آمریکایی ها نسبت به دیدار مجدد ترامپ و بایدن چه احساسی دارند؟ «خستگی» در صدر فهرست قرار دارد

طبق نظرسنجی جدید Yahoo News/YouGov، با توجه به اینکه رئیس جمهور بایدن قرار است در اوایل هفته آینده کمپین انتخاب مجدد خود را اعلام کند، تعداد بیشتری از آمریکایی ها می گویند که نسبت به دورنمای رقابت مجدد بایدن و دونالد ترامپ در سال 2024 بیش از هر احساس دیگری احساس خستگی می کنند. .

خستگی پاسخی قابل درک است به آنچه که می تواند اولین انتخابات عمومی برای رئیس جمهور از سال 1892 باشد که در آن رئیس فعلی و سلف شکست خورده او به عنوان نامزدهای اصلی احزاب با هم رقابت می کنند – و تنها رقابت کاخ سفید در تاریخ ایالات متحده است که در آن یک نامزد با کیفرخواست مواجه است و تعقیب کیفری احتمالی برای توطئه برای لغو ضرر قبلی.

اکنون این فاصله 9 امتیازی تنها به 3 امتیاز کاهش یافته است، به طوری که 29 درصد از رأی دهندگان دیدگاه منفی و 26 درصد از رأی دهندگان دیدگاه مثبت دارند. تقریباً از هر 10 نفر، سه نفر به گفتن «ترکیبی از خوب و بد» ادامه می‌دهند. دیدگاه‌های مثبت از دسامبر در میان جمهوری‌خواهان (33 درصد افزایش از 30 درصد) و دموکرات‌ها (24 درصد از 17 درصد) افزایش یافته است.

نظرسنجی Yahoo News توسط YouGov با استفاده از یک نمونه ملی از 1530 بزرگسال آمریکایی که به صورت آنلاین از 14 تا 17 آوریل 2023 مصاحبه شده بودند انجام شد. وزن نمونه بر اساس جنسیت، سن، نژاد، تحصیلات، میزان مشارکت در انتخابات 2020 و رای ریاست جمهوری، حزب پایه تعیین شد. شناسایی و وضعیت فعلی ثبت نام رای دهندگان اهداف وزن دهی جمعیتی از نظرسنجی جامعه آمریکا در سال 2019 آمده است. شناسایی حزب پایه، جدیدترین پاسخ پاسخ دهنده است که قبل از 15 مارس 2022 داده شده است و با توزیع تخمینی در آن زمان (32٪ دموکرات، 27٪ جمهوری خواه) وزن می شود. پاسخ دهندگان از پانل انتخابی YouGov انتخاب شدند تا نماینده همه بزرگسالان ایالات متحده باشند. حاشیه خطا تقریباً 2.8٪ است.



منبع

با این حال، منفی بودن کلی دموکرات ها نیز بر ناراحتی آنها از بایدن تأکید می کند. اکنون بیشتر افراد می‌گویند که ترجیح می‌دهند رئیس‌جمهور (43 درصد) را به «فردی دیگر» (39 درصد) معرفی کنند – که این تغییر نسبت به اواخر سال گذشته، زمانی که تعداد زیادی از دموکرات‌ها به طور مکرر گفت که آنها شخص دیگری را ترجیح می دهند. اما تعداد بایدن در میان دموکرات‌ها بسیار نزدیک‌تر از ترامپ در میان جمهوری‌خواهان است، که ترامپ با اختلاف 49 تا 39 درصد از «فردی دیگر» پیشتاز است.

هیچ احساس دیگری – نه ترس (29%)، غم (23%)، امید (23%)، خشم (23%)، هیجان (16%)، غرور (8%) یا قدردانی (7%) – 30 مورد را از بین نمی برد. درصد در میان همه آمریکایی ها.

با این حال، رأی دهندگان به اندازه چند ماه پیش نسبت به دنباله بایدن-ترامپ بدبین نیستند. در ماه دسامبر، نزدیک به یک سوم آنها (32 درصد) به Yahoo News و YouGov گفتند که «اگر جو بایدن و دونالد ترامپ بار دیگر در انتخابات ریاست جمهوری سال 2024 با یکدیگر رقابت کنند، نتیجه یا «بدترین اتفاقی است که ممکن است بیفتد». (15٪) یا “بیشتر بد” (17٪)؛ تنها 23 درصد گفتند که «بیشتر خوب» (11 درصد) یا «بهترین اتفاق ممکن» (12 درصد) خواهد بود.

آمریکایی ها نسبت به دیدار مجدد ترامپ و بایدن چه احساسی دارند؟ «خستگی» در صدر فهرست قرار دارد

رئیس جمهور بایدن روز سه شنبه در کاخ سفید. (ناتان پوسنر/ خبرگزاری آنادولو از طریق گتی ایماژ)

برای دموکرات ها، مشکل عملکرد بایدن در مقام ریاست جمهوری نیست. آنها به طور قاطع (80٪) به جای رد (16٪) نحوه انجام کار او را تایید می کنند. در عوض، به نظر می‌رسد که نگرانی در مورد وضعیت بایدن به‌عنوان مسن‌ترین رئیس‌جمهور در تاریخ ایالات متحده – او اکنون 80 ساله است و در پایان دوره دوم ریاست‌جمهوری خود 86 ساله می‌شود – اعتماد به نامزدی او را از بین می‌برد.

جو بایدن

در ژوئن 2020 در پاسخ به این سوال که چقدر نگران سلامتی جو بایدن و قدرت ذهنی او هستند، فقط 28 درصد از دموکرات ها گفتند که یا تا حدودی (10 درصد) یا بسیار نگران هستند (18 درصد). 72 درصد دیگر گفتند که یا اندکی (28 درصد) یا اصلاً نگران نیستند (44 درصد).

در مقابل، جمهوری خواهان ابراز امیدواری (+20)، هیجان (+10) و غرور (+5) نسبت به دموکرات ها دارند.

به طور کلی، نزدیک به 7 نفر از هر 10 رای دهنده (68٪) در ماه فوریه گفتند که بایدن “برای یک دوره دیگر خیلی پیر خواهد بود” – و تعداد بیشتری از دموکرات ها موافق بودند (48٪) تا مخالف (34٪).

نظرسنجی از 1530 بزرگسال آمریکایی، که از 14 تا 17 آوریل انجام شد، نشان داد که 38 درصد پس از نشان دادن لیستی از 8 احساس، خستگی را انتخاب کردند و از آنها خواسته شد که هنگام بررسی یک کمپین دیگر بایدن در برابر ترامپ، تمام آنچه را که به ذهنشان خطور می کند، انتخاب کنند.

____________

در میان رای دهندگان ثبت نام شده، این تعداد حتی بیشتر است: 44٪.

با این حال، بیش از دو سال و نیم بعد، تعداد مجموع دموکرات‌های تا حدودی یا بسیار نگران 12 امتیاز افزایش یافته و به حدود 40 درصد رسیده است، در حالی که تعداد مجموعی که اندکی یا اصلاً نگران هستند، به همین میزان کاهش یافته است، به حدود بر اساس نظرسنجی Yahoo News/YouGov در اواخر فوریه، 60٪.