آنچه باید در مورد کار و پیری-سلامت مغز بدانید

سناتور دایان فاینشتاین، کالیفرنیا، که ماه آینده 90 ساله می شود، گفته است که در سال 2024 مجدداً انتخاب نخواهد شد، اما به عنوان مسن ترین عضو سنای ایالات متحده به خدمت خود ادامه می دهد. علیرغم غیبت طولانی مدت پزشکی اخیر و سوالاتی در مورد دقت ذهنی او. در انتخابات ریاست جمهوری 2024، رای دهندگان احتمالاً با بن بست بین رئیس جمهور بایدن که نوامبر آینده 82 ساله خواهد شد و رئیس جمهور سابق ترامپ که 78 سال خواهد داشت، مواجه خواهند شد.

آزمون صلاحیت ذهنی که نیکی هیلی از سیاستمداران بالای 75 سال می خواهد انجام دهند چیست؟ (یاهو نیوز) >>>

صنعتگر قایق سازی. (گتی ایماژ)

حتی برای یک فرد سالم، برخی تغییرات شناختی قابل انتظار است. شا گفت که برای بسیاری از افراد این به معنای تغییرات در موارد زیر است:

در حالی که هیچ “بازی مغزی” خاصی وجود ندارد که راهی مطمئن برای سلامت بهتر مغز ارائه دهد، تحریک شناختی نیز نقش مهمی ایفا می کند.

شا همچنین خاطرنشان می کند که در حالی که برخی تغییرات در عملکرد ذهنی قابل انتظار است، اما همه ما مقدر نیستیم که با افزایش سن با زوال عقل روبرو شویم.

خرد: «بزرگسالان غالباً از توانایی بیشتری برای در نظر گرفتن چیزها، هدایت درگیری ها و قدردانی از محدودیت های دانش خود بهره می برند. برای دانستن چیزهایی که نمی‌دانی به تجربه نیاز است.»

  • یک پزشک به یک فیلم تصویربرداری رزونانس مغناطیسی (MRI) نگاه می کند که یک بیماری عصبی را در یک بیمار مسن نشان می دهد. (گتی ایماژ)

  • او گفت که داشتن یک حرفه ای مسن تر چندین مزیت دارد:

    مایرز می‌گوید علاوه بر ورزش روزانه، همین «تعامل فعال» است که به او کمک کرده تا در دهه 80 زندگی‌اش تیز بماند – «از طریق خواندن و نوشتن و تعامل‌هایی که مغز من را زنده و رشد می‌کند و زندگی من را همچنان پر از هدف نگه می‌دارد».



    منبع

    این تغییرات فیزیکی می تواند با تغییرات در عملکرد ذهنی نیز مرتبط باشد، اما کارشناسان می گویند که هیچ قالب ثابت و جهانی در مورد پیری وجود ندارد.

    طبق یک مطالعه اخیر توسط دانشگاه کلمبیا، تقریباً 10٪ از بزرگسالان ایالات متحده در سن 65 سال و بالاتر به زوال عقل و 22٪ دیگر دارای اختلالات شناختی خفیف هستند. موارد اختلال شناختی با افزایش سن افزایش می یابد، اگرچه هنوز در اقلیت هستند. در حالی که 3 درصد از افراد بین 65 تا 69 سال دچار زوال عقل هستند، این تعداد به 35 درصد از افراد 90 سال و بالاتر افزایش می یابد.

    تصویر توسط برایان استافر برای یاهو