، https://twitter.com/ap_politics.





منبع

آنتونی براون، نماینده دموکرات، که نماینده ناحیه چهارم کنگره مریلند بوده است، پس از سه دوره از سمت خود کناره گیری می کند تا برای دادستان کل کشور نامزد شود. نماینده سابق دونا ادواردز که از سال 2008 تا 2017 این کرسی را بر عهده داشت، برای بازگرداندن شغل خود به نمایندگی از ناحیه اکثریت سیاه پوست در حومه پایتخت کشور نامزد می شود. او با دادستان سابق شهرستان گلن آیوی روبرو خواهد شد.