آمریکایی ها از توافق آب و هوایی منچین-شومر با حاشیه های زیادی حمایت می کنند

در غیر این صورت، با نزدیک شدن به انتخابات میان دوره ای، حزب رئیس جمهور با بادهای مخالف قابل توجهی مواجه خواهد شد. برای یک چیز، تصورات از اقتصاد – که از زمانی که تورم در سال گذشته شروع به افزایش کرد، ناامید کننده بوده است – فقط بدتر می شود.

نظرسنجی Yahoo News توسط YouGov با استفاده از یک نمونه ملی از 1557 بزرگسال آمریکایی که از 28 ژوئیه تا 1 آگوست 2022 به صورت آنلاین مصاحبه شده بودند، انجام شد. این نمونه بر اساس جنسیت، سن، نژاد و تحصیلات بر اساس نظرسنجی جامعه آمریکایی که انجام شد وزن داده شد. توسط اداره سرشماری ایالات متحده، و همچنین وضعیت رای (یا بدون رای) ریاست جمهوری 2020 و وضعیت ثبت نام رای دهندگان. پاسخ دهندگان از پانل انتخابی YouGov انتخاب شدند تا نماینده همه بزرگسالان ایالات متحده باشند. حاشیه خطا تقریباً 2.7٪ است.



منبع

قابل پیش‌بینی است که جمهوری‌خواهان نسبت به دموکرات‌ها نسبت به اقتصاد منفی‌تر هستند و سهمی که آن را «فقیر» توصیف می‌کند (76 درصد) از آوریل 17 واحد رشد کرده است. در میان استقلالی ها، این تعداد در مدت مشابه 18 امتیاز (به 66 درصد) افزایش یافت. در میان دموکرات ها، تنها 6 امتیاز (به 28 درصد) افزایش یافته است.

در زمان قطبی شدن تلخ، اینها نتایج بسیار مثبتی برای هر لایحه ای است که صریحاً با یک طرف مرتبط است و نه طرف دیگر. مستقل‌ها از هر یک از عناصر توافق مانچین و شومر با همان حاشیه‌هایی که آمریکایی‌ها به طور کلی حمایت می‌کنند – و حتی تعداد زیادی از جمهوری‌خواهان به جای مخالفت (۲۷ درصد) اصلاحات مربوط به داروهای نسخه‌ای آن طرفدار (۴۷%) هستند.

تورم همچنان بر گفتگو غالب است: 63 درصد از آمریکایی‌ها می‌گویند این موضوع اقتصادی است که «بیشتر در رسانه‌ها» درباره آن شنیده‌اند، در حالی که تنها 13 درصد برای رکود و 8 درصد برای نرخ پایین بیکاری. و 32 درصد تورم را به عنوان موضوعی انتخاب می کنند که برای آنها “هنگامی که به انتخابات امسال فکر می کنند” مهم است. تنها یک گزینه دیگر از لیست 10 تایی – “دموکراسی” با 15٪ – دو رقمی است.

تقریباً نیمی از آمریکایی ها (47٪) می گویند، برای مثال، وقتی به آنها گفته می شود که “دموکرات ها در سنای ایالات متحده به تازگی بسته ای غافلگیرکننده 369 میلیارد دلاری برای آب و هوا و انرژی ارائه کرده اند که وعده می دهد تا سال 2030 انتشار گازهای گلخانه ای را به 40 درصد کمتر از سطح 2005 کاهش دهد.” آنها طرفدار آن هستند، در حالی که کمتر از یک سوم می گویند که مخالف هستند (30٪).

این یک مشکل برای دموکرات ها است. چرا؟ از آنجا که 40 درصد از آمریکایی‌ها می‌گویند جمهوری‌خواهان «کار بهتری برای مدیریت» تورم انجام می‌دهند. فقط 28 درصد می گویند که دموکرات ها این کار را خواهند کرد. در پاسخ به این سوال که کدام حزب می‌تواند تورم را «بهتر» اصلاح کند، آمریکایی‌ها همچنین از جمهوری‌خواهان (36 درصد) به دموکرات‌ها (25 درصد) ترجیح می‌دهند – فاصله 11 واحدی که از آوریل دو برابر شده است.

