آبه حماده نامزد دادستان کل با نتایج انتخابات رقابت می کند و از قاضی می خواهد که او را برنده اعلام کند

این مقاله در اصل در آریزونا ریپابلیک منتشر شد: آبه هاماده نتایج مسابقه AG را مسابقه می دهد، از قاضی می خواهد که او را برنده اعلام کند.



منبع

آبه حماده، افسر اطلاعاتی در ارتش ذخیره و دادستان سابق ماریکوپا، نامزد جمهوری خواهان برای دادستان کل آریزونا است.

مقامات شهرستان در روز انتخابات اذعان کردند که سردرگمی ناشی از تنظیمات چاپگر و سطح کم جوهر باعث شد تا جدول‌گذاران از پذیرش برگه‌های رای برای شمارش در 30 درصد از مراکز رای در شهرستان جلوگیری کنند. اما آنها چندین تدابیر امنیتی برای شمارش آرا توسط رأی دهندگانی که به محل رأی گیری دوم رفتند و رأی موقت رای دادند را توصیف کردند.

آبه حماده، افسر اطلاعاتی ارتش رزرو و دادستان سابق شهرستان ماریکوپا، نامزد جمهوری خواهان برای دادستان کل آریزونا است.

شکایت حماده حاکی از آن است که اشتباهات مختلفی در جریان انتخابات 2022 رخ داده است به طوری که نتیجه منعکس کننده قصد رأی دهندگان آریزونا نیست. این سند شمارش نادرست آرا، عدم انعکاس صحیح اراده رای دهنده به دلیل اشتباه یا نقص در برگه های رای، و گنجاندن برگه های رای زودهنگام در شمارش آرا نهایی که امضای سوگندنامه آنها با امضاهای موجود در پرونده متفاوت است، ادعا می کند.

حماده از دادگاه می‌خواهد که از صدور گواهینامه دادستانی کل کشور به شکل فعلی جلوگیری کند. این درخواست برای “دستوری… منع وزیر امور خارجه از اعلام منتخب شرکت کننده به دفتر دادستان کل آریزونا یا صدور گواهی انتخاب برای شرکت کننده در انتخابات.”

وی همچنین از دادگاه خواست تا وزیر امور خارجه را وادار کند تا نتایج انتخابات را به نفع خود تأیید کند.

حماده در بیانیه‌ای گفت: «رای‌دهندگان آریزونا در مورد بی‌کفایتی فاحش و سوءمدیریت انتخابات عمومی توسط برخی مقامات انتخاباتی، خواستار پاسخ‌ها و شفافیت هستند. اشتباهات فراگیر مقامات انتخاباتی ما منجر به سلب حق رای تعداد بی شماری از آریزونا شد که صدایشان خاموش شد. مردم آریزونا شایسته داشتن یک سیستم انتخاباتی شفاف و عادلانه هستند و در حال حاضر ما هیچ کدام را نداریم.

دستوری که وزیر امور خارجه را ملزم می کند که آبراهام حماده را به عنوان منتخب در دفتر دادستان کل آریزونا اعلام کند و برای شرکت کننده گواهی انتخاب صادر کند.

این مشکل توسط بیل گیتس، ناظر کانتی ماریکوپا، تشدید شد که رأی‌دهندگان را تشویق می‌کرد تا به جای دیگری بروند.

“چالش امروز تنها راه برای پاسخگویی و بازگرداندن اعتماد به سیستم انتخاباتی شکسته ما است.”

بیشتر شکایات مربوط به مجموع آرای خطاکار بر مشکلات در شهرستان ماریکوپا متمرکز است. این ادعا می‌کند که کارکنان نظرسنجی، رای‌دهندگان را بدون اینکه بدانند چگونه این کار را به درستی انجام دهند، بررسی کردند. دستگاه‌های جدول‌ساز در برخی از محل‌های رای‌گیری قادر به خواندن برخی از برگه‌های رای نبودند، زیرا جوهر استفاده شده بسیار سبک بود، که منجر به صف‌های طولانی در برخی از محل‌های رای‌گیری شد و برخی از مردم را به رای دادن در جاهای دیگر تشویق کرد.

این شکایت در عرض چند روز پس از نامه‌ای از سوی واحدی در دفتر دادستان کل آریزونا که از شهرستان ماریکوپا برای پاسخ رسمی به مسائلی که در روز انتخابات به وجود آمد، درخواست کرد.

آبه حماده، نامزد دادستان کل جمهوری خواه، شکایتی قانونی ارائه کرده و از قاضی خواسته است تا نه تنها از تایید نتایج انتخابات 8 نوامبر جلوگیری کند، بلکه انتخابات حماده را نیز تایید کند.

شکایت حماده حاکی از آن است که “حداقل 146 رای دهنده” برگه های رای موقت در مکان دوم باطل شده اند، زیرا آنها به درستی از مکان اول خود بررسی نشده اند. همچنین می‌گوید «حداقل 273 رأی‌دهنده» که برای رای دادن به مکان دوم رفتند، از حق رای محروم شدند زیرا هنوز در مرکز رای‌گیری اولیه بررسی شده بودند. این شکایت همچنین ادعا می‌کند که «تعداد مهمی از رأی‌دهندگان» نتوانستند رأی‌گیری موقت را در محل رأی‌گیری دیگر به صندوق بیندازند، زیرا هنوز در اولین مرکز انتخاباتی خود بررسی می‌شدند.

شکایت روز سه‌شنبه در دادگاه عالی شهرستان ماریکوپا توسط حماده ثبت شد که کمیته ملی جمهوری‌خواه به وی پیوست.

حماده با شمرده شدن تمام آرای آریزونا با 510 رای از مایز عقب افتاد. طبق قانون ایالتی، رقابت در حال حاضر به سمت بازشماری خودکار بازشماری شده است، زیرا اختلاف آرا بین نامزدها کمتر از 0.05 درصد است. بازشماری پس از تایید نتایج انتخابات در 5 دسامبر انجام خواهد شد.

کمپین Mayes از اظهار نظر خودداری کرد و گفت که مقامات هنوز این شکایت را ندیده اند. مقامات شهرستان ماریکوپا از اظهار نظر خودداری کردند.

رقبا شامل نامزدی است که اکنون در رقابت های دادستان کل پیشرو است، کریس مایز دموکرات، و همچنین کیتی هابز، وزیر امور خارجه آریزونا و دیگر مقامات انتخاباتی.