آنچه باید درباره سفر یون سوک یول رئیس جمهور کره جنوبی به واشنگتن بدانید

این محافظه‌کار 62 ساله با محبوبیت 27 درصدی از سوی کره‌ای‌ها وارد واشنگتن شد، نارضایتی فراگیر که تا حد زیادی از سیاست خارجی او ناشی می‌شود، سیاستی که بیش از حد متفاوت از ایالات متحده تلقی می‌شود. او اخیراً به دلیل بهبود روابط با ژاپن مورد انتقاد قرار گرفته است، کشور همسایه ای که بسیاری از کره ای ها همچنان با خصومت عمیق به آن می نگرند، زیرا ژاپن در طول اشغال استعماری کره، که تا پایان جنگ جهانی دوم ادامه داشت و شامل هر دو خشونت جنسی بود، مرتکب شد. و کار اجباری

یون سوک یول، رئیس جمهور کره جنوبی، در جریان نشست مشترک کنگره در کنگره ایالات متحده در واشنگتن، دی سی، ایالات متحده، در روز پنجشنبه، 27 آوریل 2023. (ناتان هوارد/ بلومبرگ از طریق گتی ایماژ)

همانطور که جیمز پارک، تحلیلگر آسیای شرقی اخیراً نوشت، «مفهوم مجموع صفر انتخاب بازارهای آمریکایی یا چینی با مقاومت کل جامعه از سوی جامعه تجاری، دولت، پارلمان و مردم کره جنوبی مواجه شده است» و می تواند بیشتر به این موضوع کمک کند. عدم محبوبیت یون در حال افزایش است.



منبع

یانگ اوک، کارشناس سیاست خارجی از موسسه مطالعات سیاست ASan، پیش از شام دولتی به برنامه رادیویی جهان گفت: «این ممکن است یک فاجعه واقعی برای کره و ایالات متحده باشد.

این می تواند برای کره جنوبی که 19 درصد از نیمه هادی های جهان را تولید می کند، که اجزای کوچک اما حیاتی دستگاه های الکترونیکی و سلاح های پیچیده هستند، مشکل ایجاد کند. دو تا از بزرگ‌ترین سازنده‌های تراشه‌های حافظه کره جنوبی و جهان (نوعی نیمه‌رسانا)، سامسونگ و SK Hynix، کارخانه‌هایی در چین دارند، به این معنی که ممکن است با قانون تراشه‌ها مخالفت کنند و خود را از بازار آمریکا خارج کنند. .

سفر یون دو هفته پس از آن انجام شد که مجموعه ای از اسناد پنتاگون که به طور غیرقانونی در فضای مجازی منتشر شده بود نشان داد که ایالات متحده دولت وی را شنود می کرده است.

اما این بیانیه می توانست هدف دیگری داشته باشد: چین. اگرچه بایدن بارها گفته است که به دنبال درگیری مسلحانه با پکن نیست، او همچنین تلاش کرده است تا از طریق یک سری اتحاد استراتژیک در منطقه هند و اقیانوس آرام، جاه طلبی های ژئوپلیتیک چین را مهار کند.

یون همچنین با تد سارانوس، مدیر اجرایی نتفلیکس، که متعهد به سرمایه گذاری 2.5 میلیارد دلاری در کره جنوبی است، ملاقات کرد. و او قرار است قبل از بازگشت به خانه در هاروارد صحبت کند.

جو بایدن، رئیس‌جمهور ایالات متحده و یون سوک یول، رئیس‌جمهور جمهوری کره در دیداری در دفتر بیضی کاخ سفید در روز چهارشنبه، 26 آوریل 2023. (دیمیتریوس فریمن/واشنگتن پست از طریق گتی ایماژ)

آنچه باید درباره سفر یون سوک یول رئیس جمهور کره جنوبی به واشنگتن بدانید

روز چهارشنبه، بایدن و یون توافقی را امضا کردند که کاخ سفید آن را «اعلامیه واشنگتن» می‌نامد و دو کشور را متعهد می‌کند تا «یک رابطه دفاعی دوجانبه قوی‌تر ایجاد کنند».

در راستای توافق جدید، زیردریایی‌های هسته‌ای کلاس اوهایو آمریکا در تلاش برای بازدارندگی کره شمالی از کره جنوبی بازدید خواهند کرد. کره جنوبی در سال 1975 متعهد شد که سلاح هسته ای خود را تولید نکند. اما ایده دفاع از خود هسته ای در میان جنوب در حال افزایش است و خود یون اخیراً به این ایده ابراز علاقه کرده است.

دولت یون ماجرای استراق سمع را به عنوان “دروغ های پوچ” رد کرد، اما تلاش های او برای انکار و کم اهمیت جلوه دادن این خبر تنها این تصور را برای بسیاری از کره جنوبی تقویت کرد که یون بیش از حد مشتاق است که واشنگتن را راضی کند، زیرا این کشور همچنین برای آشتی با ژاپن به عنوان ابزاری برای جلب رضایت آن تلاش کرده بود. چین را در بر بگیرد.

واشنگتن – در ضیافت شام دولتی کاخ سفید که چهارشنبه شب به افتخار او برگزار شد، یون سوک یول، رئیس جمهور کره جنوبی، میکروفون را از رئیس جمهور بایدن گرفت و سطرهای آغازین آهنگ فولکلور کلاسیک دان مک لین “American Pie” را خواند.