به طور کلی، تنها ۲۶ درصد از آمریکایی‌ها فکر می‌کنند که بایدن «با چالش‌های پیش روی ایالات متحده مقابله کند»، از جمله تنها ۱۷ درصد از مستقل‌ها و (با در نظر گرفتن وفاداری‌های حزبی) ۵۴ درصد از دموکرات‌ها نسبتاً ضعیف هستند. طی سه هفته گذشته، رتبه تایید شغلی بایدن 3 امتیاز کاهش یافته است، از 38 درصد به 35 درصد – پایین ترین سطح جدید. حتی تعداد کمتری از آمریکایی‌ها کار او را در زمینه اقتصاد (30 درصد) و تورم (26 درصد) تأیید می‌کنند.

این شکاف حتی بیشتر می‌شود – به 61 درصد موافق و 14 درصد مخالف – وقتی به پاسخ‌دهندگان گفته می‌شود «بسته جدید سنای دموکرات‌ها همچنین هزینه داروهای تجویزی را کاهش می‌دهد و به Medicare اجازه می‌دهد برای اولین بار در مورد قیمت داروها مذاکره کند و در عین حال محدودیت‌هایی را در نظر بگیرد. هزینه از جیب شما 2000 دلار در سال است.

چاک شومر، رهبر اکثریت سنا، در کنفرانس خبری در 28 ژوئیه در کاپیتول هیل. (کنت نیشیمورا/لس آنجلس تایمز از طریق گتی ایماژ)

نظرسنجی Yahoo News/YouGov بلافاصله پس از اعلام قرارداد شومر و مانچین، در بحبوحه کاهش قیمت بنزین و تصویب قوانین دو حزبی به منظور رقابتی تر کردن آمریکا با چین انجام شد. قبل از اینکه کاخ سفید در اوایل این هفته اعلام کند که یک حمله هواپیمای بدون سرنشین آمریکا ایمن الظواهری رهبر القاعده را کشته است، نتیجه گیری شد. غیرممکن است که بگوییم چقدر از این اخبار مثبت برای حزب رئیس جمهور – در صورت وجود – در آخرین نتایج نظرسنجی منعکس شده است یا اینکه آیا بر پاسخ های آینده تأثیر خواهد گذاشت یا خیر.

اما آنچه در نظرسنجی Yahoo News/YouGov مشخص می‌کند این است که اگر دموکرات‌ها موفق به تصویب این لایحه شوند، تقریباً مطمئناً از نظر سیاسی وضعیت بهتری خواهند داشت تا اینکه بگذارند در مجلس سنا بمیرد.

و هنگامی که مکانیسم تامین مالی این قرارداد توضیح داده می‌شود – «بسته سنای جدید دموکرات‌ها همچنین حدود 451 میلیارد دلار درآمد جدید را در دهه آینده افزایش می‌دهد، عمدتاً با الزام شرکت‌های بزرگ به پرداخت مالیات‌هایی که بدهی دارند، در حالی که 300 میلیارد دلار برای کاهش کسری بودجه کنار می‌گذارند». – اکثریت آمریکایی ها (53 درصد) همچنان می گویند که طرفدار آن هستند. فقط 19 درصد مخالف هستند.

در بحبوحه بدتر شدن اعداد اقتصادی – و کمترین میزان محبوبیت پرزیدنت بایدن تا به امروز – یک نظرسنجی جدید یاهو نیوز/YouGov نشان می‌دهد که بهترین شانس دموکرات‌ها برای تقویت پیش از انتخابات میان‌دوره‌ای مهم نوامبر، تصویب لایحه تغییرات آب و هوایی، مالیات و داروهای تجویزی است. جو مانچین از ویرجینیای غربی، یک میانه‌روی کلیدی دموکرات، سرانجام هفته گذشته با حمایت از وی موافقت کرد.

با این حال، پس از اعلام منچین-شومر، دو نقطه روشن برای دموکرات ها وجود داشت. اولاً، سهم آمریکایی‌هایی که می‌گویند کشور در مسیر درستی حرکت می‌کند، از اوایل جولای 3 امتیاز (به 18 درصد) افزایش یافته است. و هنگامی که از آنها پرسیده شد اگر “انتخابات کنگره آمریکا امروز برگزار می شد” به چه کسی در منطقه خود رای می دادند، اکنون 45٪ از آمریکایی ها می گویند نامزد دموکرات در مقابل فقط 39٪ برای نامزد جمهوری خواه – یک مزیت 6 امتیازی. در اوایل ژوئیه، دموکرات ها با 4 امتیاز – 43 درصد به 39 درصد – در همین سوال پیشتاز بودند.

در حال حاضر، هیچ کس به طور قطع نمی داند که آیا توافق مانچین و شومر در سنا با رأی 50-50 باقی می ماند، جایی که مخالفان جمهوری خواه به اتفاق آرا هستند و دموکرات ها نمی توانند حتی یک رأی را از دست بدهند. این حزب در حال حاضر در تلاش است تا سناتور کیرستن سینما، سناتور آریزونا، مرکزگرای دیگر خود را متقاعد کند که تغییرات مالیاتی را که قبلاً در برابر آن مقاومت کرده بود، امضا کند.

در نتیجه، 81 درصد از آمریکایی‌ها در حال حاضر اقتصاد ایالات متحده را «عادلانه» یا «فقیر» توصیف می‌کنند که نسبت به 70 درصد در اواسط آوریل افزایش یافته است. در واقع، اکثریت آمریکایی ها (55 درصد) می گویند اقتصاد ضعیفی است که 13 درصد نسبت به مدت مشابه افزایش یافته است. بیش از 6 نفر از هر 10 نفر (63٪) می گویند که اقتصاد در حال بدتر شدن است (از 54٪ در آوریل)، و نزدیک به نیمی (47٪) می گویند “وضعیت اقتصادی خودشان” بدتر می شود (از 36٪ در آوریل).

سناتور جو مانچین از ویرجینیای غربی.

نظرسنجی از 1557 بزرگسال آمریکایی که از 28 ژوئیه تا 1 آگوست انجام شد، نشان داد که آمریکایی ها – با حاشیه های گسترده – طرفدار هر یک از اجزای اصلی توافق جامع “آشتی” هستند که چاک شومر، رهبر اکثریت دموکرات با مانچین مذاکره کرد.

چاک شومر، رهبر اکثریت سنا.

آمریکایی ها از توافق آب و هوایی منچین-شومر با حاشیه های زیادی حمایت می کنند

در حالی که اقتصاددانان و ستون نویسان بحث می کنند که آیا دو چهارم کاهش رشد تولید ناخالص داخلی به معنای ورود آمریکا به رکود اقتصادی است، به نظر می رسد آمریکایی ها تا حد زیادی تصمیم خود را گرفته اند: اکثریت (53٪) می گویند که ما در حال حاضر در یک رکود هستیم، با 16٪ اضافی. گفتن که ما به آن سمت “پیش می رویم”. حتی اکثر دموکرات ها (مجموعاً 55 درصد) معتقدند که ایالات متحده اکنون یا در رکود اقتصادی است (36 درصد) یا به زودی (19 درصد).

با این وجود، 70 درصد از دموکرات‌ها اکنون می‌گویند که اقتصاد یا منصفانه است یا ضعیف است که 14 درصد نسبت به آوریل افزایش یافته است.

_____________

در همین حال، نزدیک به دو سوم آمریکایی ها (63٪) می گویند که بایدن حداقل برای افزایش قیمت ها مستحق سرزنش است، و سهم بیشتری (35٪) می گویند که او مستحق “بیشترین سرزنش” است تا اینکه در مورد هر کسی یا هر چیز دیگری – از جمله “اختلالات ناشی از همه گیری جهانی COVID-19” (29٪). اکثریت واضح آمریکایی ها (59 درصد) – از جمله یک سوم کامل (32 درصد) دموکرات ها – همچنین می گویند که بایدن “به اندازه کافی برای مقابله با تورم انجام نمی دهد” که 5 درصد از آوریل افزایش یافته است.

آمریکایی ها از توافق آب و هوایی منچین-شومر با حاشیه های زیادی حمایت می کنند

سناتور جو مانچین از ویرجینیای غربی روز سه شنبه. (سارا سیلبیگر/بلومبرگ از طریق گتی ایماژ)