در جریان یک کنفرانس مطبوعاتی با بایدن در روز چهارشنبه، یون دوباره سعی کرد این جنجال را کم اهمیت جلوه دهد، به ظاهر امیدوار بود که توجه عمومی به زودی ادامه یابد. وی گفت: “ما به زمان نیاز داریم تا منتظر نتایج تحقیقات توسط ایالات متحده باشیم و قصد داریم به ارتباط در مورد این موضوع ادامه دهیم.”

“بیانیه واشنگتن”

جو بایدن، رئیس‌جمهور ایالات متحده و یون سوک یول، رئیس‌جمهور جمهوری کره در دیداری در دفتر بیضی کاخ سفید در روز چهارشنبه، 26 آوریل 2023. (دیمیتریوس فریمن/واشنگتن پست از طریق گتی ایماژ)

پرزیدنت جو بایدن قانون HR 4346، قانون چیپس و علم سال 2022 را در کاخ سفید در واشنگتن، 9 اوت 2022 امضا کرد. (Carolyn Kaster/AP Photo)

اگر دامنه این دیدار نشانه تعمیق پیوندهای فرهنگی، اقتصادی و سیاسی بین دو ملت باشد، در یک لحظه پر دردسر هم برای بایدن و هم یون رخ می دهد، زیرا آنها در تلاش برای آشتی دادن جاه طلبی ها و نگرانی هایی هستند که همیشه کاملاً همسو نیستند. .

یک افشاگری شرم آور

یون سوک یول، رئیس جمهور کره جنوبی، در جریان نشست مشترک کنگره در ساختمان کنگره ایالات متحده در واشنگتن، دی سی، ایالات متحده، در روز پنجشنبه، 27 آوریل 2023. (ناتان هوارد/ بلومبرگ از طریق گتی ایماژ)

صبح روز بعد، یون در هر دو مجلس کنگره سخنرانی کرد و به پیوند بین جمهوری کره و ایالات متحده اشاره کرد که 70 سال در طول جنگ کره ایجاد شد. او گفت: «پسران و دختران آمریکا جان خود را برای دفاع از کشوری که هرگز نمی‌شناختند و مردمی که هرگز ندیده‌اند، فدا کردند.

یون سوک یول، رئیس جمهور کره جنوبی، مرکز، کامالا هریس، معاون رئیس جمهور آمریکا، و آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه آمریکا، در طی یک ضیافت ناهار در وزارت امور خارجه در واشنگتن، دی سی، ایالات متحده، در روز پنجشنبه، 27 آوریل، چپ کردند. ، 2023. (جمال کنتس/UPI/Bloomberg از طریق گتی ایماژ)

چین به وضوح درک کرد که به اندازه کره شمالی مخاطبان بیانیه روز چهارشنبه بود. مائو نینگ، سخنگوی وزارت خارجه چین روز پنجشنبه در یک نشست خبری گفت: «رفتار ایالات متحده نتیجه ذهنیت جنگ سرد آن است. کاری که ایالات متحده انجام داده است به تقابل بلوک دامن می زند، سیستم منع اشاعه هسته ای را تضعیف می کند و به منافع استراتژیک سایر کشورها لطمه می زند.

چیپس و چین

پرزیدنت جو بایدن قانون HR 4346، قانون چیپس و علم سال 2022 را در کاخ سفید در واشنگتن، 9 اوت 2022 امضا کرد. (Carolyn Kaster/AP Photo)

سال گذشته، پرزیدنت بایدن قانون تراشه‌ها را امضا کرد، سرمایه‌گذاری 50 میلیارد دلاری در صنعت نیمه‌رسانا که تقریباً وجود ندارد. این وجوه به عنوان سرمایه اولیه برای تولیدکنندگان خصوصی در نظر گرفته شده است، مشروط بر اینکه «دریافت‌کنندگان تسهیلات خاصی در چین ایجاد نکنند،» طبق زبان قانون.

در کنفرانس مطبوعاتی روز چهارشنبه با یون، خبرنگاری از بایدن پرسید که آیا قانون چیپس به اقتصاد کره جنوبی آسیب می رساند یا خیر. تمایل من برای افزایش تولیدات و مشاغل آمریکا در آمریکا مربوط به چین نیست. من نگران چین نیستم.» او بدون اینکه دقیقاً به این سؤال پاسخ دهد، گفت. “به یاد داشته باشید، آمریکا نیمه هادی را اختراع کرد.”

بیانیه جدید به منظور اطمینان دادن به کره است که نیازی به نگرانی در زیر “چتر هسته ای” گسترده ایالات متحده ندارد. در کنفرانس مطبوعاتی پس از نشست دفتر بیضی دو رهبر، بایدن سخنان بی دریغی برای پیونگ یانگ داشت که اوایل ماه جاری یک موشک بالستیک سوخت جامد را آزمایش کرد. وی گفت: «حمله هسته‌ای کره شمالی علیه آمریکا یا متحدان یا شرکای آن قابل قبول نیست و هر رژیمی را که دست به چنین اقدامی بزند، خاتمه می‌دهد».